heb ik en erectiestoornis ?

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.. als ik gewoon bij vriendinnen ben dan ben ik normaal en dan als ik bij de meisje ben waarmee ik een relatie heb dan heb ik een erectie. Soms verschiet ik ervan met de vraag hoe komt dit nou.. en als ik droge seks heb met mijn vriendin dan heb ik wel en erectie maar als ik daar na op mijn hoogtepunt kom dan heb ik geen erectie meer maar mijn vriendin wil wel verder.. Nou ik dacht dat het is omdat ik al de hele tijd en erectie heb in haar buurt en dan pas na zo'n lange tijd seks heb dat mijn ²²²² vermoeid is ofzo ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, dan is je erectie weg zodra 'je hem nodig hebt'. Dus op het moment dat het écht op sex (geslachtsgemeenschap) aankomt.
Dit kan gebeuren, komt vaker voor. Misschien door de zenuwen, of onzekerheid. Hoef je je niet voor te schamen. Als het erg vervelend wordt, of aanhoudt dan zou je mss eens kunnen gaan praten met iemand (psycholoog/seksuoloog).
Je kunt ook eens googlelen op 'intimiteitsangst' of 'problemen met intimiteit' wellicht herken je dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het "meisje waar ik een relatie mee heb" heet je vriendin ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuus, mijn eerdere reactie was bedoeld als reactie en niet als antwoord ;)

Antwoorden (4)

Lijkt me dat je absoluut geen erectiestoornis hebt als je bij je vriendin bent.
Maar je zegt dat je, zodra je je hoogtepunt bereikt heb, je daarna geen erectie meer hebt? Je bedoelt dat het meteen daarna verdwijnt?
Als het na een orgasme is, dan is dat normaal. Maar als het zonder orgasme is, dan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een erectiestoornis spreken we in de regel als je GEEN erectie kunt krijgen, of die niet kunt houden in omstandigheden die daar wel om vragen.

Een erectie krijgen als je opgewonden wordt (bij het meisje dat je belangstelling heeft) is volslagen normaal, maar met het ouder worden wordt dat wel minder (evenals met het voortschrijden van de relatie). Puur een kwestie van (heel veel) hormonen.

Het afnemen van een erectie na een hoogtepunt is eveneens heel normaal. Dat je vriendin verder wil is leuk, maar wat er niet in zit, zit er niet in. Klaarkomen kost veel energie, en lang niet iedereen kan twee keer gelijk achter elkaar. Daar moet soms gewoon even tijd tussen zitten.

Kom je ECHT veel te vroeg klaar (ejaculatie praecox of voortijdige zaadlozing) ) , dan zijn daar best wat tips en trucs voor te vinden, zoals ruim tevoren masturberen (zodat de tweede erectie op een dag langer blijft en je minder snel klaarkomt). En ja, met het verstrijken der jaren wordt in de regel de voortijdige zaadlozing ook een steeds kleiner probleem.

En er zijn natuurlijk veel meer dingen die je - voor of na 'het echte werk'- kunt doen met / voor je vriendin om haar te bevredigen. Dat maakt het ook voor haar veel leuker natuurlijk dan even twee minuten "op en neer".

Oefening, geduld en eventueel een klein beetje voorbereiding dus. Lichamelijk is er niks mis (en geestelijk ook niet), dus een beetje meer kennis op het gebied van je eigen sexualiteit (lezen ?) doet vermoedelijk wonderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. Het plotseling afnemen van de erectie VOOR de daadwerkelijk penetratie is een ''zenuwendingetje" dat erg veel jonge jongens overkomt. Hoe meer zorgen je je daarover maakt, hoe groter de kans dat je er last van hebt. Ook dat wordt na verloop van tijd wel minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet presteren op het moment dat je het zelf wilt. Dat mag je een erectiestoornis noemen. Er zijn erg veel oorzaken te benoemen voor een erectiestoornis. In jouw geval zou het als volgt kunnen worden beschreven: Psychologische oorzaken: Problemen van diverse aard die op psychisch gebied liggen kunnen een erectiestoornis geven. Onzekerheid en angst voor falen spelen een belangrijke rol. Andere factoren hebben invloed zoals geluid, licht, geur of gedrag van de partner. En verder depressies, zogenaamde 'life-events' (ingrijpende gebeurtenissen in iemands leven), geringe seksuele opwinding van de partner, nare seksuele ervaringen in de jeugd, bang zijn voor intimiteit, relatieproblemen of seksualiteit als wapen in een onderlinge strijd tussen de partners.

Als je in deze beschrijving een herkenning hebt dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan voor een verwijsbrief naar een psycholoog.

