Kunnen a-seksuele mensen wel een relatie hebben, partner vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn die er dan ?

Het beste antwoord

Jazeker kan dat. Die mensen hebben vaak alleen helemaal geen behoefte aan intiem contact en vaak ook geen hevige verliefde gevoelens. Het zal dus een andere relatie zijn dan 'normaal'. Soms krijgen deze mensen een relatie met iemand die niet a seksueel is en dan hoor je wel eens dat er een middenweg gevonden dient te worden mbt intimiteit. Maar ook al is deze middenweg gevonden. De a seksuele partner zal er dan geen plezier aan beleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, iedereen is anders. Als je gelukkig met jezelf bent zou ik ook niet aanraden om het te veranderen. Zoek dan eerder inderdaad iemand die bij je past. Dat is wel een lastige zoektocht omdat de overgrote meerderheid wél seksuele verlangens en wensen heeft. Met die mensen zal er dus altijd een spanningsverschil zijn als je een relatie hebt. er zijn ook mogelijkheden te vinden in relaties van hetzelfde geslacht of een open relatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt wat complex. Er zijn 4 typen aseksualiteit te onderscheiden. Voor een persoon van type D (geen seks, geen emotie) is het totaal niet interessant om een liefdesrelatie te hebben. Voor een persoon van type A, B of C kan dat heel anders liggen. Het verschilt dus heel sterk per persoon en ook wie die persoon tegenkomt in zijn leven. Soms kan samenleven ook handig / makkelijk zijn, zonder dat er seksualiteit bij komt kijken en dan kan er dus wel een soort van vriendschap zijn, elkaar helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeker dat kan heel goed mijn vriend is asexueel en we hebben een relatie van al 6 jaar. Het is wel af en toe moeilijk voor mij als " normaal" persoon. Omdat hij weinig zin heeft, maar ik heb er begrip voor. Voor een type d zou het wel moeilijk zijn om een echte sexueele relatie te beginnen.