Is er bij een lesbisch of homo stel altijd sprake van een 'mannetje' en een 'vrouwtje' ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (13)

Altijd...

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen mannelijke energie trekt vrouwelijke energie aan en vice versa... Dan leg ik het je ook nog eens ongevraagd uit ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet. Mijn beste vriend is homo en hij en zijn vriend zijn gewoon echt allebei 'het mannetje' hoor. En van met hun bevriende stellen kan ik ook niet zeggen dat er een het mannetje en/of vrouwtje is.

Tuurlijk zijn er wel stellen waarbij de verdeling er zo op lijkt maar dat is ook bij hetero stellen zo. Trouwens, een vriendin van mij is echt een mannetjesputter terwijl haar man het zachtere type is die graag kookt en ja, inderdaad thuis is om voor de kinderen te zorgen.

Vraag dit echter nooit rechtstreeks aan een homo/lesbisch persoon, de vraag kan als zeer beledigend opgevat worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je dit best vragen hoor als je die mensen een beetje kent. Kan me niet voorstellen dat ze daar problemen mee hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van ervaringsdeskundigen dat ze het vervelend vinden deze vraag steeds te krijgen.
Om nu te spreken van mannetje-vrouwtje, ik denk dat in een homorelatie meer sprake is van meer of minder onderdanigheid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie jij dan de vrouw als onderdanig tegenover de man, of omgekeerd??
jc54
14 jaar geleden
Heeft niets met geslacht te maken, een man kan man zijn en toch onderdanig aan een mannelijke partner. Bij vrouwen idem dito. Ik persoonlijk zie dit dan niet als vrouwelijk gedrag, maar dat kan ook het gevolg zijn van tolerantie t.o.v. homo's (lesbo's)
Nee, er is altijd sprake van een mannetje en een mannetje of een vrouwtje en een vrouwtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb in mijn kennissenkring ooit een stelletje gehad en deze vraag aan hun voorgelegd.
Zij moesten daar hartelijk om lachen en gaven als antwoordt:
Wij zijn beiden vrouw en houden van vrouwen. Dus is er geen "mannetje -vrouwtje" relatie, dan hadden we wel een mannetje gehad.!
Hopelijk heb je iets aan dit antwoordt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook een absurde vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De meeste mensen denken toch in de man/vrouw relatie en hun functioneren en behoefte hierin. Daarom snap ik de vraag wel in deze.!
Nee, niet altijd. Maar je ziet het inderdaad wel vaak dat er 1 wat mannelijker en de ander wat vrouwelijker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat 'mannelijker' en 'vrouwelijker'. Mijn vriend is een Indo. Alle indo's en Aziaten zijn wat vrouwelijker, zelfs de president is wat vrouwelijker. Maar dat hangt allemaal wel sterk samen met MIJN normen en waarden, en het zegt dus niets over Indo's en/of aziaten, maar alles over mij!
Nee.

Maar er zijn wel veel mensen die zich geen andere verdeling dan mannetje-vrouwtje voor kunnen stellen, en daarom alle anderssoortige relaties waarmee ze in aanraking komen in die voorstelling proberen te persen. Als de één wat meer een streber is dan de ander, wordt diegene geclassificeerd als 'mannetje'. Als de ander wat zorgzamer is dan de één, wordt die weer geclassificeerd als 'vrouwtje'.

In feite heel beledigend, alsof ambitieus zijn ervoor zorgt dat je geen echte vrouw bent, en zorgzaam zijn ervoor zorgt dat je geen echte man bent. Bij hetero mensen zouden de meesten beseffen hoe fout zulke beoordelingen zijn, maar zodra de relatie niet hetero is, mag de persoon blijkbaar wel op zo'n manier beoordeeld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet. Normaliter zijn ze beiden even actief. Wel is het zo, dat er over het algemeen aan het uiterlijk te zien is wie als een mannelijke/vrouwelijke type getypeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat is niet persé zo. In iedere vebintenis ook hetero,kan iemand dominant zijn en wordt dan als het gezien. In een hetero partnerschap,heet het dan als de dominntste de vrouw is,dat ze de broek aan heeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die verdeling in rollen wordt wel vaak gezien bij homo's en hetero's, maar wat zegt dan. Bij mijn overburen is duidelijk sprake van een huisman. Wat mevrouw doet weet ik niet. Mijn man is een Indo en houdt van koken.
Ik ben een geldman en houd noch van koken en noch van huishouden. Daar hebben wij dus een dame voor.
Als je sexueel bedoelt, dan weet ik ook niet wat een mannetje of een vrouwtje is. Vooroordelen laten zich slecht beschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is dat wel zo, de ene partner zal doorgaans wat meer mannelijke en de andere vrouwelijk hormoon aanmaken, in de relatie zelf neemt de polarisatie soms verder toe.
Mannen maken vrouwelijk hormoon aan en vrouwen mannelijk hormoon, niet alleen de geslachtsorganen kunnen deze hormonen maken, maar de bijnierschors ook.
Vrouwen bijvoorbeeld kunnen testosteron aanmaken en kunnen daardoor een zwoele (lage hese en sexy) stem krijgen.
Bij mannen zijn de stembanden in de puberteit al aangelegd dus dat stemmetje gaat alleen omhoog als men gewild (aangeleerd) een toontje hoger gaat spreken.
Verder levert de scene zelf bepaalde omgangsvormen , die dan overgenomen wordt, het typische gedrag wat je soms bij homo's/ lesbo's ziet is dus aangeleerd.
Dit is bij mannen soms wat uitgesproken aanwezig dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar een van de problemen is dat de mens denkt dat ze in zonde kunnen blijven leven en toch met God kunnen wandelen, wat gewoon een leugen is die zo oud is als de schepping. Heiligheid en onheiligheid kunnen niet met elkaar door één deur, maar dat is iets dat geld voor zowel homo's als hetero's. Ik vind dat iedereen die in zonde blijft leven en denkt er mee weg te kunnen komen geen christen is. Er zijn mensen die noemen hen dan "vleselijk christen" maar zoiets bestaat niet in mijn woordenboek want vlees kan het koninkrijk niet beërfen. Waarom generaliseer ik het, omdat ik er geen zin in heb dat dit weer zo'n homo-bash-topic gaat worden, en het niet alleen voor hen geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jochie, we weten dat je geen christen bent, zo valt het wel héél erg op dat je kopieert zonder bronvermelding. Je bron is Christenen op Hyves, een draadje over homoseksuele christenen: http://jezus-fan.hyves.nl/forum/2432938/9Gt2/Homo_Lesbische_Christenen/ En ik ben er klaar mee om je te matsen door dit soort dingen alleen in een reactie te plaatsen. Je hebt ruim de gelegenheid gehad om te beseffen dat dit niet oké is. De volgende keren wordt het gewoon de knop 'melden'. Afgezien nog van het feit dat wat jij doet wettelijk strafbaar is, staat dit namelijk in de richtlijnen voor moderators vermeld als 'duidelijke overtreding': •Door copyright beschermde werken die niet eigendom van het desbetreffende lid zijn zonder bronvermelding http://www.goeievraag.nl/help/moderator
Nee absoluut niet.
Natuurlijk heb je stellen waarbij je dat zou kunnen denken, maar ik denk dat dat bij het meerendeel niet zo is. Bij mij in ieder geval niet!