Ik heb afgelopen donderdag mijn laatste pil van mijn eerste 21 pillen genomen en het is nu zondag en ik ben nog steeds niet ongesteld. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het kan een aantal dagen duren voor je ongesteld wordt. Bij mij duurt het altijd 4 avonden. Dus in jou geval zou ik maandagavond / dinsdagochtend pas ongesteld worden. Hoeveel dagen zitten er bij jou vaak tussen? Of is dit de eerste keer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke thanx! Ja dit is de eerste keer en hoor van iedereen dat ze 't 2 dagen later worden. Maar dus als ik het morgen/overmorgen word is het ook niet raar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op donderdag normaal je pil slikt ben je nog op tijd als je die van vrijdag vergeet en die op zaterdagochtend slikt. Het is dus duidelijk dat als je normaal op donderdagavond je laatste pil slikt je wel heel snel ongesteld wordt als je dat zaterdagavond al bent. Wat bedoelen ze met 2 dagen? Wanneer begin je met tellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naarmate je langer de pil slikt kan het ook langer gaan duren. Bij mij regelmatig 5 dagen, maar ik ben vrijwel niet meer ongesteld. Is ook normaal, dus als dat op d'n duur gebeurt ook niet zorgen maken.
Je hormonen raken een beetje in de war als je de pil slikt, en het is dan ook heel normaal dat je allerlei hormoon-gerelateerde klachten krijgt, of bloedverlies hebt of juist niet hebt op onverwachte tijden als je net begint met de pil. Sommige vrouwen hebben constant doorbraakbloedingen als ze net beginnen met de pil, anderen zijn erg misselijk, en weer anderen krijgen geen onttrekkingsbloeding als ze het wel zouden verwachten.

Tenzij er een mogelijkheid is dat je zwanger bent (want laten we wel wezen, dat zou óók een verklaring kunnen zijn) is dat allemaal niets bijzonders. Je moet gemiddeld gezien een maand of drie rekenen voordat je lichaam gewend is aan de pil. Dan begint het allemaal een beetje regelmaat te krijgen, en zul je een doorbraakbloeding krijgen na een min of meer vaste tijd na je laatste pil van de strip, of heb je als je ervoor kiest om continu door te slikken, bijna geen doorbraakbloedingen meer. En het grappige is: als je op den duur juist heel lang de pil gebruikt, krijg je soms óók amper of geen onttrekkingsbloedingen meer tijdens je stopweek.

Maar wat jij nu ervaart, dat je lichaam niet helemaal reageert zoals verwacht terwijl je net drie weken met de pil bezig bent en je je eerste stopweek houdt - dat is heel normaal.