Hoe kun je je libido verhogen?

Hoe kan ik mijn libido verhogen? Mijn vriend heeft een hele spontane kant wat seks betreft maar ik ben nogal serieus aangelegd en dan kan ik alleen maar aan mijn "to do list" denken en ik kan me moeilijk zomaar laten gaan. Is hier wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Tel terug in je hoofd van 10 tot 0. dit net zo vaak herhalen als nodig. uiteindelijk zul je ontspannen. en als je geen zin in seks hebt, dan heb je gewoon geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ben je nu eenmaal in elkaar geknutseld en in principe blijf je ook zo!
Misschien is daar voor jouw partner een schone taak weggelegd, door je te enthousiasmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah! De man moet maar verleiden als het voor haar niet zo hoeft. Samen spelen, samen leuk....
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik geen zin heb werkt het juist wel als mijn man zn best doet om me te verleiden, langzaam aan kom ik dan toch wel in de stemming hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@krol: mensen met autisme of dito trekjes zijn vaak minder seksueel geïnteresseerd. (M. Delfos) Bij de vrouw is het normaal gesproken zo, dat zij pas zin krijgt door het te doen. Bij mannen ontstaat de zin vaker vanzelf.
Jij zal je prioriteit moeten verleggen. Van sex is onbelangrijk tot sex is een van de belangrijkste dingen.
Maar nog beter. Hoe vaker je aan sex doet hoe hoger je libido wordt. MAAR het moet wel goede sex zijn.
En dan zal je vriend echt aan het werk moeten. Hij zal er voor moeten zorgen dat jij keer op keer klaarkomt en dat je verlangt naar de volgende keer dat jullie sex hebben.
Dat vergt veel onderzoek en geexperimenteer.

Enjoy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt blijkbaar al veel gesexperimenteerd - LoL + voor jouw ludieke antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet wel hoe dat soort dingen werken. Heb zoveel literatuur er over gelezen. De psyche en sex zo fasinerend.
En uiteraard uitgeprobeerd
Ritsuka
12 jaar geleden
Als het alleen voor de man leuk is, snap ik wel dat je als vrouw niet veel wil. Als hij meer moeite doet, is het voor beide partijen leuker.
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al.
Je wijt het enerzijds aan het feit dat je nogal serieus aangelegd bent en anderzijds aan jouw to-do-list.

Wel, schud deze ingrediënten door elkaar en zet voortaan 'bewust ontspannen' zowel bovenaan, middenin als onderaan jouw to-do-list.

Je gaat dan bewust op de sofa, op het bed of op de grond liggen (wat jou het makkelijkst uitkomt) en je blijft daar liggen tot jouw gedachten afdwalen naar leuke zaken waarvan jij zowel, vrolijk, ontspannen als opgewonden geraakt.

Het lijkt misschien gek maar het is door er bewust bij neer te gaan liggen en vervolgens meer aandacht te schenken aan datgene wat jou ontbreekt dat jouw brein aangespoord wordt om dat soort gevoels-prikkels extra te activeren.

Je kan die oefeningen alleen doen (om vooraf eens uit te testen wat het met je doet) of met jouw partner.... maak er een plezierige bedoening van en spreek af dat 'Jij' de grens bepaalt want jij bent degene die zelf het best aanvoelt wanneer iets aanslaat bij jou of niet. Je blijft dus bewust van elkaar af tot Jij behoefte voelt om hem fysiek uit te dagen. Dus vraagt dit van jouw partner ook wel enige inspanning.
Maar...
als jullie de vooropgestelde spelregels respecteren dan komen jullie zonder enige twijfel tot bevredigende resultaten ;-)

Anyway.... Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om er geen zenuwinzinking van te krijgen?,gewoon accepteren hoe je ben.En door de tijd als jullie goed aan elkaar gewend zijn wordt dat echt wel beter.Komt tijd , komt raad.
12 jaar geleden
Adverteren doet begeren. En consumeren... Je moet je openstellen voor prikkels die je om je heen ziet dat vertalen naar je eigen situatie. Kijk om je heen, in tijdschriften, op tv op internet, erotische prikkels kan je overal opdoen.. Vertaal dat naar leuke momenten die je in het verleden waarschijnlijk ook hebt meegemaakt. Je gaat dan waarschijnlijk vanzelf verlangen krijgen in nieuwe prikkels.. Om in de stemming te komen is het leuk om overdag eens op internet te gaan kijken wat er aan female friendly erotiek te vinden is.. De avond komt en wellicht als je vriend komt ben jij al helemaal in de stemming.. Zet het even op je lijstje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn dus twee problemen, begrijp ik.

Je vriend is 'nogal spontaan' en ik begrijp daaruit, dat hij weinig tijd steekt in het voorspel. Een vrouw is echter een soort oven. Je moet opgewarmd worden wat een poosje tijd nodig heeft, plus ze koelt ook langzaam weer af. En belangrijk voor hem: "het brood is lekkerder in een hete oven!"
Hij moet dus leren, om even te wachten met zijn stokbrood in de oven te doen.

Het tweede is, dat er iets is met je libido. Misschien, want dat is nog helemaal niet zeker.
Je zegt dat je aan je To Do-list denkt. Dat kan komen doordat je oventje nog niet is opgewarmd, en je nog met iets anders bezig bent; dan is dit niet het probleem.
Het kan ook zijn, dat je je moeilijk op het gebeuren kunt concentreren. Dat zou psychische afweer kunnen zijn, een hormonaal probleem, of je persoonlijkheid.
Toch is jouw probleem ondergeschikt aan het zijne.

Het beste wat jullie kunnen doen, is een boek over Tantra kopen en samen bestuderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het leven om altijd maar dingen te doen moeten / willen hebben, of gaat het leven om af en toe alle zaken eens opzij zetten en gewoon eens "grenzeloos" genieten?

Volgens mij dat laatste, dingen doen kan altijd nog, dus gooi je haar eens los en probeer jezelf eens helemaal te verliezen in dat ene moment met hem.