Als je na anale seks vaginaal "verder gaat", is dat dan niet slecht voor je vagina, ivm de bacterien uit je anus?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om mijn vaste partner!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
62.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anale seks is sowieso slecht, dus niet doen, krijg je rare ontstekingen van aan de penis en aan de anus
Ritsuka
12 jaar geleden
anale seks kan prima, zolang je het maar niet te vaak vlak achter elkaar doet, voldoende glijmiddel gebruikt, en na de tijd de penis goed wassen. Dan is er over het algemeen niks aan de hand hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je dit mopje: Twee spermatozoiden zwemmen achter elkaar. Roept de voorste plotseling: Terug, poep! Aangezien darmen en poep vol zitten met bacterien die elders in het lichaam ongewenst zijn.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze handelswijze behoort tot de tak "perversiteiten" en vraagt om een immanente evaluatie = dus sterk onhygiënisch en ook bacterieel compleet ongezond te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ippa: je hele leven ben je omgeven door bacteriën. En of iets pervers is of niet vind ik nogal een waardeoordeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ddw4: je hoeft helemaal geen ontstekingen te krijgen zolang je het een beetje slim aanpakt. Dus "is sowieso slecht" klopt niet.

Het beste antwoord

Je vagina kan wel tegen een stootje. Je loopt echter wel een levensgroot risico op mogelijk vrij ernstige blaasonsteking, tenzij je tevoren een klisma hebt genomen. De risico's zijn an sich te vergelijken met de effecten van 'verkeerd afvegen' .

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb nog een paar goede links bijgeplakt ; de kennis over dit (taboe)onderwerp is, blijkt wel uit de antwoorden hieronder, nogal schrikbarend afwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stootje :D + dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niet te vergelijken us, eigenlijk. Bij verkeerd afvegen ga je niet naar binnen zoals met penetratie wel het geval is. Volgens mij is dan het infectiegevaar wrl groter...
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou toch zeker even goed wassen tussendoor, je wilt toch geen poep bacterien in je vagina :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om bacteriën die in de plasbuis komen, Martine. En daar steek je hem met seks OOK niet in. In de vagina kan het geen kwaad ; die is daar prima tegen bestand. (Van nature zijn ook niet alle piemels even schoon, zoals je wellicht weet). Het risico dat je loopt is dat van bacteriën in de (opening van de) plasbuis, en dat is zeker een factor om rekening mee te houden. En 'tussendoor douchen' ; da's natuurlijk libido-killer nummer één.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was toch zo'n "regeltje" :
Stop nooit in je vagina wat je ook niet in je mond zou stoppen...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie regel momopoyolo...
(er zijn trouwens ook poepfetisjisten hoor)
Ritsuka
12 jaar geleden
ik weet van mijzelf dat ik gigantisch gevoelig ben voor blaasontstekingen, dus zoiets ga ik echt niet riskeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig dat die links het eigenlijk niet over bacteriën hebben. Ik heb overigens altijd geleerd dat poep en plas vrijwel steriel zijn...
tussendoor van condoom wisselen! en voor wie zich onbeschermd laat neuken is een blaasontsteking het minst van zijn zorgen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rick0459. Als je elke dag een ander neutn dan is een condoom inderdaad aanbevolen. Maar voor je vaste partner ga je echt niet een condoom gebruiken. En ik ga er voor het gemak even van uit dat het hier om een vaste partner gaat. En dat we niet allemaal vrijbuiters zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rick ; geloof me , in mijn tijd was dat je EERSTE zorg. En in elk geval het enige / ergste dat ik ooit heb opgelopen. En inderdaad, je hebt ook nog zoiets als vaste partners. Ik ben van de 'tussengeneratie' meisjes/vrouwen (van tussen pakweg '53 en '68) die niet meer bang hoefden te zijn voor zwangerschap, en nog niet voor aids, en als enige generatie vrij onbezorgd kon omgaan met sex. Na pakweg 88 veranderde dat wel heel langzaam, en kwam 'veilig vrijen' in the picture.
niko
12 jaar geleden
+.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is zojuist weer eens een reactie van mij verwijderd zonder vorm van enige discussie dus ik laat het er even bij @healenaar: er staat niet hoelang deze mensen al samen zijn, jij weet het kennelijk wel? @ Marleen:
In mijn tijd gebruikte je een condoom omdat je anders een meisje zwanger kon maken en dan moest je er mee trouwen, dat er soa's bestonden werd je pas verteld als je er mee bij de dokter kwam. @El0510:
Ik vind het idee dat er poep aan mijn piemel komt al vies, laat staan dat ik er daarna ook nog een keer iets anders mee wil doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Rick: Ik vraag ook niet wat je ervan VINDT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige goed onderbouwde antwoord.

