Waarom stop ik met ongesteld worden?

Hoi hoi, ik ben een meisje van 17 jaar en heb nu ongeveer 10 maanden een vriend. We hebben seks enzovoort, maar ik ben nog niet aan de pil, we doen het gewoon met condoom. Ik wil wel aan de pil, ik heb hem al in huis maar ik wacht tot de dag dat ik ongesteld word en dat is het probleem: ik word opeens niet meer ongesteld! Ik ben nu al 2 weken over tijd terwijl ik altijd regelmatig ben en nooit problemen heb qua menstruatie.
Ik heb voor de zekerheid een zwangerschapstest gehaald, ik was namelijk bezorgd dat er misschien een keer iets fout was gegaan. Maar hier kwam een negatieve uitslag uit (ik heb er twee gedaan, voor de zekerheid: ook de tweede was negatief).
Ik vind het allemaal maar heel raar en snap niet waarom ik opeens zo abrupt stop met ongesteld worden terwijl ik altijd regelmatig ben.
Kan iemand mij helpen hiermee? Moet ik naar de dokter? Of gewoon geduldig afwachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het kan dat je toch zwanger bent en dat er nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je urine zitten, het kan ook zijn dat je veel afgevallen bent de laatste tijd en daardoor niet meer menstrueert, ga voor de zekerheid even naar je huisarts maandag, zodat deze op zoek kan naar de oorzaak en je kan vertellen wat er met je is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zwangerschapstest van de drogisterij is niet altijd het meest optimale middel om te testen of je zwanger bent. Zaak is ook dat je lang genoeg gewacht hebt voor het testen. Een test door een arts is betrouwbaarder.

Het kan ook goed zijn dat je misschien nu op dit moment zenuwachtig bent doordat je menstruatie uitblijft waardoor je actie-reactie krijgt. Door de zenuwen kan je menstruatie uitblijven.

Het is niet geheel raar dat het af en toe wat langer kan duren voordat je ongesteld wordt.

Naar de huisarts gaan met dit probleem lijkt mij een goede optie. Het uitblijven van je menstruatie kan hele diverse oorzaken hebben.

Succes en moge je snel weer ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog erg bedankt, gelukkig ben ik afgelopen maandag dan eindelijk ongesteld geworden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben blij dat je wat aan onze antwoorden hebt gehad en dat je weer ongesteld bent geworden.