Misverstandje met de pil, wat te doen?

Ik nam zaterdag m'n pil en toen zag ik dat ik de pil van vrijdag nog niet had genomen. Toen heb ik de pil van die zaterdag en die vrijdag genomen, alsnog. Nu kijk ik net en zie dat ik de pil van vrijdag (was zaterdag gestopt) heb genomen. Kan dit kwaad? en ik wil nu weer op zaterdag beginnen en vrijdag stoppen. Hoe kan ik dat het beste doen nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap er geen bal van. Kun je het even met data doen omdat ik wel drie verschillende vrijdagen en zaterdagen schijn te lezen. Wat ik begrijp is dat je waarschijnlijk ipv 7 dagen nu 8 dg wilt stoppen (stopweek)? Als dat zo is is ben je eigenlijk een maand niet helemaal veilig dus dat zou ik anders oplossen. Je kunt in dat geval je volgende pilstrip doorslikken en dan stoppen op de dag dat je wilt. Je kunt dus ipv 3 4 wk slikken of je slikt twee strips achter elkaar en stopt 6 dg eerder. Maar goed, ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehm.. misschien kun je iets van datums bij de dagen die je zegt zetten, want ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks meer van. Eerst neem je beide pillen (van vrijdag en zaterdag) en dan ineens kom je erachter dat je die van vrijdag hebt genomen (ja, want dat zei je net, dat je die van vrijdag en zaterdag hebt genomen)
En je bent op zaterdag gestopt, maar je wil tegelijkertijd ook weer beginnen op zaterdag... Sorry, misschien kun je het nog een keer proberen te vertellen, want dit verhaal wat je nu verward mij een beetje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh gelukkig, ik ben niet de enige die er geen touw aan vast kan knopen, jij loopt precies tegen dezelfde dingen op als ik ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap er ook geen hol van zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zaterdag (10-3-12) de pil geslikt en de pil van 9-3-12 ook omdat ik dacht dat ik hem vergeten was. Nu had ik op die vrijdag van 9-3-12 de pil van 2-3-12 gepakt. Terwijl ik altijd op de zaterdag weer begin maar nu is mn pil van vrijdag dus weg.
Is het een mogelijkheid om na deze strip door te slikken en dan op zaterdag weer te beginnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kun je nu de pil van 2-3 hebben gepakt. Die had je toch al op moeten hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, wat is een mogelijkheid om weer op zaterdag de eerste dag van de stopweek te maken, dat ik op vrijdag mn laatste pil slik.
en kon het kwaad dat ik 2 pillen op een dag slikte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, vrijdag nam ik mn laatste pil en dan was zaterdag de eerste dag van mn stopweek ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom er nou een pil verdwenen is, want de pil van 9-3-12 heb je dan nu toch nog? Waarom slik je die dan niet? Je weet overigens toch dat alle pilletjes in de strip identiek zijn hé? De dagen staan er alleen onder als hulp voor jou. Het is echt niet zo dat jij per sé het pilletje waar maandag onder staat, ook echt op maandag moet slikken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het nog niet, maar ik denk dat ik vooral erg moe ben. Ik kijk hier morgen nog eens naar.
Misschien is het trouwens handig om morgen even de dokter te bellen en deze vraag voor te leggen. Dan weet je het in ieder geval zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb de pil van 9-3-12 wel geslikt, op die zaterdag 10-3-12 omdat ik dacht dat ik die van vrijdag (9-3-12) niet had geslikt, maar ik zie nu net pas dat ik die vrijdag van 9-3-12 de pil van 2-3-12 perongeluk heb geslikt. Verkeerde kant dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet zo, ik had op de zaterdag (10-3-12) de pil van die dag geslikt. Toen zag ik dat de pil van vrijdag 9-3-12 er nog inzat dus die heb ik ook meteen die dag genomen. Nu kom ik er net achter dat ik op 9-3-12 de pil van 2-3-12 heb genomen. Dat zou de dag van mn laatste pil zijn. Stomme fout dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ja. En maak van die cola een cassis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 1 pil bent vergeten heeft het geen zin om 2 achter elkaar te nemen. Ik zou na je laatste pil even pauze inlassen. Dan kun je zien of je wel menstrueert, evt een zwangerschaptest doen. Je maakt er zo wel een potje van. Als je vaker het vergeet, misschien kun je dan overwegen implanon te nemen, dan hoef je helemaal niet aan een pil te denken of je deze bent vergeten of kwijt bent. Vraag dit aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap er nog steeds niets van.... Zou 10/3 dan de laatste pildag zijn voor je stopweek? Zit je nu in de stopweek? Waar is de pil van 9/3 want die zou je (als ik het snap) toch op 2/3 (ook zo raar, hoe kan die dag nog komen?????) slikken? Je blijft vaag en ik vind dat we daarom geen advies kunnen geven.

Antwoorden (1)

Okee, ondanks het wat onduidelijke verhaal ivm met de dagen van de pilletjes, hier is wat je uiteindelijk volgens mij wil weten ;)

Dat je 2 pillen op 1 dag hebt geslikt is in principe niet erg voor de gezondheid. Je moet wel oppassen met seks, want de pil is wel minder betrouwbaar. Gebruik voor nu een condoom en in de gebruiksaanwijzing van je pil kun je nalezen hoelang je moet wachten tot je weer veilig seks kunt hebben zonder condoom.

Ook kun je gewoon een strip doorslikken. Ondanks wat veel mensen denken is dit niet slecht voor je gezondheid. Bron hierbij is mijn bezoekje aan de huisarts ;) (Maar hier geldt ook wel weer, oppassen met seks dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ik lees op verschillende sites dat het niet slecht is. En ook geen invloed heeft op de betrouwbaarheid. Maar wat is een optie om weer op de vrijdag mn laatste pil te nemen en zaterdag de eerste dag van mn stopweek te laten zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de betrouwbaarheid is het het beste om even in de gebruiksaanwijzing van je pil te kijken. Daar staat het meestal heel duidelijk aangegeven met tijdsindicatie's over hoeveel uren het geleden is dat je de pil vergeten bent enzo. En om de vrijdag weer je laatste pil te moeten nemen, kun je een pil meer of minder slikken.
Bijv. als de dag van je laatste pil nu donderdag is, dan neem je een pil uit een andere strip extra.
Of je kan natuurlijk je stopweek 1 dag langer laten duren. Dus in mijn voorbeeld dat je donderdag je laatste pil hebt genomen, dan zou je normaal gesproken vrijdag een week later weer je eerste pil nemen, maar stel dat dan 1 dag uit en neem zaterdag je eerste pil. Dan loop je weer goed!