Andere antwoorden (5)

Ja dat is slecht. Moet je dus niet doen.
Na het anale contact een (nieuw) condoom omdoen beperkt het risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar baseer je het op dat dat slecht is? Heb je daar een bron voor? Met link?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ervaring straalt er weer vanaf......not.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anale seks is an sich al slecht, dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat ? of : wie bepaalt dat ? Natuurlijk loop je bepaalde risico's, maar die loop je ook als je, noem eens wat, meer sport dan gemiddeld, of minder groente eet dan goed voor je is, om maar een paar zijstraten te noemen. Waar twee mensen van genieten, is nooit per definitie 'slecht'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik merk dat er weer heel wat moraalridders hier op GV rondkijken. Anale sex is per definitie niet slecht. Zolang je het maar doet met beider goedkeuring. Teveel anale sex is wat anders. Maar goed. Dat geld voor alles in het leven. En wat voor de één teveel is is voor de ander normaal.
Ritsuka
12 jaar geleden
precies Marleen, als je maar goed weet waar je mee bezig bent, en beide personen genieten ervan, dan is het toch leuk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar die minnetjes? Het is toch zo dat je beter een ander condoom om kunt doen na anale sex, of wassen? Er wordt zo vaak voor gewaarschuwd. De bacterien in de anus zijn nou eenmaal slecht voor de vagina. Je kunt blaasontsteking krijgen of een vaginale infectie.
Als iemand dat weet, moet er dan meteen een bron bij staan?
http://www.sense.info/vrijen/vrijen/anale-seks/
http://www.allesoverseks.be/cms/vragen/anale-seks/mag-je-na-anale-seks-vaginaal-contact-hebben.aspx
Nou sorry,maar dan kan echt niet,met allerlij bacterien
in de anes moet je echt wel voorzorgsmaatregelen nemen
bacteriën van je darmen in je vagina kan tot nare dingen lijden,ik zou als je verder gaat in je vagina een condoom gebruiken,dan loop je geen risico's toch?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
burgos
12 jaar geleden
Risico anale sex kijk daar even op.
Allerlij informatie.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik garandeer je dat daar inderdaad allerLEI dingen zijn opgesomd, maar dat vaginale infecties daar zeker niet één van is. Een risico dat je wel weinig / moeilijk terugvindt is dat op anale lekkage / incontinentie door het veelvuldig oprekken van de sluitspier., alsook poliepen en fistels. Een stuk lastiger te herstellen dan een blaasontsteking trouwens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Anale_seks
http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=17793.0
Affijn, googelen kun je zelf ook ; misschien een goed idee dat ook te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke bloedende aambeien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ddw4: aambeien hebben een andere oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen vaginale infectie? Zie hier:
Andere mogelijke oorzaken van Candida zijn bacteriën die van de anus in de vagina terecht komen (bijvoorbeeld door verkeerd afvegen), http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/seks-relatie/27302/vaginale-schimmelinfectie-dit-kun-je-eraan-doen
http://www.sexwoordenboek.nl/vaginale_infectie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij ben je dus weer terug bij de risico's die vergelijkbaar zijn met verkeerd afvegen ;-)
Al weten we nog steeds niet precies op welke manieren / hoe en wanneer vrouwen Candida oplopen.
Bij een van beide varianten een condoom gebruiken, of bij beide maar dan wel een ander condoom (voor anale seks kun je ook beter een condoom gebruiken dat daarvoor bedoeld is, dat is steviger).
Dan is er geen risico wat besmettingen betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van "achter naar voor" is inderdaad niet goed, omdat je darmbacteriën richting de plasbuis 'veegt'. Voor de vagina lijkt het me meevallen, die reinigt zichzelf goed, maar toch wil je ook geen darmbacteriën in de buurt van je baarmoedermond hebben.

Misschien een beetje een libidokiller, maar het devies is: de penis goed wassen als je na anaal vrijen ook vaginaal wilt vrijen, van condoom wisselen of inderdaad (zoals hierboven al ergens staat) bij één van beide activiteiten een condoom gebruiken.

Bij speeltjes wordt doorgaans aangeraden om die te reserveren voor één lichaamsopening, dus om seksspeeltjes die je vaginaal gebruikt, niet ook anaal te gebruiken en andersom. Op zich een goede stelregel, maar als je materiaal hebt dat zich uit laat koken of anderszins goed te steriliseren is, kan dat natuurlijk ook. Of je doet (steeds schone) condooms om die eventuele speeltjes. Maar voor seksspeeltjes geldt hetzelfde als voor de penis, ook die moet je inderdaad niet 'van achteren naar voren' gebruiken zonder tussendoor goed te wassen.

Bij anale seks is het wel extra belangrijk om naderhand goed uit te gaan plassen, voor het geval je toch iets in de richting van je plasbuis hebt geveegd of gewreven. Verder is andersom (van vaginaal naar anaal) niet erg, dus mocht je tijdens één vrijpartij graag zowel vaginaal als anaal willen vrijen, dan kan dat wel, maar in die volgorde, óf met tussendoor wassen/verschonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft in je lichaam, dus ik denk het niet.
Maar vies vind ik het wel. En je moet je daarna wel heel goed wassen.
Nou, nu bedenk ik me dat je na een toiletbezoek je vagina altijd van voor naar achter moet afvegen, omdat je anders een bacterie kunt krijgen in je vagina.
Wordt door artsen aangeraden.
Dus nee, ik zou het niet doen, dus.