Waar kan ik de uitkomsten van goede enquêtes vinden omtrent wat minder alledaagse seksuele zaken?

Met vragen zoals:
* heb je wel eens betaald voor seks?
* ben je wel eens betaald voor seks?
* ben je wel eens vreemd gegaan?
* denk je dat je partner wel eens vreemdgegaan is;
* heb je het wel eens gedaan met iemand die vreemd ging;
* heb je wel eens een homoseksuele ervaring gehad terwijl je als hetero bekend staat?
etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het op sites / redacties van de bekende magazines als; Cosmo, Yes, FHM en Playboy proberen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Of Durex, die deed ook eens zoiets.
Libelle deed laatst ook een seksenquete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Viva staan wel eens enquêtes met zulke vragen.
Waarschijnlijk nog wel te vinden op Viva.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij krijg je een + voor deze ludieke, inspirerende vraag ;-) Wat ik me wel afvraag is het volgende:
Ben jij bereid om zelf deze vragenlijst in te vullen? En wat bedoel je precies met de vraag 'heb je het wel eens gedaan met iemand die vreemd ging'
want volgens mij kan je hiermee verschillende richtingen uit. Je hoeft niet te antwoorden hoor, al zou het natuurlijk wel fijn en spannend zijn - LoL Liefs en fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Ja ik ben bereid om deze vragenlijst in te vullen;
2. De vraag "Gedaan met iemand die vreemd ging" is bedoeld om te checken hoe onbewust hypocriet mensen kunnen zijn. Immers je kan zelf vreemdgaan afkeuren en dat ook praktiseren door zelf ook niet vreemd te gaan. Maar dan doen ze het wel met iemand die vreemd gaat en daarmee helpen ze iemand bij het vreemdgaan. Vergelijk het maar met iemand die nooit alcohol in het verkeer zal gebruiken maar wel meerijdt met iemand die wel (teveel) gebruikt heeft. Overigens welke richtingen zou er nog meer kunnen bedoeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dat vreemd gaan betreft:
als je zelf in een relatie zit kan die ander single zijn en toch vreemd gaan bij jou
als die ander in een relatie zit en jij bent single, gaat die ander vreemd bij jou daarstraks had ik nog een andere optie maar die ontschiet me nu.
Los daarvan:
Je kan het ook doen met iemand die vreemd gaat zonder het te beseffen omdat die ander veinst een vrijgezel te zijn terwijl dat niet zo is. Moest ik voor het afsluiten van deze vraag nog op die andere optie komen dan lees je het wel. Liefs van me

Antwoorden (1)

Volgens mij ga je die nergens vinden omdat ooit in een enquête over eerlijkheid werd toegegeven dat men zelfs bij anonieme bij enquêtes over seks-gerleateerde onderwerpen niet echt waarheidsgetrouw durfde te antwoorden.

Velen verklaarden of vergoeilijkten dit 'zeuren' door aan te geven dat het aanvoelde alsof er toch iemand meegluurde tijdens het invullen van die vragenlijst.

Ik ben sterk geneigd om dit te geloven want ik herinner me dat ik vele jaren geleden zelf werd benaderd om anoniem zo'n vragenlijst te beantwoorden en als ik er later op terug blikte dan kwam ik tot dezelfde conclusie als vele anderen. Ik had in feite antwoorden gegeven waarvan ik hoopte dat ze voor anderen aanvaardbaar zouden zijn want... er moest zo eens iemand te weten komen dat ik die persoon achter die eerlijke, doch niet altijd sociaal aanvaarde, antwoorden zou zijn.

Dat is de reden waarom ik er van uitga dat je beter zelf een goed onderbouwde vragenlijst kan opstellen en die zelf verspreiden.
Wat ik in de loop der jaren gemerkt heb is, dat mensen eerder geneigd zijn om eerlijk te antwoorden als de opsteller van de enquête zelf eerst waarheidsgetrouw die vragenlijst invult. En als iedereen eerlijk antwoord geeft dan zitten er voor anderen Altijd 'rariteiten' tussen. En het blootgeven van je eigen rariteiten werkt aanstekelijk bij anderen want plots voelen zij zich weer heel 'normaal' ... begrijp je wat ik bedoel?

Liefs, Succes en fijn weekend nog!