Vaginale afscheiding; slijmerig, dik en wit. Is dit normaal?

Zolang ik me kan herinneren heb ik hier al last van. De afscheiding is dik en slijmerig, ik heb er al heel lang last van alleen ik ben nu 17 en ik begin me er een beetje voor te schamen aangezien het vaak in mijn onderbroek achter blijft. Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen.

Aavullende informatie op verzoek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Zolang het niet stinkt of ineens van kleur of structuur veranderd is het volgens mij normaal hoor.
Niet wassen met zeep daar, gewoon met water spoelen is genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan inlegkruisjes gebruiken, dan blijft het niet achter in je onderbroek,maar 'verschoon' je het elke keer. En het is compleet normaal. Genoeg vrouwen die dat hebben, vandaar dat de inlegkruisje op de markt zijn gebracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er ook last van. Als je je er voor schaamt, moet je zorgen dat er niemand in je onderbroek kijkt. Als je een relatie hebt, of je omkleed in het bijzijn van anderen, zorg dan dat je je ondergoed direct opvouwt of bij de was doet als je het uit trekt. Dan weet je zeker dat niemand het ziet, en hoef je je er ook niet voor te schamen. Inlegkruisjes werken ook, maar niet alle vrouwen kunnen er tegen om die lange tijd elke dag te gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inlegkruisjes verergeren het probleem. Ze gaan broeien , zit vaak plastic in verwerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mobie1980, maar wél een oplossing, zonder kunnen veel vrouwen ook niet, ivm geur/ vocht dus wat moet je dán? Er zit overigens wel veel verschil tussen inlegkruisjes en inlegkruisjes.
Overigens:
- de pil kan het veroorzaaken/ verergeren
- 's nachts zonder ondergoed slapen kan iets helpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb ik ook last van. ik verschoon nu 2 keer per dag mijn ondergoed ( s'ochtens en s'middags). Dat vind ik een prettige manier. je kan inlegkruisjes gebruiken, maar dit kan het verergeren ( ivm broeien omdat ze vaak niet ademen en er plastiek in zit). Dat zul je gewoon moeten proberen of dat iets is voor jou. Ik koop ze niet omdat ik het zonde van mijn geld vind, ik gebruik gewoon af en toe wat wc papier, opgevouwen. werkt net zo goed. Wat je altijd kan doen is naar de huisarts voor een uitstrijkje. om zeker te zijn dat er niet toch iets is.

Het beste antwoord

als je geen jeuk ,het heeft geen vreemde geur,een branderig gevoel ,tussentijds bloedverlies hebt dan is dit waarschijnlijk iets wat gewoon bij jou hoort ,wil je er zeker van zijn dat er niks bijzonders is kun je altijd even naar de huisarts gaan om een uitstrijkje te laten maken,intussen kun je inlegkruisjes dragen deze zijn niet voor niets in het leven geroepen er zijn meer vrouwen die er last van hebben ,op jou leeftijd had ik het ook heel erg uiteindelijk is het gewoon vanzelf over gegaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Witte afscheiding kan veel oorzaken hebben. Dit kan gewoon bij je horen, kan een hormoonschommeling zijn (pubertijd, periode voor de menstruatie, etc). Maar het kan ook een ontsteking zijn of een schimmelinfectie. Het beste kan je even langs de huisarts gaan voor een uitstrijkje.