Mijn vriend maakt grappen over seks met andere meisjes, wat moet ik daarvan denken?

Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend op msn met verschillende meisjes over seks praat, op de manier van: Wanneer zie ik je? Ben je geil? Ben je naakt? Wanneer gaan we seks hebben? Ik vind je zo lekker! En zelfs ook in de zin van: Vriendin, welke vriendin? Ik ben zo vrijgezel al wat, er is genoeg van mij voor iedereen... Nu weet ik dat hij sommige van die meisjes al lang kent en er ook wel een geschiedenis mee heeft, maar toch word ik er niet blij van. Nog minder omdat hij op deze manier nooit tegen mij gepraat heeft, bijvoorbeeld als we elkaar 5 maanden niet zagen, wat gebeurd is. Maar in ieder geval, ik voel me er niet echt prettig bij dat hij dat op deze manier doet, maar ik wil hem ook niet het gevoel geven dat ik hem controleer. Ik vertrouw hem trouwens wel dat hij trouw is en het niet daadwerkelijk met andere meisjes doet, maar toch maak ik me zorgen. Zeker ook omdat ik hem binnenkort weer 4 maanden moet missen. Wat moet ik doen? Hoe moet ik dit alles interpreteren?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor alle reacties die ik gekregen heb! Dat geeft mij in ieder geval het gevoel dat ik ook niet helemaal spoken zie. Ik wil alleen nog een klein beetje extra uitleg geven. Hij gaat namelijk niet vreemd. Het blijft zogezegd bij grappen en het gaat om meisjes die hij al een poosje kent en dat is kennelijk hun humor. Maar ook dan vind ik het over de grens, wat vinden jullie daarvan?

Super bedankt voor alle reacties!:D

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Het gaat er niet om wat je ervan moet denken, het gaat erom wat je ervan vindt en of je vriend dat weet.

Binnen mijn relatie zou dit geen enkel probleem zijn. Wij beschouwen het als zoiets als interactieve porno (en wij hebben geen issue met porno). Om mijn man (voor zover betamelijk) letterlijk te citeren: "Al laat je je online in je *^%$ s%$#ten!"

Maar dat is onze relatie. Jij hebt een andere relatie. Bij ons is het voor beiden duidelijk dat we dit geen probleem vinden. Als één van ons het wel een probleem zou vinden, zouden we het niet doen. Hoever je gaat met contact met anderen, hangt volgens ons dan ook helemaal af van de impliciete en expliciete afspraken die je hebt met je partner.

Anders dan veel anderen zeg ik nog niet 'dump hem'. Het is me namelijk nog niet duidelijk of hij überhaupt weet dat je hiermee zit. Dat is namelijk het punt met afspraken binnen een relatie: als je ze niet uitspreekt, is het niet zeker dat je allebei uitgaat van *dezelfde* afspraken.

Heeft je vriend actief voor je geheim gehouden dat hij op deze manier met meisjes chat? Of deed hij geen moeite het geheim te houden en vond hij het geen punt dat je erachter kwam. Heeft hij er misschien zelfs zelf wat over gezegd? In het algemeen kun je stellen: iemand die de behoefte heeft iets voor zijn partner geheim te houden, weet dat wat hij doet niet door de beugel kan.

Weet hij dat dit voor jou over de grens is en doet hij het toch, dan heb je een probleem. Weet hij niet dat dit voor jou over de grens is, dat is het tijd om hem te vertellen dat dit jou kwetst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgewogen zonder voor de hand liggend oordeel. Thanks! Iedereen bedankt trouwens!:D Geeft veel steun jullie reacties!:D

Andere antwoorden (19)

maak het bespreekbaar met je partner. Niets is fijner dan je gevoelens te uiten tegen je partner. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je zijn gedrag naar die meisjes niet als prettig ervaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het raar gedrag van je vriend. Als hij echt van je houdt en jullie relatie serieus ziet, dan zou hij dit niet doen. Confronteer hem er mee, dat je bij toeval dit hebt opgevangen en geef aan dat je het niet leuk vindt. Wacht zijn reactie af, maar schroom anders ook niet, om voor jezelf te kiezen. Een jongen hoort zich op zijn vriendin te richten en niet op de andere dames, die nog in het land rondlopen. Jij bent meer waard!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies! anders ben je zijn vriendin toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
``Boys will be boys`` is een bekend Engelstalig gezegde.
Het is nu eenmaal een feit dat veel jongens/mannen hun `jeweetwel`achternalopen.

