is het illegaal als ik seks heb met een meisje van 16 als ik zelf ook 16 ben ?

het is allenmal vrijwillig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Nee, dat is niet strafbaar en dus ook niet illegaal, dat mag als het meisje er maar mee in stemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En als je het veilig doet! Want je zult maar als gevolg ervan vader worden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal waar, vader of een ziekte die je niet wil kun je voorkomen door een condoom te gebruiken, extra veilig in combinatie met de anticonseptiepil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onveilig is het ook niet strafbaar, wel onverstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet gezegd dat dat strafbaar is, maar dat je dat niet wil en hoe je dat kunt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was een reactie op Amadea. (niet mijn - wel mijn +)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Jack.
Amadea
11 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: mijn reactie was alleen bedoeld ter aanvulling. Ik heb geen minduim gegeven.
Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk).
Of de andere persoon 16 of 80 is maakt voor de wet niet uit.

NB: foto of film is tot 18 jaar kinderporno, sowieso is dat niet verstandig maar tot 18 jaar strafbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jackd, ooh uhhm dus stel er zouden fotos vast gelegd zijn dan zal ik die moeten verwijderen en zei ook ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In 2002 werd bezit expliciet strafbaar gesteld, de leeftijdsgrens verhoogd van zestien naar achttien jaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderpornografie
Aan de andere kant wonen we niet in de VS. Beter kan je bedenken wat er met de foto's zou kunnen gebeuren.
Per ongeluk of bewust kunnen ze op internet terecht komen.
Een telefoon kan je verliezen, een kennis die even achter je computer zit, een relatie die uitgaat, enzovoorts.
De Nederlandse wetgeving zegt dat iemand van 16 sexueel volwassen is. Dat wil zeggen dat een persoon zelf mag kiezen of die seks met iemand wil of niet.
Op vrijwillige basis mag dit dan ook.

Wel zijn er beperkingen, zo mag dit niet gefilmd worden. Maar ook een te groot leeftijdsverschil kan niet. Iemand van 16 met iemand van 30 is dan ook bij wet verboden. Dit om mensen van 16 in bescherming te nemen tegen mensen met foute bedoelingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
In welke Nederlandse wet staat dat? Ik kan het alleen in de Belgische wetgeving vinden...
In Nederland is het vanaf 16 jaar toegestaan om seksuele activiteiten te hebben met een ander, een voorwaarde is dat de ander ook minimaal 16 moet zijn.
Dus dit is niet illegaal in Nederland.
In andere landen kunnen de voorwaarde anders liggen en natuurlijk verschilt dit ook per geloof en overtuiging van de familie waaruit jullie komen.