Kan je je verliefdheid wegstoppen om later weer terug te laten komen?

Mijn relatie van 4 jaar is net over en ben tot mijn verbazing nu al immens verliefd op een ander. Zij zit in hetzelfde schuitje, alleen is haar relatie wat minder fijn uitgegaan dan die van mij. Hij maakte het uit en bleek vreemd te gaan. In mijn geval heb ik het uitgemaakt en is het aardig volwassen opgelost.

Nu wil zij even helemaal geen relatie, maar ik merk dat ze de aandacht enorm kan waarderen en dat begrijp ik, maar ik heb mijn gevoelens al uitgesproken en zij die van haar dit ook.

Ik heb besloten even het contact stil te leggen om mijn eigen gevoelens te onderdrukken en zij weet hier van en ze heeft daar enorm veel begrip voor. Mijn gevoel zegt echter wat anders...

Misschien is dit een dingetje van dit moment, maar ik zou echt enorm graag een relatie met haar willen. Eigenlijk altijd al gewild, maar we hadden beide iemand anders. Nu zijn we beide weer vrijgezel, maar ik wil het dolgraag met haar proberen.

Zijn er mensen die tips hebben om je gevoel weg te stoppen om het vervolgens weer te kunnen laten bloeien?

Alvast enorm bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat leuk dat jullie verliefd zijn!
Ik denk niet dat je het weg kunt stoppen
Als je het te snel vind kun je afspreken elkaar niet te zien voorlopig

Antwoorden (4)

een gevoel laat zich niet leiden. als je haar niet meer ziet wordt het verlangen misschien wel deste groter. tip is om gewoon met haar om te blijven gaan. misschien groeien jullie dan juist wel naar elkaar toe. snap best dat zij even tijd nodig heeft, om haar vorige relatie te verwerken, maar hierbij kan ze denk ik goed je vriendschap gebruiken.
11 jaar geleden
Verliefdheid laat zich in ieder geval gemakkelijker onderdrukken dan echte liefde.

Ik heb echter het idee dat je naast verliefdheid ook (al jaren echte liefde voor deze persoon hebt)

Vanuit de liefde kun je je verliefdheid onderdrukken om tot een wijs handelen te komen.

Zou je geen liefde voor deze persoon hebben, alleen verliefdheid, dan zou je veel meer moeite hebben je hormonen te overrulen.

Mijn antwoord klinkt misschiet tegenstrijdig maar vanuit liefde is altruistisch handelen mogelek , vanuit verliefdheid niet, dan spelen oa oxytocine en dopamine de baas.

Ik denk (geheel intuitief) dat je door je liefde met geduld te bewijzen, dit bewijs gaat over komen en echte liefde wekt liefde op......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verliefdheid voelen of echt verliefd zijn?
Moeilijk het verschil zelf op het juiste moment zeker te weten,en dit ook beantwoord te krijgen.
Communicatie met betreffende persoon,en daar bij
wederzijds elkaar aan kunnen vullen en voelen?
zou misschien het juiste effect kunnen geven......echte verliefdheid en verliefd zijn tussen twee tortelduifjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gevoelens wegstoppen lijkt me niet de juiste oplossing. Als het al mogelijk is, dan zal het knap lastig worden! Wat in mijn situatie heeft gewerkt (iets ander verhaal, maar dat doet er niet toe), is de situatie accepteren zoals het is. Het dagelijkse leven gaat gewoon verder en hopelijk geeft dat je voldoende afleiding.

Ik denk juist dat het goed is dat ze even de tijd nodig heeft. Ze is gekwetst in haar vorige relatie, en ook al heeft ze gevoelens voor jou: dat zegt niet dat ze het e.e.a. al verwerkt heeft. Zie het als iets positiefs, zodat zij straks aan een nieuwe relatie kan beginnen waarbij ze voor de volle 100% aandacht heeft voor hetgeen dat jullie op zullen bouwen.