En nee, de penis raakt niet vermoeid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Z'n penis wordt slap ná de ejaculatie. Dat is géén erectiestoornis. Hooguit vroegtijdig ejaculeren waardoor de penis slap is op een moment dat hij zou willen dat hij nog stijf was, maar dat is iets anders dan een erectiestoornis, en ook daar twijfel ik aan. Volgens mij wil z'n vriendin gewoon dingen van hem die niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
he, de vraag niet goed genoeg gelezen. Inderdaad, je hebt helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vriendin even goed voorlichten dus :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij de zijne of ik de mijne? hahahahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken jouw vriendin niet Hans, maar als je vindt dat dat nodig is, moet je dat zeker doen. Voor VS raad ik het in elk geval aan.
Klinkt alsof je vriendin het één en ander moet leren over de mannelijke erectie. En jij trouwens ook :-). Dat je na je hoogtepunt geen erectie hebt, is volslagen normaal. Voor een vrouw is het gemakkelijk: die is niet afhankelijk van het correct fysiologisch reageren van het lichaam om een erectie te verkrijgen, én kan meerdere orgasmes achter elkaar hebben. Bij mannen ligt dat anders. Na het ejaculeren wordt de penis weer slap, en er is dan simpelweg enige tijd voor nodig voordat de man "opnieuw kan". Dit noemen we de refractaire periode. Dit kan minuten tot uren duren, bij gezonde jonge mannen verwacht je 20-30 minuten, of langer. Bij oudere mannen duurt dit langer. Een enkele keer lukt het juist sneller. Tijdens die refractaire periode kún je geen erectie krijgen. Bij sommige mannen is de penis op dat moment zelfs zo gevoelig dat stimulatie alleen maar pijnlijk is. Oftewel: leuk dat jouw vriendin nog verder wil, maar jij kúnt dat gewoon niet, en geen enkele man kan dat. Je moet gewoon even wachten, dan voel je na een tijdje vanzelf wel dat het waarschijnlijk weer gaat lukken.

En of jij een erectiestoornis hebt? Nee, dat lijkt me niet. Je kunt een erectie krijgen en je kunt die ook behouden tijdens de seks. Niks mis mee dus. Dat je vrij snel een erectie krijgt als je bij je vriendin bent, betekent gewoon dat je verliefd bent. Of geil, of allebei natuurlijk. In elk geval is daar niets mis mee. Ik gok dat je nog vrij jong bent, en in de puberteit of vlak daarna is het heel normaal dat jongens heel snel een erectie kunnen krijgen. Soms op het genante af, in de meest onhandige situaties. Daar doe je helaas weinig aan. Je kunt hooguit proberen aan niet-opwindende dingen te denken, iets kouds erop leggen of -als een erectie aanhoudt- je even terugtrekken om te masturberen. Maar het feit dat je een erectie krijgt ook op momenten dat je dat niet per se wilt, is heel normaal op jonge leeftijd. Het wordt dan ook vanzelf minder.

Verder: als het zo is dat je veel sneller een orgasme hebt dan je wilt, en dat dát de reden is dat je penis sneller verslapt, dan zou het kunnen dat je wél last hebt van een voortijdige zaadlozing. Dat is echter iets anders dan een erectiestoornis. Daar kun je wel het één en ander voor proberen, zoals het gebruiken van (wat dikkere) condooms, zodat de stimulatie wat minder hevig is. Maar ook dit zal waarschijnlijk komen doordat door de hormonen alles zeg maar nogal 'scherp afgesteld' staat op dit moment: dat wordt vanzelf minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai Lies, voor het grootste deel ben ik het met je eens maar sorry, een klein deel klopt niet helemaal,ik citeer:
Na het ejaculeren wordt de penis weer slap, en er is dan simpelweg enige tijd voor nodig voordat de man "opnieuw kan"
Jij kúnt dat gewoon niet, en geen enkele man kan dat. Er is een percentage mannen waarbij na het ejaculeren de penis niet slap wordt en ze zonder dat het te gevoelig wordt door kunnen gaan,wel duurt het dan langer voor ze weer een orgasme kunnen krijgen. Bron: eigen ervaringen lang geleden ;-) en
mens-en-gezondheid.infonu.nl/.../12085-het-orgasme-bij-de-man.ht... Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat artikel zie ik het niet terug, maar ik moet zeggen dat ik oorspronkelijk ook "bijna geen enkele man" had staan, maar dat ik moest gaan schrappen en snoeien vanwege het maximum aantal tekens. Daarom vond ik het genoeg om te volstaan met een beschrijving van wat de normal situatie is. Ik denk dat in elk geval bij sommige (jonge) mannen op bepaalde momenten een zeer korte refractaire periode kan bestaan, zodat dit amper een rol speelt in het geheel van het seksuele spel. Het fenomeen van het geheel niet hebben van een refractaire periode is mij vanuit de literatuur in elk geval niet bekend (hoewel ik best wil geloven dat er mannen zijn waarbij dit bestaat), dus als je daar nog wel artikelen over kent, dan houd ik me aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lies je hebt het allemaal en zeker voor gast119580 echt heel goed en duidelijk uitgelegd! Ik had het beter anders kunnen formuleren want het was meer ter aanvulling voor jou bedoeld!
Dit krijg je als je niet kunt slapen en 's nachts reacties gaat geven,sorry! Nu dan duidelijk speciaal voor jou ;-) Het staat op die site juist onder het kopje "Refractaire periode" Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuses er staat daar alleen bij Refractaire periode:
Na het orgasme worden de kleppen in de bloedafvoerende vaten geopend, het bloed loopt uit de zwellichaampjes en de penis wordt slap. Vanaf dit moment ontstaat er een refractaire periode waarin een man geen orgasme kan krijgen, zelfs al kan hij toch een erectie behouden. Deze periode kan variëren van enkele minuten tot enkele uren (meestal al naargelang de leeftijd) Het andere wat ik gekopieerd heb kan ik op dit moment niet terugvinden. "Als" ik het weer vind stuur ik je een pb(tje).