Hevige pijn tijdens het vrijen, wat kan dit zijn?

Hallo allemaal,
Gister toen ik met mijn vriend aan het vrijen was, kreeg ik opeens hevige pijnen in mijn onderbuik. Het koude zweet brak uit, en ik werd duizelig en misselijk.
Aangezien ik af en toe last heb van hyperventilatie trad dit ook op.
de pijn leek wel een soort wee.
ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ooit een spiraaltje laten zetten, en de dokter zei dat het voelde als een wee vandaar.. en die pijn was dus echt heel erg.

ik heb het prikkelbare darm syndroom, en slik hiervoor medicijnen.

Toen ik naar de wc ging ( doe ik automatisch als ik hevige baarmoeder krampen heb) kram er ook heel veel ontlasting mee..

ik zou graag willen weten wat dit precies is! heb ooit heel veel pijn gehad met een spiraal, die is er inmiddels uit.
kan dit de boel hebben beschadigd?
Ben best wel bang dat ik onvruchtbaar hierdoor ben geworden.

de pijn was ook met een bepaald standje.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Pijn bij het vrijen is meestal pijn bij de vagina, bij het naar binnen gaan van de penis. Jij hebt het over een diepe pijn, dat komt wat minder vaak voor. Allereerst hoef je niet bang te zijn dat je iets kapot hebt gemaakt: de vagina bestaat uit rekbaar weefsel, en een penis is niet scherp. Je hoeft dus niet bang te zijn dat dit incident iets veroorzaakt heeft.

Was dat bepaalde standje waar je over schrijft, toevallig een standje waarbij vrij diep gepenetreerd werd? Vrij veel vrouwen vinden stoten tegen de baarmoedermond onprettig of pijnlijk, dit zou het probleem geweest kunnen zijn. Er zijn ook andere mogelijke oorzaken voor diepe pijn bij het vrijen, zoals een cyste op de eierstokken, endometriose of een vleesboom in de baarmoeder. Maar het kan evengoed zijn dat er geen specifieke oorzaak is voor deze pijn. Als het eenmalig voorkomt, zou ik me niet meteen ongerust maken. Gebeurt het vaker of heb je ook andere klachten, ga dan even langs je huisarts.

Ik vind wel dat de pijn die je omschrijft, erg hevig lijkt. Dat kan een aanleiding zijn om sowieso bij je huisarts langs te gaan, en dus niet af te wachten of het misschien vaker optreedt. Ook omdat je al bekend bent met buikklachten, en het verschil tussen darm- en baarmoederkrampen niet altijd te voelen is.

Bedenk dat bij vrouwen er erg veel organen samen in de onderbuik liggen. Daardoor is niet alleen het onderscheid moeilijk te maken tussen klachten, maar kan ook de ene klacht een andere uitlokken. Het kan bijvoorbeeld dat bij een verkramping van de baarmoeder, de (bij jou al gevoelige) dikke darm mee gaat krampen, zonder dat er een direct aanleiding voor is in de darm. Er zijn dus wel verschillende verklaringen voor de pijn die je voelde en de daarop volgende reactie van je darmen, maar uiteindelijk is dat allemaal speculatie, en zal toch echt een arts verder onderzoek moeten doen om te bepalen wat hier aan de hand is. Het kan zijn dat er niets bijzonders is dan dat je pijn ervaart bijvoorbeeld bij stoten tegen de baarmoedermond, misschien doordat indirect ook de darm geprikkeld wordt. Dan zit er niets anders op dan bepaalde standjes te vermijden. Het kan ook zijn dat er een andere oorzaak is voor je klachten, en dat die al dan niet behandeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je echt hevige pijn had in je buik,moet je snel naar de dokter.Natuurlijk denk je gelijk aan je darmen ik zelf heb ok pds,maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn,dus,maak een afspraak bij de huis arts.
Het beste.