Wordt het zaad van een zaaddonor bij iedere donatie opnieuw getest op HIV door een spermabank?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja donorzaad wordt inderdaad getest op verschillende aandoeningen, waaronder HIV. Vaak is het zelfs zo dat je zaad een half jaar ingevroren wordt bewaard, en moet jij na een half jaar nog een keer laten testen of er geen ziektes had die toen nog niet meetbaar waren, omdat ze in een beginnend stadium waren.

Dit laatste hangt ook af van de donorkliniek die je kiest.