Nee meneerbeer, daar kan ik duidelijk over zijn:

Het is NIET mogelijk om iets wat in je genen zit,
waar je mee geboren bent,
om dat door hypnose of wat dan ook,
te veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KennisDelen
12 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niét (even los van het feit dat deze vraag zeer beledigend kan overkomen richting holebi's).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! +
KennisDelen
12 jaar geleden
Waarom kan je iets wat genetisch bepaald is, niet veranderen door hypnose? Hypnose kan (in sommige gevallen) zelfs mensen laten genezen van aandoeningen
(ziektes die deels ook genetisch bepaald kunnen zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat psychisch is kan inderdaad eventueel verholpen worden met hypnose, genetisch is bepaalt. Net als bruine ogen of rood haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huisarts doet niet aan hypnose.
Cryofiel
12 jaar geleden
Andere artsen ook niet. Hooguit als bij-klusje, maar dan zitten ze al duidelijk buiten de geneeskunde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel. Als dat zou werken bestonden er ook geen pedofielen meer, Dan zou er geen misdaad meer zijn. Dan zou iedere crimineel en iedere pedo of anders seksueel gestoord mens gedwongen worden tot hypnose en leefde we in een veilige en vreedzame wereld :) Ik hoop verder dat je de vraag voor jezelf stelt en jij hoopt dat je eigen gevoelens voor het andere geslacht kunnen veranderen door hypnose en niet dat je het als een ziekte ziet die genezen moet worden bij anderen of zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach als het toch eens zou werken he.... hadden ze het mooi los kunnen laten op pedo's, moordenaars, verkrachters en ander gestoord volk. daarbij zouden artsen niet meer nodig zijn (als je het ene kan genezen, dan het andere ook) maar helaas: het is gewoon NIET mogelijk.
Nee, hypnose kan alleen dingen als herinneringen terugbrengen, contact maken met je onderbewuste. Het veranderen van wezenlijke eigenschappen van iemand kan niet. Het kan wellicht tijdelijk zo lijken, maar met hypnose kun je iemand niet echt veranderen.
Hypnose als therapie werkt door het in contact komen met vroege en verdrongen herinneringen, niet meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hypnose en zogenaamde 'verdrongen herinneringen' is een levensgevaarlijke combinatie waar een beetje serieuze therapeut zijn vingers niet meer aan wil branden.
http://www.skepsis.nl/hypnose.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit jouw standpunt heb je zeker gelijk Marleen, ik gaf het standpunt vanuit de hypnotherapie. Ik heb inderdaad een keer meegemaakt dat iemand haar herinneringen verdraaide onder hypnose, om ze aan haar wereldbeeld aan te passen. Dat wil echter niet zeggen dat iedere herinnering onder hypnose vals is. Bij skepsis gaan ze wel vaker kort door de bocht.
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij Skepsis bekijken ze op een onafhankelijke manier naar het *hele* plaatje. Dit in tegenstelling tot een belangenclub, die veel beperkter kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onafhankelijk bestaat niet, maar dit terzijde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou het niet bestaan als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat iedereen een wereldbeeld heeft van waaruit hij begint zijn gedachten te ordenen.
Nee.
Hypnose is niets meer of minder dan iemand die daar gevoelig voor is / dat wil / daar achter staat in een staat van hoge suggestibiliteit te brengen, waarin die bereid is mee te gaan met de hypnotiseur, maar nooit over bepaalde grenzen.

Er zullen zeker mensen zijn die onder hypnose bereid zijn even te doen ALSOF ze homo of hetero zijn, maar definitief veranderen is echt onmogelijk. Evenmin als iemand bijvoorbeeld een moord laten plegen of andere criminele activiteiten waar hij niet achter staat.

De herinneringen die onder hypnose 'naar boven komen' hebben een hoog gok-gehalte en zijn nog onbetrouwbaarder dan 'normale' herinneringen, die vaak al enorme fouten bevatten, en hypnose is dan ook een buitengewoon onbetrouwbare methode gebleken om betrouwbare informatie te achterhalen. Integendeel ; je krijgt er alleen maar ellende van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet,en wat ik al helemaal niet
begrijp? wie zou dat willen?
Je ben zo als je ben.en daar is echt niets
aan te veranderen.
Nu zijn er wel bepaalde charlatans die beweren
dat ze dat kunnen, maar echt niet hoor.
Zo ben je geboren. en zo zul je blijven.
12 jaar geleden
als ik dit zo lees, stel je eigenlijk de verkeerde vraag.....

Hypnose kan je zoals hierboven eerder beantwoord helpen met het verwerken van problemen die dieper liggen of waarvan niet direct de oorsprong bekend is.
iemand moet open staan voor hypnose en wanneer iemand ervoor kiest om homo te worden/zijn is dat een bewuste keuze die in je zit en waar je gelukkig bij bent.

de vraag kan beter zijn:

waarom wil je dat iemand met homogevoelens, weer hetero word?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men zegt dat je onder hypnose niets kan doen wat je echt niet wilt.

Dus zou je kunnen veronderstellen dat je eigenlijk geen homo bent (maar bi of hetero) als je door hypnose wél onverwacht belangstelling krijgt voor het andere geslacht...
Maar dan was die belangstelling evengoed al latent aanwezig.

Dat betekent dus net zo goed dat je van een hetero man of vrouw geen homo of lesbienne kan maken onder hypnose tenzij homoseksualiteit al latent aanwezig is.

Dus er iets erbij breien waar geen wol is gaat zelfs onder hypnose niet.
12 jaar geleden
Waarom zou je dat willen ? Je kunt beter accepteren dat het zo is, want het is wetenschappelijk bewezen dat het aangeboren is en in je genen zit.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Maar meneer Einstein... dat is dus de vraag niet.
MrEinstein
12 jaar geleden
Bekeren helpt ook niet, dus hypnose zeker niet :)
Kristal
12 jaar geleden
Bekéren, bekeren tot wat en hoe? Hoe bedoel je dat? :-)
MrEinstein
12 jaar geleden
Sommige christenen denken dan je van homoseksualiteit af kunt komen door veel te bidden en je tot het christendom te bekeren.