Anderzijds is er voor jongens/mannen ook een gezegde en dat luidt: Een knappe vrouw heb je nooit alleen...

Het komt er dus op neer dat jullie samen de zaken bespreekbaar moeten maken, en er afspraken over moeten maken.

Daarna is het een kwestie van vertrouwen.

En mocht dat vertrouwen door 1 van beide partijen beschaamd worden, dan is dat de ultieme test voor de relatie.

Is de liefde groot genoeg om de ander een misstap te vergeven?

Communicatie vooraf kan vaak heel veel toekomstige problemen voorkomen...

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
confronteer hem met zijn eigen gedrag door hetzelfde tegen hem te doen ,kijken of hij dat zo leuk vind.
het is wel zo dat als hij nu al aan het klootzakken gaat met anderen dan zal dat echt niet minder worden .
mischien moet je wel opzoek naar iemand die wel helemaal voor jou gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitmaken.!
Je gaat het toch voor 4 maanden missen. Als die nu al op MSN zulke dingen gaat doen. Wat denk dat hij in die 4 maanden zonder jou allemaal gaat doen? Ik kan me niet voorstellen. Dus als ik jou zou was...

Maar je kan hem eventueel nog één kans geven. Iedereen heeft recht op sommige gevallen nog een kansje.
(geef maar nog een kans)
En dan als je nog eenkéér achter komt dat die gek bezig is.
Ja dan is de hoogste tijd.!
Dus bekijk het maar.
Ik wens je veel succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zijn gedrag zeer discutabel en getuigt van weinig tot geen respect t.o.v. jou. Het kan natuurlijk onzekerheid zijn/macho gedrag. Maar ik zou er niet van gediend zijn en hem voor de keuze stellen of zijn gedrag te veranderen of zijn tandenborstel mee te nemen:) Maar het dilemma is mag je van je partner eisen dat hij zijn gedrag gaat veranderen? Is de juiste conclusie niet dat je hem beter kunt laten gaan want hoelang houdt hij het vol om zich "gemaakt" te gedragen? Volgens mij moet er in een relatie van beide kanten respect zijn en dat mis ik hier. Dus mijn advies is: afscheid nemen van hem. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er met hem over praten. Begin er op een goed moment over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eeuwige innerlijke strijd. Jij wilt hem niet controleren. Hij mag niet het gevoel krijgen dat jij hem controleert.
Je bent erg veel bezig met HEM. Hoe zit het nu met JOUW.

Jij bent veel belangrijker hoor. Jij moet je niet laten overheersen door hem. Het lijkt erop dat hij een meester is in manipulatie. Dit past natuurlijk ook in het plaatje dat hij naast jouw nog andere vriendinnen heeft. Het is voor hem een spel. Dat hij het kan en dat hij het zo lang mogelijk kan volhouden zonder 'gepakt' te worden.

Dit is niet normaal. In een goede relatie is er geen dominante partij. Jij en hij staan op hetzelfde niveau. Geen baas of onderdaan.
Voor de vrouw kan dit moeilijk zijn, omdat vrouwen een historie kennen van onderdanigheid. Sommige vrouwen willen een baas boven zich hebben. Ben jij ook zo een vrouw?

Weet je, ik denk zelfs dat hij er naar uitkijkt dat jij 4 maanden weg bent. Dit kan je eens testen. Maar dan moet je heel goed naar zijn non-verbale kijken.
Als jij dit GEVOEL krijgt. Maak het dan maar uit. Zeg maar dat jij weet wat hij met MSN doet en dat je daar niet van gediend bent.

