kun je zwanger worden als je vriend vaak tegen de baarmoedermond stoot?

* ik ben dom geweest en ben zelf ongesteld, maar ik en me vriend waren zo geil op een gegeven moment.. dat we dus ook zonder condoom deden! (klinkt vies, en was het ook wel beetje..) maar toch vraag ik me het af :$.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (7)

Als je de pil niet slikt is er een kleine mogelijkheid ja; ook in voorvocht kunnen zaadcellen zitten.

Maar dat heeft verder niets te maken met het stoten tegen de baarmoedermond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen andere voorbehoedmiddelen gebruikt, kun je inderdaad zwanger worden. Dit heeft niets te maken met het stoten tegen de baarmoedermond. Gebruik binnen 72 uur na gemeenschap alsnog de morning after pil.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voorbehoedsmiddelen*

Wat bedoel je trouwens met: "en ben zelf ongesteld"? Dat je ongesteld was tijdens het vrijen, of dat je al vruchtbaar bent? Als je tijdens het vrijen ongesteld was, kun je zoals Bazzz zei, niet zwanger worden door die keer. Als je bedoelt dat je al vruchtbaar bent: zie eerste deel van mijn antwoord =P.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je niet zwanger wilt geraken zou ik willen toevoegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Jopie75, goed gezien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat als je ongesteld bent op het moment van de seks, dat je dan niet zwanger kan worden?
Dat is echt niet zo!
De kans is wel wat kleiner, maar nog steeds aanwezig.
Van seks kun je zwanger worden ja. Maar als je nu ongesteld bent, is de kans dat je zwanger wordt wel heel erg klein: je bent nu immers niet vruchtbaar. Hoewel, als je een onregelmatige cyclus hebt is het nooit met zekerheid te zeggen wanneer je eisprong is. Je kunt natuurlijk ook een hele vroege eisprong hebben, en sperma kan best een tijdje overleven.

De kans is dus erg klein, maar niet afwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke want de eisprong is er toch pas weer als ik weer met de pil bezig ben en zo.. ? en dan pas kun je toch écht zwanger worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast885, nee, juist niet..
Lies12, + voor jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil gebruikt, heb je als het goed is geen eisprong. Maar was dit dan een menstruatie, of was het een onttrekkingsbloeding in de stopweek van je pil? Dan is de kans op zwangerschap nihil. Wanneer je de pil niet gebruikt, heb je meestal je eisprong ongeveer tussen de beide menstruaties in, gemiddeld is dat zo'n 14 dagen na de menstruatie. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw cyclus is. Als je een vrij korte cyclus hebt, kun je een week na je menstruatie bijvoorbeeld al een eisprong hebben. Als het sperma dan overleefd, kun je alsnog bevrucht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de onttrekkingsbloeding in de stopweek bedoel ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. Dat verandert de zaak natuurlijk. Als je de pil correct gebruikt (en je stopweek dus niet langer is dan zeven dagen), ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap. Het maakt dan niet uit of je seks hebt op dagen dat je de pil slikt, of dat je dat doet tijdens je stopweek. De enige reden om dan juist tijdens de stopweek een condoom te gebruiken (naast dat het extra zekerheid geeft) zou zijn omdat sommige mensen het niet zo fris vinden om seks te hebben terwijl de vrouw ongesteld is c.q. een onttrekkingsbloeding heeft.
Koop een morning-after pil bij de Etos, Kruidvat of andere drogisterij/apotheek. Kost maar 10 euro en voorkomt een hoop ellende, ook al is het maar voor de zekerheid. Kans op zwangerschap zonder condoomgebruik bestaat altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ongesteld was tijdens het vrijen is het biologisch niet mogelijk om zwanger te raken. Een zaadcel heeft immers een eitje nodig om een bevruchting te veroorzaken.
Het stoten tegen de baarmoedermond heeft daar niets mee te maken, daar kun je niet zwanger van raken.
Mocht je je toch nog onzeker hierover voelen dan kun je gerust de huisarts hierover bellen.

