Wat moet ik doen als ik niet uit de kast durf te komen?

Met biologie hadden we het laatst over sexualiteit. Ik weet van mezelf dat ik bisexueel ben, maar een jongen uit mijn klas begon keihard te laggen toen mijn biologie docent een filmpje liet zien daarover. Ik durf nu niet uit de kast te komen omdat ik bang ben voor de reacties voor hem en andere mensen uit mijn omgeving.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is "laggen" ? Bedoel je soms: lachen ?

Het beste antwoord

Jammer dat dat nog steeds zo moeilijk blijkt te zijn, het beste kun je eerst je ouders, broers en zussen en je beste vrienden op de hoogte brengen, als je erover wil praten, daarna mag iedereen het weten. Je zal als je het vertelt, begrip krijgen en steun, een enkeling zal niets meer van je willen weten, dat zijn de mensen waar je in de toekomst ook niets aan zal hebben, dus mensen die je best kunt missen, laat ze maar lachen en zichzelf daarmee belachelijk maken, jij laat zien dat jij lef hebt en er voor uit te komen wie je bent. Kies dus een moment dat je sterk in je schoenen staat.
Je hebt bij biseksualiteit ook de keus het voor je te houden en het pas te vertellen als je een relatie begint met iemand van hetzelfde geslacht, er is namelijk ook een kans dat je je liefde vind bij het andere geslacht, de enige die je in dat geval op de hoogte moet stellen, is je partner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik het helemaal met je eens zijn? +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag dat moolkeesje : ) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn antwoord! +

Andere antwoorden (6)

Omdat iemand met het IQ van een aardappelschilmesje begint te lachen, durf jij niet voor je seksuele geaardheid uit te komen?
Ooit zul je het toch aan de wereld moeten laten weten en wat is dan een mooier tijdstip tijdens de les over biologie.
Stap gewoon over je angst heen en vertel het!
Er zijn altijd en overal wel mensen, die personen die (iets) afwijken van wat normaal heet, bekritiseren, maar trek je daar alsjeblieft niets van aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er was een jongen op mijn school(middelbare school) en hij zat in de eerste. Hij is ook uit de kast gekomen en ik heb niemand, maar dan ook niemand over hem horen praten(in de negatieve zin). Hij heeft zelfs een vriend gekregen op onze school! Ik weet niet alles natuurlijk, ik spreek hem niet zo vaak, maar leerlingen hebben wel respect voor hem.
Ik zit natuurlijk op een andere school dan jou met andere leerlingen, maar als zij erom gaan lachen, laat ze dan maar lachen, geloof me; ze doen het echt om stoer te doen, omdat ze popiejopie zijn! Laat ze lekker lachen, jij weet wel beter. Maarja, helaas makkelijker gezegd dan gedaan! Maar ik heb respect voor je! Succes!!!!!!! En nog een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar gewenst!!!
Neem de tijd die je nodig hebt. Als je denkt er nog niet klaar voor te zijn, wacht dan het 'juiste' moment af. Maar ben alsjeblieft niet al te bang voor de reacties van anderen, ook al begrijp ik het heel goed. Mensen die jou op dit moment mogen, mogen jou net zo graag zodra je uit de kast komt. Er verandert immers niks aan jou als persoon! En mensen die er om lachen of rare reacties zouden geven zijn vaak zelf onzeker, of zijn onbekend met het onderwerp/weten niet goed wat ze met het onderwerp aanmoeten. Wie weet kijken ze heel anders tegen biseksualiteit/homoseksualiteit aan als iemand die zij kennen uit de kast komt? Ik heb zelf altijd het idee, dat hoe vanzelfsprekender en normaler je zelf over je biseksualiteit/homoseksualiteit doet, hoe vanzelfsprekender en normaler anderen het vinden. Dat is althans mijn eigen ervaring. Misschien zou je eens kunnen kijken op de sites www.gay.nl en www.expreszo.nl, daar kun je veel informatie vinden over uit de kast komen en kan je met anderen praten over hun ervaringen hiermee. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem de tijd die je nodig hebt. En laat je niet leiden door zo'n sufferd met het benul van een flippo! Je bent wie je bent en er zijn heel veel mensen die niet zo reageren.
Zorg er voor dat je in een veilige omgeving bent met personen die je het meest dierbaar zijn en die (zeer waarschijnlijk) goed zullen reageren. Het is toch te triest dat er nog zo op wordt gereageerd.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie het hardste erom lacht heeft waarschijnlijk ook zijn twijfels bij zijn eigen sexualiteit .Wees jezelf er zijn al zoveel 12 in een dozijn mensen. Geniet van het leven want het duurt maar even.Hoe cliché dat ook mag zijn. Straks loop je jaren rond met een geheim zonde van je tijd die je kan gebruiken te genieten en iedereen die het niet accepteert wil je toch geen vrienden mee zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hoeft niet uit de kast te komen met hard openknallende kastdeuren.
jouw sexualiteit gaat niemand wat aan: je bent niemand een verklaring of uitleg schuldig, buiten je partner.
wees gewoon jezelf, zeg gerust wat je kwijt wil als het ter sprake komt, en schaam je vooral niet!
in de omgang met jou komen mensen die je na staan er zo geleidelijk zelf achter, zonder toestanden.
voor de rest van de mensen is het niet van belang.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ vind dit het beste antwoord eigenlijk :-)
Je hoeft het niet te zeggen als je Bi bent, voor hetzelfde geld vind je een partner van het andere geslacht, en dan is er toch niets aan de hand. (die zou ik het trouwens WEL vertellen)
Rieneke geeft je naar mijn idee het beste advies.
Het is van groot belang dat je je veilig voelt in je groep / klas. Anders gewoon nog ff voor je houden. Je hoeft echt geen verklaring af te leggen over je sex voorkeuren.
En stel jezelf de vraag waarom je (nu al) het zou willen delen. Maar vooral: vertel het eerst je ouders.