Ik heb me laten pijpen zonder een condoom. Ik wil me testen op aids en soa's bij de huisarts. Zit dat in de basisverzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De testen zitten niet in het basispakket, het ligt dus aan je verzekering wat er wel en niet vergoed wordt, hou ook rekening met je eigen risico, je kunt wel gratis naar een soa poli, die zijn in de grote steden wel te vinden in de grote ziekenhuizen, daar zijn geen kosten aan de test gebonden, het testen kan daar ook anoniem.
Een gratis en anoniem soa onderzoek en hiv-test is
mogelijk bij andere soa poli's . Deze poli's hebben vaak spreekuren op locatie, zodat er altijd eentje bij jouw in de buurt te vinden is. Bel voor meer informatie over kosten van testen de Aids Soa Infolijn, voor een persoonlijk gesprek bereikbaar op maandag tot en met woensdag van 10.00u tot 20.00u en op donderdag en vrijdag van 14.00u tot 20.00u op telefoonnummer: 0900-2042040, €0,10/minuut.
Ook kun je je vragen per e-mail stellen via infolijn@soaaids.nl, je ontvangt binnen twee werkdagen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@DfTg, wat is duurder? Die poli's of iemand die niet weet dat ie besmet is, meer mensen besmet en dan de behandeling van al die mensen, want dat zit wel in het basispakket.
Voorkomen is goedkoper dan genezen.
Naar de GGD gaan en een test laten doen. (Dit is gratis)
Bij de GGD kun je je laten testen op SOA, HIV of Aids.