Toegevoegd na 3 dagen:
het is, zo blijkt uit de reacties, in bepaalde omstandigheden toch mogelijk zwanger te raken.
Sorry dat ik wat te kort door de bocht gereageerd hebt en in elk geval is het altijd aan te raden condooms te gebruiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ongesteld bent tijdens de sex kan je wel degelijk zwanger raken!
De kans is wel kleiner, maar nog steeds aanwezig. Als je onregelmatig ongesteld bent of korte cycli hebt, kan de eisprong al tíjdens de laatste dagen van de menstruatie zich voordoen.
En wanneer de eisprong zich vlak na de menstruatie voordoet, kan je nog steeds zwanger raken doordat sperma gemiddeld 2 dagen overleeft, met uitschieters tot in het extreemste geval wel 6 dagen.
MrEinstein
12 jaar geleden
dit zou dan toch moeten voortkomen uit een tweede eisprong, aangezien menstruatie ontstaat door het afsterven van een een eicel. De kans lijkt mij in elk geval net zo groot als dat een condoom scheurt. Maar misschien ben ik dan verkeerd voorgelicht :)
Vele generaties voor ons hebben het met periodieke onthouding moeten doen, ook mijn ouders. Daar zaten veel meer risico's aan. Gelukkig heeft de jeugd meer kennis en middelen ter beschikking dan vroeger.
Bedankt in elk geval voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is inderdaad erg klein dat je zwanger wordt van seks tijdens je menstruatie. Maar onmogelijk is het niet. Alleen, blijkt in dit geval dat TS geen seks heeft gehad tijdens haar menstruatie, maar tijdens de onttrekkingsbloeding in de stopweek van de pil. Dat maakt de kans op een zwangerschap net zo groot (lees: klein) als bij seks op welk ander moment van de 'pilcyclus' dan ook. Een bevruchting bij seks tijdens de menstruatie komt inderdaad van de 'volgende' eisprong. Maar sperma kan best lang overleven, ik meen maximaal een kleine week. Als iemand dan een korte cyclus heeft, of gewoon een heel onregelmatige menstruatie en 'toevallig' een hele vroege eisprong krijgt.. dan kan het raak zijn ja. Al is die kan inderdaad nog steeds heel klein. Overigens: uit het toepassen van periodieke onthouding zijn heel veel superschattige kindertjes voortgekomen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
einstein heeft zichzelf al herstelt, en aangezien de theorie van dit antwoord op het antwoord van einstein is baseert vraag ik mezelf af waarom het (nog steeds) zou kloppen. misschien krijgen we nog uitleg (voorlichting?)
intussentijd zitten we het gewoon samen niet te snappen.

'foutjes' kunnen idd bijzonder goed 'bevallen' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops #foutje# dit had deels in de reacties op de onderstaande vraag moeten staan. (kijk, sommige foutjes bevallen me dan weer minder goed)
;-)
Veel van hierboven klopt, Maar van het stoten tegen jouw baarmoerder kan je niet zwanger worden. Veel vrouwen vinden het wel pijnlijk. Je kan dit proberen op te lossen door een ander standje te kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorvocht, sperma, penetratie, geslachtgemeenschap, niet zwanger worden? euhm... gaat het hier over een dildo o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al af, eucalyppie. Volgens mij moet je eerst peneteren voor je bij de baarmoedermond komt om ertegen te kunnen stoten. Toch? ;-) Als meneer dan geen condoom droeg, is zwangerschap natuurlijk zeer wel mogelijk. Behalve dat uit vervolgreacties bleek dat in dit specifieke geval de menstruatie geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding was. Maar niet zwanger kunnen worden omdat je vriend tegen de baarmoedermond komt, dat snap ik dan weer niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht ook dat het zo in elkaar zat (excuus voor de woordspeling) we snappen er samen niets van in ieder geval.... misschien krijgen we nog info en uitleg hierbij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zonder voorbehoedsmiddel vrijt (ook als je ongesteld bent) dan kan je toch zwanger raken. Er hoeft maar 1 eicel 20 dagen te vroeg vrij te komen en met 1 zaadcelletje is het gebeurd. De kans is heel klein als je ongesteld bent, maar het is niet zomaar veilig. Van het stoten tegen je baarmoedermond opzich, wordt je dus NIET ZWANGER. Daar heb je dus een eicel en een zaadje voornodig.
om te beginnen: hier is er helemaal niks vies. Maar yep, je kan zwanger worden als hij tegen je baarmoedermond stootte. Het is leuk dat de "vlam in de pijp" slaat en je zomaar met elkaar begint te vrijen. Niks om je voor te schamen
aan de andere kant zou ik toch wat voorzichtig zijn. misschien voor alle veiligheid de morning after pil gaan halen. ben zelf zwanger geraakt tijdens mijn menstruatie en heb daarna nog vier maanden gekregen. toen ik hoorde dat ik zwanger was, was ik dus in mijn vijfde maand. je ziet, alles kan al is d ekans klein.
zou je niet beter voor een ander voorbehoedsmiddel kiezen, samen met de condoom? als je dan eens een keertje niet "veilig vrijt" riskeer je tenminste geen zwangerschap.
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
het vocht dat vrijkomt als een man zich "klaarmaakt" voor een ejaculatie kan ook al spermacellen bevatten. Vandaar kan je dus zwanger raken. Toch maar even naar laten kijken, zeker als je "ongesteld" zijn komt door een pauze in je pilgebruik (ik bedoel : omdat je de pil vergat). Kies misschien beter voor een hormoonspiraal of dergelijke, dat kan je niet vergeten... doei