Hoe kan je een DNA test doen om te bepalen of het jou kind is, want de moeder Weigert een gezamenlijke tekst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeten te melden. De moeder weigert een test
Summo
12 jaar geleden
Dat de moeder het mag weigeren is om te voorkomen dat bij wijze van spreken elke willekeurige vreemde haar zou kunnen dwingen zichzelf en haar kind te laten testen om het even idioot extreem te stellen. Als mogelijke vader van het kind die dat heel graag zou willen weten sta je daarmee mooi in de kou natuurlijk.
Ik weet niet of je er iets aan hebt en hoe (slecht) jullie verstandhouding nu is, maar kun je daarover niet in overleg? Dat je het zo belangrijk vindt om te weten of je een kind hebt of niet. Als je een slechte relatie zou hebben met de moeder en zij zou het kleinste vermoeden hebben dat jij de uitslag zou gebruiken om je op te dringen of aanspraak te maken op het kind is het (vanuit de moeder gezien) te begrijpen dat ze weigert daaraan mee te werken.
Kinderen willen echter uiteindelijk vaak heel graag weten wie hun vader is, misschien kun je, door je heel redelijk op te stellen en dat soort argumenten te gebruiken bewerkstelligen dat ze toch mee werkt aan de test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt zal online een pakket aanvragen en dan maar wangslijm afnemen zonder darde moeder het weet. En aks het blijkt mijn kind te zijn zal ik zeker blik zijn maar hen dan een appeltje met de moeder te schillen. Dank jullie wel voor de
Reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet of je vertrouwen moet hebben in online pakketjes, die je op moet sturen. En als je de post via Den Bosch doet, is het slijm bedorven voordat het aankomt. Bovendien heeft de moeder een appeltje met jou te schillen als blijkt dat jij zonder haar medeweten wangslijm bij haar kind hebt afgenomen.

Antwoorden (4)

Kijk eens op de site van Incertezza:

http://www.incertezza.nl/

Zij geven een duidelijk verhaal van hun werkwijze en wat voor een soort tests ze kunnen afnemen en hun kosten.

Ik kan op die site echter niet zo snel vinden wat ze als input nodig hebben, als het met slijm en/of haar kan, dan kun je dat gewoon van je kind wegnemen zonder dat het raar lijkt.
Als het met bloed moet, dan wordt het een stuk lastiger om dit voor de moeder verborgen te houden.

Op dit site staan ook contactgegevens waar je met vragen terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het schijnt zo te zijn dat alleen de moeder of het kind zelf een DNA test af kan dwingen via de rechter en de vader dus niet.
dit wil niet zeggen dat jouw situatie per definitie hopeloos is.
vraag eens informatie bij een advocaat die gespecialiseerd is in familierecht (eerste consult is meestal gratis) en leg hem/haar je verhaal voor.
misschien is er voor jou toch een kans.
feit is dat een moeder vaak heel sterk staat en dat een aanstaande vader weinig rechten heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schandalig is dat
Ligt eraan als je het kind erkend hebt, maar vervolgens gegronde reden hebt om hier aan te twijfelen is dit mogelijk. Alimentatie moeten betalen is overigens geen gegronde reden. Kun je echter overspel e.d. aantonen dan behoort het tot de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je het kind wel eens zonder moeder ziet (of in een onbewaakt moment) kun je met een testkit wangslijmvlies afnemen om een vaderschapstest uit te laten voeren.
Zie bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, je kunt online de test bestellen
Kristal
12 jaar geleden
Krol, het is nog veel bespottelijker om bijvoorbeeld jarenlang de verantwoordelijkheid te hebben in de opvoeding van een kind of voor een kind alimentatie te betalen als het kind niet van jou is. Daarbij, het is op dit moment zo dat het kind, volgens de wet en/of de moeder, het kind juist wel van de vraagsteller is, dat is nou precies wat hij zeker wil weten.