Is het "normaal" dat je op sommige momenten ineens heel opgewonden raakt?

Dus zonder iets speciaals te doen, zonder iets te lezen/bekijken, zonder te fantaseren. Gewoon, je zit tv te kijken, of te internetten of je huiswerk te maken, of een rekening over maken...denk totaal niet aan seksueel getinte dingen, en ineens wordt je heel opgewonden.
Ik krijg ook vaak een orgasme op dat moment, omdat ik vanzelf ga masturberen of seks ga hebben (mocht mijn partner in de buurt zijn)... een andere 'remedie' is er niet. Zelfs aan on-aantrekkelijke dingen denken helpt niet.
Is dit nou een hormonenkwestie? En herkent iemand het?
Als het niet zo vaak voor komt zal ik er wel mee naar de dokter gaan, maar voor hetzelfde geld zijn er mensen die het herkennen.

Het is natuurlijk aan de ene kant erg prettig om zo snel opgewonden te raken, maar aan de andere kant had ik vandaag tijdens een vergadering hetzelfde... en tja, ik ben maar met een rood hoofd naar de wc gelopen maar echt handig is het niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.3K
Cryofiel
14 jaar geleden
Aha, dus *daarom* liep je vandaag zo plotseling weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat er hier schrikbarend niet-serieus met deze vraag wordt omgegaan !! Lees de hele vraag nog eens goed ; dit is geen voorbijgaand momentje van 'trek hebben in' meer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en is Pijnboompitje een man of een vrouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word niet opgewonden van mijn avatar hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden trouwens wel heel veel minnetjes gegeven...ik heb tot nu toe alleen 1 + gegeven...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi!
Ik heb er zelf ook heel erg last van. Ik weet dat dit bericht van 6 jaar geleden is, maar ik wil er als nog op reageren, misschien helpt het nog voor iemand anders.
Ik ben wat jonger en ik dacht dat het door de puberteit zou komen, maar ik weet het niet zeker natuurlijk. Het is dat je dan bijvoorbeeld normaal zit en dan word je heel erg opgewonden. Bij mij gaat het niet over met masturberen, het gaat alleen over als ik ga plassen... Raar weer. Maar toen kwam ik op het idee dat misschien mijn plas drukt op mijn clitoris dus dat ben ik gaan volgen. Misschien hield ik mijn plas gewoon te lang in. Maar dat bleek het ook niet te zijn. Het begon, ik werd opgewonden dus, en toen moest ik pas nodig naar de wc.
Als ik nou dus opgewonden werd, duurde het zo'n 10-30 seconden, daarna stopt het een minuut en gaat weer verder maar dan sterker. En steeds zo verder totdat ik er niet meer tegen kan. Ik word ook nat... Ik heb geprobeerd om te masturberen, en dan dat het misschien over zou gaan. Maar dat werkte ook niet. Na het 5 keer doen, had ik nog steeds dat gevoel. Het is wel een fijn gevoel, maar soms is het gewoon heel erg irritant en ik wil vooral weten wat het nou is en dat ik niet opeens heel erg ziek blijk te zijn.
Met dit bericht wil ik de mensen steunen met hetzelfde probleem en laten weten dat er meer zijn, zoals ik. En ik zou ook wel willen weten dat er meerdere mensen dit hebben.
Groetjes.

Het beste antwoord

Op zich kan het normaal zijn, zolang het ook nog normaal in je leven past. Als je er echter in het dagelijks leven last van gaat krijgen (en dat kómt voor, zij het vrij zeldzaam), dat je bijvoorbeeld elk uur of nog vaker een orgasme krijgt of móet krijgen, dan kun je toch wel spreken van een vrij ernstige (soms hormonale, maar meestal helaas moeilijker te behandelen psychishe) aandoening.

Deze aandoening, nymfomanie, (ook wel hypersexulaliteit) heeft in de volksmond een beetje grappige bijklank en wordt gebruikt voor een vrouw die 'er wel pap van lust' , maar in de praktijk is het helaas echt geen grapje, en ik zou er , zeker als het je al in je dagelijkse leven begint te hinderen, zeker mee naar de huisarts. Het kan namelijk ook een symptoom zijn van een ernstiger (psychiatrische) aandoening, en dient dus alles behalve gebagatelliseerd of in het belachelijke te worden getrokken !!

Ik moest even zoeken maar heb een linkje gevonden waar je wellicht mee verder kunt

