Kan je vagina weer worden zo als het was als je al bijna anderhalf jaar geen seks meer hebt gehad?

Met 'zo als het was' bedoel ik toen je nog maagd was. Zou je vagina dus terug kunnen keren naar hoe het was toen je nog maagd was als je lang geen seks meer gehad hebt? En hoe zit het met je maagdenvlies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.4K

Het beste antwoord

Je maagdenvlies groeit niet meer aan, hoor ik hier maar dat scheurt ook helemaal niet als je voor de eerste keer - ontspannen, prettige- seks hebt. Heel misschien kan het een heel klein beetje beschadigen, maar DAT groeit inderdaad onzichtbaar weer dicht ; het gaat om minimale kloofjes. Pas tijdens een bevallig zal het randje weefsel dat het maagdenvlies moet voorstellen (maar dus geen vlies is) zodanig beschadigen dat dat blijvend zichtbaar is.

Zelf heb ik in het verleden na langere perioden zonder sex (niet anderhalf jaar trouwens, maar een paar maanden) wel gemerkt dat je weer even moet 'inkomen'/ 'oprekken', maar ook dat stelt weinig voor. Echter wel in dezelfde staat / hetzelfde gevoel als de eerste keer.

Dus ja, je lichaam gaat gewoon weer terug in de oude staat, want er wordt niks kapot gemaakt. Het verliezen van je maagdelijkheid is 100 % een psychisch gebeuren - want die ervaring groeit er niet meer uit - maar lichamelijk valt er niks te herstellen en hoeft er ook niks te herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, je maagdenvlies groeit niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal wel weer even wennen zijn en wat pijnlijker. Je maagdenvlies kan niet meer opnieuw dichtgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal wat strakker zijn, dan dat je frequent seks hebt. Maar een vagina is zoals hij is.
Je maagdenvlies groeit niet meer dicht/aan. Hoewel ik heb door omstandigheden een aantal jaar geen seks gehad en heb bij de eerste keer (weer) gebloed na het vrijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vagina "verandert" niet door wel of geen seks te hebben.
Je maagdenvlies kan gescheurd zijn met een eerste keer seks, maar zelfs dat hoeft niet eens!

Ik weet niet aan wat voor veranderingen jij denkt.
Je vagina is gewoon een het inwendige deel van je geslachtsorgaan.
"een acht tot tien centimeter lange elastische buisvormige structuur, omgeven door spieren".

Als je pas 16 bent, dan verandert daar niks aan.
Tot je kind(eren) hebt gekregen.
Dan verandert er vaak wat!

Vergelijk het maar gerust met je mond:
Verandert je mond als je wel of niet eet?
Verandert je mond als je wel of niet veel eet?
Verandert je mond als je een poosje niet gegeten hebt?

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor de duidelijkheid:
* Je maagdenvlies KAN veranderd zijn door seks, maar dat hoeft niet perse.
* Je vagina is niet veranderd door seks en hoeft dus ook niet "weer te worden zoals het was".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je maagdenvlies groeit idd niet terug en je vagina zelf word ook niet smaller ofzo