Op welke leeftijd hebben homo's/lesbies voor het eerst seks? Is dit vroeger of later dan herero's?

Toegevoegd na 44 seconden:
Als dit eerder/later is waar ligt dat dan aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als hetero's ligt dat aan hunzelf.. daar valt geen normaal algemeen antwoord op te geven, het verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat snap ik maar misschien is er eventueel een verklaring voor te vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het verschilt per persoon betekent nog niet dat er geen algeheel te vergelijken gemiddelde kan worden getrokken tussen de verschillende groepen: statistiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor Bliets alleen kan ik die cijfers niet vinden. De comingout is bij jongens nu gem met 16,6 jaar en met meisjes 15,9 jaar maar de eerste keer seks kan ik nergens vinden uitgesplitst naar holebi's: http://www.rutgerswpf.nl/press-release/landelijk-onderzoek-seksuele-gezondheid-onder-jongeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat vrouwlijke homo's (lesbies dus)
het eerder doen dan mannelijke homo's
omdat vrouwen altijd al beetje met elkaar spelen, ze zoenen etc.. 2 lesbies is niet vies, maar 2 homo's wel..
80% van alle hetero's van de mannen vinden dat..
dus ik denk dat homo's ook langer overdoen om de stap te nemen dan de vrouwen..

Antwoorden (4)

Ik denk dat de gemiddelde homo later voor de eerste keer sex heeft dan een hetero. Eerst komt er nog de strijd om voor jezelf te erkennen dat je op jongens/mannen valt. Daarna de coming out. Ben je zo anderhalf a 2 jaar verder. en in die tijd hebben hetero's al hun eerste liefde achter de rug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel homo's hebben dan ook al een hetero relatie achter de rug voor ze uit de kast komen.
Ik weet dat dit nogal verschillend kan zijn. Vele jongeren experimenteren vaak juist ook eerder met hun eigen geslacht omdat de drempel net is lager ligt. Sommigen weten allang dat ze homo zijn voordat ze seks hebben en hun eerste keer is dezelfde leeftijd als hetero's. Uiteraard heb je ook nog de groep die eerst uit de kast moeten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens dit literatuuronderzoek over Vlaamse jongeren, pas later. (maar ik weet niet of je het vraagt voor Nederland, België, Europa, wereldwijd?)
"Homoseksuele jongeren beginnen later aan hun seksuele carrière dan heterojongeren, maar doorlopen deze veel sneller (de Graaf et al., 2005; De Wit et al., 2004; Klaï, 2005; Rutgers Nisso Groep, 2008). Zo zien we bijvoorbeeld dat slechts 51% van de homo- en biseksuele jongens tussen 19 en 21 jaar rapporteert al geslachtsgemeenschap te hebben gehad. Bij heterojongens van dezelfde leeftijd is dat 84% (Richel, de Wit, Roggen, Dörfler, de Graaf, & Meijer, 2007)."
De oorzaak daarvan staat er niet bij (tenzij ik eroverheen gelezen heb).

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, als het goed is klopt de link nu wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op jonge leeftijd had ik schoolvriendinnen en voetbalvrienden.Allebei prettig.Maar echt de eerste keer sex was met een man,ik was ca.14 jaar.
Vond het nog spannend ook,maar verder had ik enkel vriendinnen,waar ik eigenlijk niets mee deed op sex gebied.18 jaar inmiddels,na de voetbal,sammen douchen,onderbuikgevoel en kort daarna was het sex met personen van mijn eigen geslacht,dus eigenlijk was ik al op jonge leeftijd in voor homosex en dat is zo gebleven.