ben ik nog beschermd of moet ik nog een pil slikken?

Ik heb vannochtend mijn pil geslikt en 5 minuten daarna kreeg ik diarree. Moet ik dan nog een pil slikken? En ben ik nog wel beschermd? Omdat het gelijk daarna was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deze vraag heb ik ook maar ik kan geen antwoorden zien?? Er staat wel dat er 2 antwooorden zijn of moet ik ook eerst een antwoord plaatsen alvorens ik kan zien

Antwoorden (2)

Nee, als je minuten na innemen diarree hebt gehad, zit je pil nog steeds in je maag. Daarnaast hangt het bij een vergeten pil altijd af in welke week je de pil bent vergeten en welke pil je hebt, of je wel of geen gemeenschap hebt gehad etc.
Kijk ook op onderstaande website en als je nog vragen hebt, bel je je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"-" je antwoord heeft een tegenstrijdigheid: 1 de pil zit nog in je maag en 2 hij is vergeten. Hij is niet vergeten, hij zit inderdaad nog in de maag en dus heeft diarree geen enkele invloed op de werking.
Ja, je dunne darm is ongeveer tussen de 5 en de 7 meter lang. Ontlasting wordt gevormd in de dikke darm. Diarree (spontaan) ontstaat doordat de ontlasting in de dikke darm niet 'ingedikt' om welke reden dan ook. Het voedsel dat in de maag zit heeft ongeveer 4 uur nodig om volledig op te lossen en naar de dunne darm getransporteerd te zijn.

Bij braken na inname is het een heel ander geval, ook dan ligt het er even aan hoe lang de pil al in de maag zit.

Toegevoegd na 16 minuten:
n.a.v. de reacties: Ja, je bent nog beschermd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je moet nóg een pil nemen, of
Ja. je bent nog beschermd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je koffie of thee? Ja!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je bent nog beschermd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle............... grinnik.... ik schrok me een ongeluk, dacht dat ik geblunderd had met mijn reactie........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, ik begreep het wel hoor maar het stond er wel grappig zo en ik kopte het balletje van pokemon even in ;)