Als afsluiter: HET GAAT OM JOUW. Is dit wat je wilt in een relatie. Dan moet jij dit aanpakken. Wees maar boos, laat dit ook zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct uitmaken. Maak je geen illusie, die vent van je houdt het niet alleen bij jou. De taal die hij gebruikt is nogal duidelijk. Je bent onnozel of dom harstikke verliefd op die onbenul.
Maaaar, het kan ook zijn dfat je dat leuk vind en er van geniet.Ik kan het niet anders uitleggen. Uitpraten heeft geen zin, want al beloofd hij het, hij zal het weer gaan doen.
Ik wens je heel veel sterkte, want als je bij hem blijft voorspel ik je heel veel ellende.
Of je moet hetzelfde gaan doen als hij.Kunnen jullie beiden vreemd gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er toch maar niet zo licht over denken. Dit is iets om met hem te bespreken en er vragen over te stellen aan hem. Ik denk dat je in dat proces wel wat aanwijzingen krijgt hoe je hier voor jezelf verder mee om kan gaan. Luister vooral naar je intuïtie en laat je niet verblinden door verliefdheid. Je zegt zelf dat je je er niet prettig bij voelde dat hij niets heeft verteld over de eerdere periode dat hij weg was. Ga goed bij jezelf te rade wat je nodig hebt uit deze relatie en of je grenzen gerespecteerd worden. Een relatie is een werkwoord en het is niet de bedoeling dat al het werk van jouw kant komt. Nogmaals luister goed naar je gevoel en je intuïtie en onderzoek die gevoelens, kijk naar je bevindingen hierover, bespreek ze en kijk naar je bevindingen over het samen bespreken. Verbind daaraan een consequentie ( die misschien helemaal niet zo leuk is)
Heel veel sterkte en denk aan jezelf hoe jij je er bij voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het al dat je je er niet prettig bij voelt, confronteer hem met de feiten. Vertel hem ook dat het niet goed voelt.
Geef aan dat je wil dat hij er mee stopt. Dan maar zien of hij dat ook doet. Veel succes. Denk aan je eigen grenzen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt als of die nog 15 jaar is of zo. Ik denk dat hij gewoon een piemel achterna loopt!! Ik zou er wat van gaan zeggen en dan hem dumpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
draai de rollen eens om !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je heel goed weet wat je te doen staat.Er is maar 1 optie.Dumpen.Als hij nu al geen respect voor je heeft zal dat alleen maar minder worden.En hoe weet je zo zeker dat hij niet vreemd gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Hestertje,

Je hebt al een berg antwoorden gehad, maar wat ik nog niet tegen gekomen ben is het volgende:
(Ja, ik ben 40 en een beetje een ouwe taart aan het worden, maar ik moet het toch even kwijt...)

Hoe zit dat met jouw vriendje en zijn respect voor vrouwen als hij dit soort grappen maakt? Ziet hij die meiden (waar hij misschien al wel een soort van geschiedenis mee heeft, zoals je zelf zegt) alleen maar als rondlopende dozen? Of zegt het meer iets over het soort meisjes (snollen?) waar hij mee omgaat als ze dit kennelijk grappig vinden? Als hij een gezellige vriend van mij was, had hij al lang een schoen in zijn oog gehad, hoor! Zeggen die meiden daar dan niks van? Of heeft hij een enorme plaat voor z'n hoofd en denkt hij dat meisjes het leuk vinden als hij op deze manier praat? Of hangt hij nog een beetje het stoere straattaalgastje uit? Tijd om een beetje op te groeien dan, nu vinden mensen het misschien nog grappig, over 3 jaar als ze allemaal braaf aan de vaste verkering gaan en stiekem kindertjes willen, vinden ze hem een lompe goorbek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, dat hij niet vreemd gaat. Dit kun je niet zeker weten en de manier waarop hij zijn interesse toont aan andere meisjes, zou ik zelfs zeer sterk twijfelen. Wat denk je waarom hij andere meisjes verteld dat hij geen vriendin heeft. Als grapje? Wake-up girl. Maar los daarvan; wat moet je met een vent die zijn eigen relatie met jou niet serieus neemt. Op die manier flirten met andere meisjes is ook al aardig vreemd gaan en allemaal tijd die hij niet aan jou besteed.
Dus, wat moet je er van denken: Mijn instinct is inmiddels 46 jaar oud en mijn instinct zegt, dat dit heerschap helaas voor jou, op jacht is naar een nieuwe buit. Dat klinkt goedkoop, maar zo behandeld hij jou en ook andere meisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft totaal geen respect voor jou.
als dit zijn soort van humor is dan hoort hij dat alleen bij jou te doen en niet bij andere meiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja je denkt wat je wil denken. je zegt dat je er niet fijn bij voelt dus kaatst dat eens naar hem terug. Vraag voor jezelf af, hoever hij mag gaan met jou? Andere meisjes zoenen? Met andere meisjes naar bed? Mag hij alles doen als hij maar bij je blijft, en laat je makkelijk gebruiken?

In een land met 16 miljoen inwoners zijn er vast jongens die leuker zijn en meer respect hebben dan hem. Kijk maar eens goed om je heen.

Succes met je roze bril, ik hoop snel voor je dat je hem afdoet!

PS: Wij hebben zeker makkelijk praten, desondanks hoop ik dat je er uit komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dumpen je verdient beter