Hoeveel kost een geslachtsverandering van vrouw naar man?

En hoe lang zou dat dan ongeveer duren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
35.4K

Het beste antwoord

Voor (transsexuele) vrouwen:
De kosten voor genitale operatie; in de VS, schommelen deze rond de $25000; in het Verenigd Koninkrijk (zonder verzekering van de NHS) rond de £8000-12000; in Thailand, is dit nog minder £3000-4000.

Om tot de geslachtsverandering uberhaupt te komen, zal het je op zijn minst twee jaar van je leven kosten, een aanzienlijke hoeveelheid van begeleiding en psychiatrische evaluatie, de dáárop volgende medische kosten, logopedie, en ontharen van gezicht en lichaam (indien nodig). Je zal ook misschien augmentation-mammoplasty nodig hebben, en faciale chirurgie. Als je dat allemaal bij elkaar op telt, kom je op zo'n $50,000 (ongeveer £26,000)

Voor (transsexuele) mannen;
Je zal nog steeds de begeleiding, psychische begeleiding, medische kosten en logopedie. De gezichtsontharing zal niet nodig zijn. Genitale chirurgie kost je drie of vier keer zo veel, en je moet bilaterale borstamputatie en baarmoederverwijdering / ovariëctomie ondergaan. Dit kost zo'n $100,000.

Toegevoegd na 13 uur:
Belangrijke aanvulling:

Een geslachtsoperatie is een serieuze zaak, dus als men deze ondergaat heeft hij een beslissing voor het leven genomen.

In Nederland (en Belgie) heeft men verschillende zorgverzekeraars. Als je naar de huisarts gaat, kan deze je meer duidelijkheid geven over deze precieze kosten..

Ik heb tevens reacties van ondergane geslachtsoperaties-patienten gevonden uit Nederland, deze varieren rond de €80.000, maar hier heb je niet veel aan.

Ga eens naar je huisarts, daar zal je gegarandeerd een goed antwoord krijgen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom geen prijzen uit Nederland?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal ze vandaag nog proberen erbij te zetten, aangezien mijnheer/mevrouw niet specifiek refereerde naar Nederland. Deze informatie lag het meest voor de hand!

Andere antwoorden (1)

De wachtlijst is al zeker 3 jaar aangezien ik nu al 2,5 jaar aan het wachten ben,en dan nog eens jaar met psychische gesprekken voordat je überhaupt met hormoon therapie mag beginnen, dan zit je voor de rest van je leven aan de hormonen.borsten krijg je niet zomaar gaat heel veel jaren in zitten en is vaak niet eens het gewenste resultaat waardoor veel transgenders een borstprothese laten plaatsen. Een complete verandering moet je zeker van minimaal 10 jaar uit gaan.
een jaar geleden