Wanneer ben je porno-verslaafd?

En vanaf welke leeftijd kijken sommige mensen ernaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

je bent verslaafd als je niet meer zonder kunt..je dag en nacht alleen maar bezig bent met porno..

welke leeftijd, is niet na te gaan er zijn genoeg kinderen die met internet deze sites bezoeken..
dus die vraag ka je nooit beantwoord krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je normale functioneren belemmerd wordt. Je dus dingen in je leven die je normaal doet, moet doen, steeds uitstelt of gewoon niet doet. Als je de mensen om je heen, relatie, familie en vrienden verwaarloost en negeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat iemand een periode heeft waarin ie vaak naar Porno kijkt en dat het wel weer overwaait.

Bijvoorbeeld als je pas ontdekt hebt dat je het leuk vindt om er naar te kijken, dan kan het best zo zijn dat je telkens even 'wil', soms ook meerdere keren per dag.

Na een tijdje heb je het wel gezien en wordt het allemaal wat minder.

Een verslaving kun je dit niet noemen, eerder een soort van tijdelijke hobby. Het wordt pas een probleem wanneer het je, zoals hierboven al wordt gezegd, belemmert in je functioneren.

Ik weet niet welke leeftijd gemiddeld is, toen ik jong was, bestond Internet nog niet in de mate zoals nu (jeetje, ik word oud.. whaha) dus was het allemaal wat minder makkelijk om naar porno te kijken. Ik weet wel dat sommige jongens dit deden. Ik als meisje vond het maar vies ;) maar er zullen ook wel meiden zijn die het interessant vinden. Wellicht omdat het nu heel makkelijk is om aan te komen, kijken er meer mensen en op jongere leeftijd al naar porno. Dat is eigenlijk best een interessante vraag, ook voor mij als moeder ;)

Het is wel zo dat porno een vertekend beeld van de werkelijkheid geeft. Met liefdevolle intimiteit heeft het niks te maken. Het zou daarom wel jammer zijn wanneer je ernaar kijkt en dan denkt: DIT is het!