Bij biologie leerde ik ooit dat het gebruik van een beflapje aan te raden is voor veilige seks. Is er iemand die die dingen gebruikt?

Zou niet weten waar je ze kan kopen en ken niemand die ze gebruikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (7)

Ik ben ze wel eens tegengekomen in een seksshop. Als display bij de kassa die er (het was een nogal verlopen zaak) er stoffig en ongebruikt uitzag.

Verder ben ik ze nooit in gebruik tegengekomen, zelfs niet in de swingersscene waar - uiteraard, want extra hard nodig - veel aandacht is voor safe sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk wel vreemd he... want er liggen wel genoeg condooms in de clubs bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er een heel eenvoudige reden is waarom beflapjes - anders dan condooms - niet in de clubs liggen: ze zouden niet gebruikt worden. Het gaat om een groep die zich over het algemeen goed bewust is van welke risico's (want die hou je altijd!) er kleven aan wisselende seksuele contacten, en welke risico's ze wel of niet acceptabel vinden. In het geval van het beflapje zullen de meeste mensen óf het risico van orale seks (dat veel kleiner is dan dat van penetratie) accepteren, óf überhaupt afzien van orale seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was dan wel een verlopen zaak maar gelukkig waren ze in ieder geval niet gebruik! :) >>>stoffig en ongebruikt <<<<
Beflapjes zullen te koop zijn bij een sekswinkel. Je voorkomt ermee dat je speeksel in contact komt met het vocht uit de vagina. Het is veilig omdat je voorkomt dat sommige SAO's zich kunnen verspreiden zoals sifilis, chlamydia.

Ik ben biologieleraar, verder geen ervaring ;o)

Toegevoegd na 2 dagen:
NB. ik bedoel natuurlijk SOA's (seksueel overdraagbare aandoeningen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik in elk geval niet ; da's dan weer één van de (vele) voordelen van een vaste relatie. Maar ook in het verleden heb ik ze, in tegenstelling tot condooms, nooit gebruikt.
Sowieso vraag ik me al af hoe groot het besmettingsrisico langs die weg nu helemaal kan zijn, en het is een niet zo noodzakelijke seksuele handeling die , als er dan toch een lap plastic tussen moet, maar net zo goed achterwege kan blijven. Ik ken dan ook niemand die ze gebruikt of heeft gebruikt. Wie het oraal contact per se wil mijden, (er zijn namelijk ook vrouwen die het NIET prettig vinden, niet om te doen en niet om te ondergaan), maakt daarvoor in de praktijk eerder gebruik van andere hulpmiddelen, die in alle soorten en maten op de markt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook bij een condoom het puntje eraf knippen en dan van de ene opening naar de andere opening knippen, en voila...
verder geen ervaring mee hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gadverderrie ; jij hebt duidelijk al een tijdje geen condooms meer geproefd....brrrr !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt... Ik zeg alleen maar wat ik toevallig weet, niet wat ik toe pas. Is plastic niet sowieso lekkerder dan de daad zonder lap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh....laat ik je daar het antwoord dan nog maar even op schuldig blijven ;-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opdat ik het nooit zal weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel.
Een beflapje verkrijgbaar is aardbeien smaak is wel aan te raden. Vooral als er veel zurige vaginale uitscheiding is. Je kan dit eventueel neutraliseren door dit met een halve liter biogarde yoghurt te irrigeren alvorens met orale seks de vrouw te gaan bevredigen maar dat is niet iets wat de sfeer bevorderd en het maakt nogal vlekken (zie link). Ik heb overigens zelfs wel eens een verspreking bij de slager gedaan, niet dat dit er echt toe doet maar het leek me een leuke anekdote om toe te voegen aan mijn antwoord. PS, het eerder genoemde doorknippen van een condoom om als beflapje te gebruiken is een afrader, in het condoom zit een zaad dodend middel wat tevens een verdovende werking met zich meebrengt, mocht je dit als beflapje willen gebruiken hou er dan rekening mee dat je de komende 3 uur een splaak geblek hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
PS 2: Zorg dat je altijd aan dezelfde kant je tong houdt en het lapje niet omdraait anders heeft het nog geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ken niemand die ze gebruikt. Op zich is het wel verstandig; je loopt risico op syfilis, herpes, chlamydia, gonorroe en hepatitis B en, al schijnen ze uitgestorven te zijn, behaarde mensen kunnen er schaamluis mee overbrengen.
Het is tricky, maar met een lep rubber ertussen is het gewoon niet leuk... dat is als naar een restaurant gaan om alleen aan het eten te ruiken. Dus, ja, bij cunnilingus is het voor velen de keus tussen niet doen of onveilig doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat een andere naam voor het beflapje de populariteit kan doen stijgen. Verder houd niemand van plastic in ze mond toch? Mijn zin zou iedergeval helemaal weg zijn.