Kan je ook luizen bij je schaamhaar krijgen ?

Ik heb hele erge jeuk help me !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaal scheren en als jeuk nog blijft moet je naar de dokter want dan kan het een soa zijn maar je moet sowieso om de paar maanden langs de dokter als soort apk keuring als je seksueel actief bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Izannio: wat voor ideeen heb jij bij seksueel actief? Onbeschermde seks met veel wisselende partners? Dan heb je geen dokter nodig maar een extra insteekmodule voor je hersenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is Sabjemiesje een man of een vrouw?
Kristal
11 jaar geleden
Hoezo Momo? Dat maakt toch eigenlijk niets uit als je schaamluis hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk als je het scheert kan het ook onwijs gaan jeuken!

Antwoorden (6)

Ja, dan heten ze schaamluis!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan maar die jeuk kan ook door andere oorzaken komen!
Zie je beestjes zitten/lopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, schaamluis loop je gemakkelijk op. Niet alleen via seksueel contact, maar ook via kleding, slaapzakken enz. Volgens de tweede bron ga je het merken zo'n twee weken nadat je het contact hebt gehad.

Je moet even goed kijken of je ze ziet lopen. Het is naar, maar dan weet je het wel zeker. Als je het zeker weet, kun je er middeltjes voor krijgen bij de apotheek (zie bronnen) die afdoende zouden moeten zijn. Je hoeft er dus niet eens mee naar de dokter. Mochten deze middeltjes niet helpen, dan is er iets anders aan de hand (allergie of soa) en moet je toch naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaamluis krijg je door seksueel contact met iemand die ze zelf heeft maar ook via besmette kleding, beddengoed of handdoeken. Voordat je gaat behandelen moet je het wel zeker weten. Als je je scheert en het haar even bewaart op een witte handdoek kun je makkelijker constateren of er zich luizen in bevinden. Ze lijken op kleine spinnetjes. Middelen tegen luizen zijn verkrijgbaar bij de drogist maar het kan geen kwaad om twee weken lang alle luizen handmatig te verwijderen. Dat is een zekere methode om ze kwijt te raken, uiteraard samen met het iedere dag in de was doen van je kleding en beddengoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, de schaamluis is een met uitsterven bedreigd diertje, dus de kans dat je die hebt, is heel klein. Gelukkig is hij niet beschermd, dus je kunt hem bestrijden met de normale luizenshampoo die je bij de drogist kunt krijgen.

Maar omdat de kans zo klein is dat je hem hebt, kun je beter even (laten) nakijken of het niks anders kan zijn, zoals b.v. een Candida-infectie (dat is een redelijk onschuldige schimmel die goed te bestrijden is), of een overgevoeligheidsreactie op bijvoorbeeld penicilline (daarvan kun je vreselijke jeuk krijgen op warme plekjes).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scheer je ook je schaamhaar? Wanneer je dit doet kan het voor komen dat er haartjes ingroeien. Dit kan ook erge jeuk veroorzaken. Je kunt het voorkomen door af en toe te scrubben. Als je je schaamhaar niet scheert zou ik me voor de zekerheid laten onderzoeken, je weet het maar nooit!