Is sperma ruikende afscheiding na seks zonder condoom normaal?

Ik slik sinds 3 maanden de pil, en gebruik sinds 2 maanden geen condoom meer met mijn vriend. Had gisteren seks gehad, en vandaag had ik last van sperma-ruikende afscheiding. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.1K

Het beste antwoord

Ja dat is normaal. Als hij in je klaarkomt, zit een klein deel van het zaad in je baarmoeder, de rest 'druipt' er als het ware uit om het maar even plat te zeggen. Dit mengt zich met je afscheiding, vandaar de geur.
Niks om je zorgen over te maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op zich is dat niet vreemd, hij komt waarschijnlijk in je klaar en dan zit zijn sperma in jouw lichaam. Sperma kan er dan later alsnog door je vagina uitgeduwd worden als het ware. Vandaar die afscheiding, dat is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je na het vrijen niet vaginaal gespoeld hebt met een vaginale douche dan is dat behoorlijk normaal ja.

Indien je geen idee moest hebben wat een vaginale douche is dan kan je via bijgevoegde links extra informatie inwinnen. Bij link 2 vind je ook afbeeldingen over het concreet gebruik van een vaginale douche.

Het volstaat om je na het vrijen met zuiver water te spoelen (ongeveer 3 x het volume van 1 douche-busje) om geen last meer te hebben van die geur. Vaak geeft men de raad om een product bij het water te doen maar dat raad ik niet aan omdat je dan jouw natuurlijke vagina-flora teveel ontregelt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal dat een geslachtsorgaan een beetje ruikt.
Het is een beetje een natuurlijk beschermmiddel.

Een vriendin van mij gebruikt lactasyd-femina (het kan dat ik het verkeerd spel).
Ik weet enkel dat het de natuurlijke balans van de vagina herstelt, maar ik weet niet hoe of wat, ik ben geen dokter.

Tevens kan het dat als je contact hebt gehad, de smega (een soort smeersel, en natuurlijke bescherming van de penis) is achtergebleven.
Dit ruikt nogal sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij hier beschrijft is een vrij normaal verschijnsel. Immers; als je seks hebt zonder condoom is de kans aanwezig dat er sperma in jou komt en daar deels blijft 'hangen'. Dat zal er toch eens uit moeten! Dat is wat je ruikt, wellicht wat vermengd met eigen vocht.