Hoe noem je iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot levenloze objecten?

En dan bedoel ik niet fetisjisme, maar zoiets als bijvoorbeeld panseksualiteit en pedoseksualiteit etc.

Toegevoegd na 45 minuten:
Mechanophilia is wat ik nu gevonden heb en dat is het exact!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik niet wat je bedoelt. Fetisjisme is de term die gebruikt wordt voor het seksueel opgewonden worden van levenloze voorwerpen of objecten. Dat is overigens niet hetzelfde als zich seksueel aangetrokken voelen tot die objecten. Bedoel je of voor dat laatste een specifieke term is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik vind het een beetje raar dat het het geen specifiekere naam lijkt te hebben, terwijl deze mensen er heel serieus mee om gaan en zelfs een 'relatie' hebben met een ding...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt dus zo iets als nagellaknaaier, of fleece vest verkrachter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje, nee iemand die bijvoorbeeld een relatie denkt te hebben en opgewonden wordt van een fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat opent weer nieuwe perspectieven voor homo's en lesbiennes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp even jouw reactie nu niet Moolkeesje, wat heeft dit met lesbiennes en homo's te maken?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Ik kan me een tv-uitzending herinneren die daarover ging, met onder andere een vrouw die een seksuele relatie had met een brug - I kid you not.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eray97, haha ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kathlyn, stel dat je als man normaliter op een damesfiets valt, doch nu op een heren exemplaar,heeft dat dan te maken met een voorkeur voor levenloze objecten van hetzelfde geslacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mechanophilia...nog nooit van gehoord en ik kan me er ook niks bij voorstellen.

Het beste antwoord

een parafilie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om objecten dan heten dat officieel fetisjisten.
Gaat het om levenloze wezens, dan praten we over necrofielen.