Wat is de beste manier om van mijn slik probleem af te komen?

Als ik heb gepijpt en de jongen waarmee ik t doe is klaargekomen heb ik een soort fobie voor slikken, ik wil het wel graag doen maar op de een of andere manier heb ik braak neigingen en lukt het niet. Ik vind het heel vervelend en gênant. Hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

De samenwerkende zintuigen van de mens komen samen in de hersenen. Alles wat we waarnemen zorgt voor verbindingen die ons handelen bepalen. Zo ook de zintuigelijke waarnemingen die jij beschrijft. Walging zoals die tot uiting wordt gebracht door het kokhalzen betekent dat je ergens weerstand tegen hebt. Dit wordt het best beschreven door je eerste zin: de jongen waarmee ik het doe. Dat betekent nogal wat. Wat precies weet jij het beste.

Laat ik het zo zeggen: de geur van onze partner en zijn nonverbale zoals ook verbale communicatie en zijn geestelijke betrokkenheid bij jou vormen de basis voor de sexuele aantrekkelijkheid.

De juiste partner zal die slikproblemen niet veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn twee soorten slikproblemen: 1 is vanuit een cognitieve angst (angst om te stikken) de tweede (de hier vermeldde) is voortkomend vanuit verkeerde partnerkeuze en dus ook vanuit angst (walging is de vooraankondiging van braken en braken is gerelateerd aan of een anti peristaltische beweging van de maag om (als) verkeerd beoordeeld voedsel kwijt te raken, of om de volle maag te ledigen vooraleer te gaan vluchten. http://ppcnpc.nl/?Theoretisch_Compendium_%231:Angsten
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/120/misselijkheid.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me normaal altijd goed vinden in jou antwoorden hanspcc, maar in dit geval denk ik dat mijn mening gewoon klopt en dat heeft puur met smaak te maken, dus puur lichamelijk. Ik kok bv van olijven......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor je compliment. Smaak is belangrijk. Geur is echter nog belangrijker bij partnerkeuze. Hierover zijn veel onderzoeken gedaan. Zoals je waarschijnlijk wel met me eens kunt zijn wijzigt onze smaak bij het voortschrijden van de tijd en kunnen we onze smaak cognitief corrigeren. Of we dat willen is een heel ander zaak. En.... over smaak valt niet te twisten inderdaad. De smaak van sperma varieert nogal. Afhankelijk vooral van de genuttigde voeding. In onze mond herkennen wij slechts: zoet, zuur, zout en bitter. De geur van genuttigde voeding completeert het beeld dat in onze hersenen gevormd wordt. Vandaar (meestal) het kokhalzen bij sommig voedsel. Partnerkeuze vindt voor een belangrijk deel plaats op basis van geur. Onze ratio kan die corrigeren echter niet volledig. Het is een bijzonder interessant onderwerp en ook hier bestaan geen absolute waarheden. Terecht stel je dat het wellicht meer dan voldoende is om te stellen: ik vind het vies en dus doe ik het (eet ik het) niet. Punt! Wellicht benader ik het te wetenschappelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/27576-lichaamsgeur-deodorant-en-partnerkeuze.html http://www.kennislink.nl/kernwoorden/partnerkeuze http://www.ziedaar.nl/article.php?id=335 http://nl.odemagazine.com/doc/0021/-ik-ruik-mensenvlees/ http://www.wetenschapverandertjewereld.nl/?m=201102 en daarenboven: http:www//dithadjezelfookkunnenvinden.nl
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Het is bij mij ook niet de geur waar ik last van heb, maar die walgelijke smaak! Het is gewoon net zo goor als champignons! Uitspugen en de bek schrobben haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Res Ipso Facto
Ik vraag me af waarom je het een probleem vindt. Er zijn enorm veel vrouwen die helemaal niet pijpen, er zijn heel veel vrouwen die wel pijpen en niet slikken en natuurlijk vrouwen die wel pijpen en wel slikken. Als ik zou moeten schatten, is de laatste groep het kleinste (schat ik dus zelf, zonder een bron met cijfers).

Ikzelf vind pijpen erg lekker, maar slikken, nee. Heb het weleens geprobeerd, maar ook ik kon het kokhalzen niet tegenhouden. Ik heb me geen moment gênant gevoeld. Mannen verwachten ook helemaal niet dat je het doet. ALs je het wel doet is het misschien een extra bonus, meer niet.

Ik zou dit echt geen fobie en echt geen probleem noemen. Ik noem het een natuurlijke reactie, die vast wel ergens door veroorzaakt wordt. Misschien wel door het feit dat sperma nou eenmaal niet bedoeld is om door te slikken en het er dus ook niet toe doet hoe het smaakt.

Misschien speelt mijn leeftijd een rol hierbij, ik ben 47, dan maak je je om zulke dingen niet meer zo druk (en geniet je meer ;)