als 2 homoseksuelen voor de eerste keer seks hebben, worden die dan ook ontmaagd?

ik heb er niks tegen ofzo hoor...

maar als die voor de eerste keer seks hebben, zijn zij dan ook ontmaagd? of moet je als jongen zijnde, en ontmaagd willen worden toch egt met een meisje / vrouw seks hebben om ontmaagd te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

De oorspronkelijke betekenis van ontmaagding is het moment wanneer je voor het eerst geslachtsgemeenschap hebt. Geslachtsgemeenschap kan alleen plaatsvinden tussen man en vrouw. Feitelijk gezien worden de twee homoseksuelen dus niet ontmaagd.

Maar tegenwoordig wordt ontmaagding vooral gebruikt in de zin van het voor het eerst geslachtelijke betrekkingen hebben. In dit geval zijn ze dus wel ontmaagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ; natuurlijk : ontmaagding is namelijk een zuiver psychologisch gebeuren, en verwijst naar de eerste keer dat je sex hebt.

Vroeger was dat anders. Toen geloofden mensen in het fysieke 'doorbreken' van het maagdenvlies ; iets dat biologisch gezien een mythe is, aangezien de vagina niet is afgesloten, en ook de eerste keer - bij voldoende opwinding en ontspanning - uitstekend de ruimte biedt aan een penis, zonder enige pijn of bloeding. Het is slecht een randje van wat stugger weefsel, dat pas bij een bevalling het risico loopt daadwerkelijk in te scheuren.

Dat de mythe met name binnen bepaalde religieuze groepen nog zo hardnekkig stand houdt, heeft vooral te maken met het feit dat een meisje dat zeer angstig en gespannen voor de eerste keer met een wat ruwe jongeman naar bed gaat wel risico loopt een klein beetje in te scheuren, en dat vrouwen in die kringen vaak al generaties lang weten hoe ze hun man c.q. familie moeten bedonderen.

Ontmaagd worden is echter met name een psychische 'barriere'; en die geldt voor homo's natuurlijk net zo goed als voor hetero's.