Hoe werkt een sluitspier ?

Naar aanleiding van een verwijderde vraag vroeg ik me af hoe het werkt als je deze zou oprekken.Is het gevaarlijk bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brand los ,je mag ook mailen hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou zeggen, kijk bij je vriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaha ,ik stelde de vraag ook meer uit een grapje omdat de vorige verwijderd was ...maar heb wel lol om de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat moeten wij geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah ja liesbeth ,humor hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaha ik dacht , "kom ik stel 'm anders om even lol te maken ,oeps of mag dat weer niet ?? Ze mogen deze vraag ook verwijderen hoor .want op de vorige vraag die verwijderd is gaf ik als antwoord dat dat gaatje er niet voor bedoel was ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat ben ik zeker met je eens eigenwijs ,maar ik heb meestal wel lol hier . Maar er zitten ook serieuze momenten bij .

Het beste antwoord

An sich is het niet gevaarlijk, maar één van de grote nadelen van anale sex bijvoorbeeld, zeker als je het regelmatig doet (of met andere voorwerpen dan de meest voor de hand liggende) is incontinentie voor ontlasting.
Ook wil je niet wéten hoeveel vreemde voorwerpen er jaarlijks chirurgisch verwijderd moeten worden na uit de hand gelopen experimenten. Artsen kijken er niet eens meer raar van op ; was onlangs nog op teevee.

Je sluitspier is een ronde spier die in ontspannen toestand een opening afsluit, eigenlijk net zoals je mond, al is die wat strakker en kun je die eenvoudiger actief openen. De anale sluitspier of kringspier heeft altijd 'hulp' of tegendruk nodig. Wanneer je deze echter teveel en te vaak oprekt, zijn de gevolgen dan wel niet levensbedreigend, maar wel buitengewoon vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat meen je niet ,jemig de pemig ,wat ze allemaal niet bedenken ,lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, het was een hele waslijst joh. Vibrators., dildo;'s en anaalpluggen natuurlijk, maar ook speelgoedautootjes, stoelpoten, opgerolde tijdschriften, de arm van een etalagepop, een (hele !!) wijnfles, een gloeilamp (lekker gevaarlijk), het ging maar door. Ik moest wel een beetje lachen hoor......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschrikkelijk, en maar zoeken naar het genot pfff dat heeft men er voor over kennelijk? Om met een rood hoofd bij de eerste hulp aan te komen ,ik ken wel betere genots momenten dan een nonfood accessoires door mijn sluitspier te drukken brrrrrrrrrrrr Ik kom niet meer bij hier .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze zelfs een speciale vitrinekast daarvoor ingericht.
1 grote kast met allerlei verschillende voorwerpen die uit de anus of vagina zijn gehaald. En 1 grote kast met allerlei voorwerpen die uit de rest van het lichaam zijn gehaald.
Die kasten heten dan ook heel toepasselijk de troffeeënkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha geweldig zo'n troffeeënkast ..."dit is de gloeilamp van mevrouw jansen ,en dit de stoelpoot van mevrouw de Boer ".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek ook eens op Mister Lemmiwinks, voor de Southpark-fans!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Marleen ,
De vraag was als grapje ontstaan ,jij gaf het beste antwoord.
Ik wens je een fijn weekeind.
Groetjes van Josephina

Andere antwoorden (7)

Het is niet gevaarlijk, maar de ene spier kan meer hebben dan de andere; hierdoor doet de ene ook meer pijn dan de andere. Maar gevaarlijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik zou zeggen uit proberen.!!
Een sluitspier is een kringspier die in ruststand gesloten is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet andersom? In ruststand geopend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lachen.!!
Zie je sluitspier als een elastiek, als je te vaak te ver oprekt, gaat de 'rek' eruit.
Je zal misschien op latere leeftijd, als alles wat minder vanzelf gaat, er last van kunnen ondervinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ie opgerekt is dan lijkt het mij dat je problemen kunt verwachten met het ophouden als er direckt geen wc in de buurt is en of het gevaarlijk is : ik denk van ja omdat je heel dicht bij een spierscheuring bent en dan moet er in vele gevallen operatief worden ingegrepen. en dat lijkt mij geen ingreep die je zomaar even laat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel handig een opgerekte sluitspier want dan hoor je het geluid van een windje niet meer. alleen maar iets van: wluffffff....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kringspier zit rondom je anus. Deze spier houdt je darminhoud tegen en opend zich zodra je een beetje gaat meehelpen je darmen te ontlasten. Wanneer deze spier te veel wordt opgerekt gaat de rek er iedere keer een beetje meer uit. Zie het maar als een elastiek waar de rek uit gaat. Wanneer de rek eruit is kan de spier niet goed meer sluiten waardoor je incontinent van ontlasting kunt worden. Erg vervelend maar gevaarlijk is het niet.

Ik kwam een hylarisch artikel tegen;

Artsen van het Leids Universitair Medisch Centrum hebben onlangs onderzoek gedaan naar dit wat vreemde maar vaak voorkomende fenomeen. En wat blijkt: blikjes, flessen, gloeilampen, en zelfs complete stofzuigerslangen worden in de anus gepropt, en komen soms onwrikbaar vast te zitten.

De meeste anaalproppers die in het ziekenhuis belanden zijn mannen tussen de 40- en 60 jaar oud. Maar onlangs kwam er ook een 14-jarige jongen bij de EHBO-afdeling van het ziekenhuis. Hij zei al twee dagen met een blikje fris in zijn anus rond te lopen. ''Ik zit in een experimentele fase'', zo zei de knaap. Uit schaamte durven veel anusproppers overigens niet te zeggen dat ze zelf het voorwerp naar binnen hebben gewurmd. Een veelgehoorde smoes is dat ze op de voorwerpen zijn gevallen. ''Nog niet zo lang geleden kwam hier een man binnen. De man had een fles scheerschuim in zijn anus zitten. Hij was uitgegleden in de badkamer en met zijn achterste op de fles terechtgekomen'', zo zegt een arts.

De meest gevonden voorwerpen in de mannenanus zijn: fruit, groente, flessen, biljartballen, gloeilampen, presse-papiers en schroevendraaiers .

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook om dit filmpje van Jackass moets ik verschrikkelijk lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat heb ik wel eens gezien ,dat was zeker lachen maar wel een beetje dom .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, juist omdat het zo verschrikkelijk dom is lig ik dubbel. Een normaal denkend mens komt niet op die onzinnige dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die sluitspier vraag maakt een hoop los hahaha misschien de sluitspier zelf plupfff hihi
Je kunt je sluitspier niet oprekken. Je kunt er wel een object in laten stoppen. Dan leer je de sluitspier ontspannen. Zoveel mensen doen dat, dat het gevaar op incontinentie verwaarloosbaar lijkt. Ik ken meer incontinente mensen die nog nooit iets ander met hun sluitspier hebben gedaan dan schoonvegen met een papiertje.