klopt het dat als je ongesteld bent en dan naar porno kijkt je minder buikpijn krijgt?

dit zei een vriendin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Nee, dat klopt niet. Echter het hebben van een orgasme kan wel je buikpijn verminderen......wellicht is dat wat je vriendin bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk word de buikpijn niet minder, maar wordt je er gewoon van afgeleid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Door het kijken van porno kan er adrenaline/dopamine aangemaakt worden. Dat kan een pijnstillend effect hebben,
Maar dan moet porno wel dat effect op jou hebben,
Zelf ga ik liever voor het orgasme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou zomaar kunnen. Allereerst helpt een orgasme vaak tegen menstruatiepijn. Ik heb geen idee of het ritmisch samentrekken van de baarmoeder daar ook nog een rol in speelt, maar in elk geval komt er dan endorfine en nog allerlei andere pijnstillende en stemmingsverhogende neurotransmitters vrij, die ongetwijfeld in mindere mate ook vrij zullen komen als je opgewonden raakt van een pornofilmpje. Daarbij helpt het te ontspannen, en leidt het af. En afleiding is een pijnstiller in zichzelf: vaak wordt gedacht dat je alleen maar minder pijn hebt als je afgeleid wordt omdat je dan niet denkt aan de pijn, maar uit onderzoeken blijkt dat bij afleiding dezelfde hersenactiviteit te zien is die ook te zien is na het innemen van een pijnstiller.

Er zijn dus verschillende redenen te bedenken waarom het bekijken van porno je menstruatiepijn zou kunnen verminderen. Hetzelfde effect kun je waarschijnlijk ook bereiken door te sporten of door chocola te eten, of andere leuke, ontspannende dingen te doen. Wellicht dat het - net als het bereiken van een orgasme - ook bij opwinding nog een effect kan hebben op het samentrekken van de baarmoeder zélf, maar dat zal ongetwijfeld erg verschillen per vrouw, aangezien de meeste vrouwen veel minder visueel ingesteld zijn dan mannen, en daarom lang niet altijd koud of warm worden van het bekijken van porno. Maar dat het bij haar werkt, dat geloof ik meteen. Bij mij werkt chocola, en dat kun je ook maar beter geloven ;-)