Ik en mijn vriendin hebben Herpes Genitalis, wat kunnen we eraan doen?

Laat ik bij het begin beginnen.
Ik en mijn vriendin zijn nu 8 maand samen. Na de eerste tijd veilige sex te hebben gehad besloten we dat zij een SOA test moest ondergaan, omdat ze met al meerdere mensen "onveilige" sex gehad heeft. Ikzelf heb het altijd veilig gedaan, behalve orale sex. Ze kwam schoon uit de test.

Na 4 maanden kreeg ze een heel vervelend gevoel in haar geslachtsdeel en na vele dokters bezoeken bleek het herpes genitalis te zijn.
Na een medicatie en veel pijn van 3 weken was het weer over en we konden weer sex hebben.

Nu is gisteren bij haar voor de 2e keer de herpes uitgebroken. 's Avonds direct naar de huisartsenpost gebeld en medicatie opgehaald. Bij thuiskomst mijn geslachtsdeel ook maar eens goed bekeken, en nu blijkt dat ik ook allemaal hele kleine blaasjes op mijn penis heb zitten. Ik heb er verder geen enkele last van. Maar het vervelende is dat ik bij haar waarschijnlijk de ziekte weer heb aangewakkerd.

Mijn vraag is wat we hier tegen kunnen doen, als bij mij de herpes uitbreekt merk, zie, voel ik hier niets van. Mijn vriendin heeft onlangs een spiraaltje laten plaatsen, dus met condoom vrijen liever ook niet. Hoe kunnen we voorkomen dat ik haar weer besmet en dat het bij haar uitbreekt?

Ik hoop dat het verhaal nog een beetje duidelijk is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey!
Je zegt dat ze een spiraal heeft laten plaatsen en dat je 'daarom' liever niet met condoom vrijt. Als ik het goed begrijp denk je dat de spiraal en het condoom elkaar kunnen raken? Als je dat denkt: dat is niet het geval hoor, de spiraal zit in de baarmoeder en dan kom je van je leven niet bij in de buurt met je condoom ;-)
En als herpes eenmaal in je systeem zit, dan gaat het er niet meer uit, vergelijk het maar met een koortslip. Als jullie beide besmet zijn, dan is vrijen met een condoom overbodig, behalve op het moment dat het actief is; door dan een condoom te gebruiken voorkom je dat het bij de ander direct de kop opsteekt.
Kristal
11 jaar geleden
Mriek, het lijkt me dat MrT bedoelt dat zij niet met condoom willen vrijen omdat zij nu een spiraaltje heeft en dus niet zwanger kan raken (bijna niet dan...). En omdat zij niet zwanger raakt willen ze ook geen condoom meer.

Antwoorden (4)

Als jij het nu hebt, zou ik ook die medicijnen gaan slikken anders blijf je haar besmetten en om de zoveel tijd eens kijken of het bij jou nog goed zit. Je wilt liever niet met condoom, maar wil je wel dat je vriendin een soa krijgt dan? Liever met condoom dan een soa, zou ik denken. Ga jij nou ook naar de dokter en laat je onderzoeken en vraag om medicijnen ervoor want ander blijf je haar besmetten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij loopt het al tegen het eind aan, mijn blaasjes zijn "stuk". Is de medicatie niet alleen om het te verhelpen(tijdelijk?) Ik heb namelijk gelezen en gehoord van de dokter dat dit nooit uit je lichaam verdwijnt, en tevoorschijn komt met stress, weinig weerstand of bij vrouwen voor een menstruatie.
Herpes genitalis is een onschuldige maar lastige aandoening. U houdt het herpes-virus levenslang, zelfs als u antivirale middelen heeft gebruikt. De blaasjes kunnen terugkomen en ook als er geen blaasjes zijn, bent u mogelijk besmettelijk voor anderen. Gebruik daarom een condoom, al geeft dat geen volledige bescherming. Bij zichtbare blaasjes wordt seksueel contact afgeraden. Wanneer uw vaste partner zelf al besmet is, hoeft u geen condoom te gebruiken.
11 jaar geleden
vrij veilig, vrij safe ! gebruik een condoom ! simpel…

als je zo niet verstandig (ik druk mij voorzichtig uit) bent dat je zonder condoom wilt vrijen, vraag je er bijna om…!
1) neem medicijnen
2) gebruik een condoom
3) indien nodig, ga naar de huisarts
4) blijf een condoom gebruiken om veilig te zijn
5) doe niet dom: een keertje zonder is niet erg…!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, het klinkt mij als een onschuldige schimmelinfectie. Ik herken het verhaal, pijn in de vagina, blaasjes op jouw penis. Dat hadden wij ook toen ik een schimmelinfectie had. Ik heb ovules met miconazol gehad en daarna was het over, ook mijn vriend heeft een creme gekregen waarna het over is gegaan. Elke keer wanneer ik een schimmelinfectie heb, wanneer ik dat nog niet echt door heb, krijgt mijn vriend ook last.
Natuurlijk kan ik niet van zon afstand bepalen wat het is, daarnaast ben ik geen huisarts en gebruik ik enkel mijn eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens doktoren is het wel degelijk het herpes virus. Ze heeft nu voor de tweede keer een uitbraak, de eerste was heel erg pijnlijk voor haar, tot nu toe heeft ze alleen maar ontzettende jeuk en blaasjes in en om haar vagina.