Geen biologisch nut
Het vrouwelijk orgasme is eigenlijk altijd een mysterie
voor biologen en medici. In tegenstelling tot het mannelijk orgasme, heeft de climax bij vrouwen namelijk weinig biologisch nut. Het is niet aangetoond dat vrouwen eerder zwanger raken doordat ze klaarkomen.

Sommige theorieën gaan uit van een gelijke ontwikkeling bij de mannelijke en vrouwelijke foetus: net zoals mannen nutteloze tepels ontwikkelen, krijgen vrouwen een soort ‘mini-penis’. De meest gangbare opvatting is dat deze clitoris, en de stimulatie ervan die leidt tot het vrouwelijk orgasme, er puur en alleen is voor het seksueel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

anders zou ze nooit vrijen

Toegevoegd na 49 seconden:
niet dat een vrouw altijd een orgasme heeft ... Maar misschien helpt het wel als het kan iig.

Toegevoegd na 3 minuten:
iets meer nuance, ze zou er minder plezier aan beleven en dus minder vrijen...

Toegevoegd na 6 minuten:
wat resulteert in minder nakomelingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voor vrouwen niet zo lekker was om een orgasme te krijgen, zouden er lang niet zoveel mensen op deze planeet rond lopen. Net zoals katten het lekker vinden om geaaid te worden. Hiermee verspreiden ze hun eigen geur beter en dat vergroot hun overlevingskansen en daarmee ook de kans dat ze zich voort kunnen planten en hun soort in stand te houden...!

Toegevoegd na 13 minuten:
Het vrouwelijk orgasme is een evolutionair zinledige imitatie van het mannelijke klaarkomen. Freud zou hieraan toegevoegd hebben dat deze kwestie de vrouw met een levenslange penisnijd opzadelt. Echte evolutionisten geloven echter dat niets toevallig is en dat alles in dienst staat van de overleving. In "Psychology Today" deden zij verslag van de nieuwste inzichten. Ook vroege Darwinisten hadden al ideeen over het nut. Het orgasme zorgde er voor dat de vrouw na afloop nog een poosje bleef liggen zodat de zwaartekracht de voortzwemmende spermatozoa niet kon tegenwerken. Ook waren er theoretici die meenden dat de band tussen de partners erdoor versterkt werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het orgasme brengt de vrouwelijke geslachtsdelen in beweging.
De baarmoedermond gaat heftig tekeer en danst tegen de schedewanden waardoor je een soort stofzuiger effect krijgt .
Dit kan dus de vruchtbaarheid beinvloeden.
En aangezien een orgasme meestal een prettige ervaring is wil een vrouw dan misschien wel vaker vrijen.
Alhoewel bevrediging niet perse door een orgasme hoeft te komen bij een vrouw.
Bovendien hebben vrouwen verschillende soorten orgasme.
En zijn er heel veel plekken op een vrouwen lichaam die haar in extase kunnen brengen zonder dat dat een orgasme heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannelijke en vrouwelijke exemplaren van een dierensoort zijn uit hetzelfde genetische materiaal ontstaan. Het orgasme levert plezier aan zo'n exemplaar. Dit plezier is een drijfveer om dat plezier te doen herhalen. Het voordeel hiervan is evident bij een dierensoort dat zich geslachtelijk voortplant.

Maximaal plezier = maximaal voortplanten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Helaas gaat die stelling andersom niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarmee vat je waarschijnlijk het evolutionaire voordeel samen in 1 zin :)
het vrouwelijk orgasme is
gezond
maakt je vrolijk
houd je jong
is goed voor je lichaam
jammer genoeg niet alle vrouw kunnen snel orgasme krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is lekker en het nut: je wordt er nat van, makkelijker voor de man, minder pijnvol voor de vrouw :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net zoals de reclame van de pindakaas:Het is gewoon lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspanning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft helemaal geen nut.In de Victoriaanse tijd wisten de meeste vrouwen niet eens dat het bestond.Benen spreiden, verstand op nul en aan iets anders denken.
Het vrouwelijk orgasme is iets van de laatste honderd jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al eeuwen geleden in india op schrift gesteld hoor met alle meest geschikte standjes en informatie die er bij hoort. Geen idee waar je het over hebt. Dat bepaalde landen door Victoria werden beinvloed zegt niets over het bestaan van het vrouwelijke orgasme in de wereld.
Het heeft wel degelijk nut, want door het klaarkomen komen er stofjes vrij die een algeheel gevoel van welbehagen geven.
Ook is het aangetoond dat je weerstand er beter van wordt.
Ook is het gewoon fijn om er van te genieten, er is niks mis mee.