Toegevoegd na 4 minuten:
En in tegenstelling tot de meeste antwoorden hier, maak ik me eerlijk gezegd WEL een beetje zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een rood hoofd een vergadering uit moeten lopen duidt inderdaad op iets meer dan een simpel geval van een enthousiast libido. Zodra dat soort dingen gaan gebeuren, is er sprake van een negatieve invloed op het dagelijks leven, en dat is nooit een goed teken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb één keer zo'n ' geval' gezien, en dat was absoluut geen lolletje. Haar hele leven werd er door beheerst, en het werd steeds erger, tot ze helemaal niet meer kon werken, maar later ook niet meer naar de winkel ofzo. Vreselijk. Daarom erger ik me een beetje aan de antwoorden hier.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey marleen, heel lief dat je bezorgd om me wordt!
En bedankt voor je link.
Ik lees iets wat ik wel heel interessant vindt, en dat is dat het namelijk kan komen door een bijwerking van medicijnen, zoals die voor parkinson. Nu heb ik geen parkinson, maar wel 2 andere neurologische aandoeningen en daar krijg ik ook medicijnen voor. Als ik er ook goed over na denk, moet ik ook bekennen dat ik het voor mijn gebruik van deze medicatie nooit heb gehad! Het is niet direct ontstaan (anders had ik het wel geweten), maar laat ik zeggen... twee maanden na de start van de medicatie.
Ik ga even wat dieper in op hyperseksualiteit en mijn medicijnen, misschien vindt ik wel een link en kan ik daarmee naar mijn neuroloog. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord Marleen, dat blijkt wel uit de reactie van Pijnboompitje. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had ik vroeger op dansles ook,niets mis mee,het meisje wist dat ook wel,als ze iets hards tegen haar boven been voelde,ik vraag mij nu af of zij ook opgewonden raakte,ja vind dat een goede vraag nu achteraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als je 'vroeger' (puber??) met een meisje aan het dansen bent...dat lijkt me inderdaad genoeg prikkels om opgewonden van te raken! Net iets sensueler en spannender dan koffie zetten of een vergadering bijwonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Menno, we hebben het hier over ZONDER aanleiding. Als je de vraag maar half leest of na de titel al opgewonden wordt, schiet niet op natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze de vraag STELT, Dutcheese, want het is me nogal een onderwerp, is al een duidelijke aanwijzing dat het dus een probleem vormt. Het is ook geen kwestie te makkelijk ergens aan toegeven en daarmee een probleem zelf creeeren. Iets dat libidoverhogend werkt is ook niet wat hier geschetst word ; het is een heel serieus neurologisch probleem. Het gaat ook niet over als je ' er niks aan doet' , het zakt niet af, zoals normale opwinding wel doet. Als het echt hyperseksualiteit is, los je dat niet op met een kouwe douche.
Alle antwoorden in de trant van 'is heel normaal, ik ben ook wel eens geil' zijn daarmee niet alleen medisch volkomen onjuist maar zelfs gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Marleen,
je wees mij er op (zonder aanleiding) is dansen dan sex gericht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in de regel best wel een 'normale' situatie om opgewonden van te worden ja, zeker in de door jou geschetste situatie ; jonge vent, dansles....dan zou ik me eerder zorgen maken als je daar NIKS bij voelde ;-)

Andere antwoorden (11)

Ja, normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het medisch relevant is kan ik niet zeggen, dat zal ook van persoon tot persoon verschillen.

Het verschijnsel als zodanig herken ik wel bij mezelf, een verder niet goed te verklaren 'drang' als het ware. Overigens is het bij mij nu ook weer niet zo sterk dat ik er echt iets mee moet doen, maar het is wel veel meer dan een nietszeggend gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is normaal... Zo werkt je mind... Het tendeert naar obsessiviteit... Nee het is vrijheid dat te laten zijn wat er opkomt in je... Dat is heel normaal en als het er mag zijn is het totaal geen probleem... Als je het onderdrukt, dan komt er wat anders bij kijken, dan krijg je dat het je niet meer loslaat en dan kan het verworden tot iets pervers...

Maar het is normaal hoor... En niets mis mee..

Toegevoegd na 1 uur:
En is het je opgevallen als je er niets mee doet, dat het net zo snel weg is als dat het opkwam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het zelf ook regelmatig, hoewel ik dan niet meteen seks moet hebben of de hand aan mezelf sla. Maar het kan dat het gevoel bij jou een stuk intenser is.

Het probleem bij mannen is dat het een stuk moeilijker te verbergen is. Vooral als je een pantalon aan hebt, is het een stuk duidelijker dan als je een spijkerbroek draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan je een geweldige trek hebben in drop, of pindakaas en soms in seks; heel menselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar, maar misschien is het ook omdat ik man, 21 en belachelijk hoog testosteron gehalte van mezelf heb. Volgens mij niks mis mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar slaat die -1 nou weer op :s
Dat is heel normaal..Maak je maar geen zorgen hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel normaal ook ik heb dat, kijk ze zeggen dat we van de apen afstammen nou als het aan hun ligd doen ze ook veel aan sex ik denk omdat ze ook op dat moment er aan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heel normaal,ik heb het ook en schaam mij er niet voor,ik verberg het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schaamt je er niet voor maar verbergd het wel, een beetje tegenstrijdig toch?
Ik ga mee met de antwoorden van mmm, sharon en menno. Dus mijn antwoord is ook JA.
Ja dat is heel normaal.!
Je hoeft niet perse aan iets te denken om opgewonden te worden...
Het is gewoon menselijk. Het zit gewoön in je hoofd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas als het onhoudbaar en onleefbaar is, zou ik zeggen: het is niet normaal.

Op zich is 't niet van belang wat normaal is, als jij er veel last van hebt, en 't zou tóch normaal zijn, dan zou ik toch echt naar de dokter gaan.

Maar als je denkt: ik vind 't alleen maar soms héél erg irritant en andere keren wel weer prima, dan zou ik 't gewoon zo laten. En of dat nou normaal zou heten of niet, zou me dan een worst zijn.