wat zijn de nadelige gevolgen van chemische castratie bij pedofielen?

het gaat hier dus niet om échte castratie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (6)

ik denk de evt bijwerkingen, je moet dan toch stevige medicijnen slikken

Toegevoegd na 2 minuten:
Er schijnen (zie wiki) nogal wat hormonale bijwerkingen te zijn.

Dat zijn dus de nadelen voor de persoon die ze neemt.

De nadelen voor de maatschappij zijn dat het niet te controleren is (of lastig) dat iemand het daadwerkelijk neemt met alle gevolgen van dien
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is mensonterend...
Pedofielen zijn mensen die aangetrokken zijn tot jonge kinderen. Pedofielen an sich moeten daar niet voor gestraft worden, ze zijn evenmin verantwoordelijk voor hun voorkeuren als homoseksuelen. Voor hun gedag zijn ze wel verantwoordelijk, en daar kunnen ze voor gestraft worden. Maar castratie vind ik er ver over, in alle gevallen, zelfs bij serieverkrachters.

Toegevoegd na 2 dagen:
Overigens, ik heb het hier over verplichte castratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt niet gevraagd of je het ermee eens bent of niet, er wordt gevraagd of het nadelige gevolgen heeft (de castratie. Min is trouwens niet van mij.
amigo
12 jaar geleden
iedereen heeft gelukkig recht op een eigen mening maar ik vind aan de lopende band jonge meisjes verkrachten OOK (NOG MEER) mensonterend. Hebben die geen rechten dan? Die worden toch ook geschonden????? Je spreekt van serieverkrachter als de samenleving blijkbaar niet in staat is met de "normale" middelen deze mensontering te stoppen. Ik ben het dus helaas HELEMAAL niet eens met je stelling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een stuk genuanceerder dan jij laat blijken uit je antwoord. Homofilie is geen ziekte? Pedofilie wel! Als castratie de 'genezing' dan zij het zo. Vooral bij jouw voorbeelden. Een dikke min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pedofilie is ook geen ziekte, het is een voorkeur en dat is niet strafbaar, maar deze tot uiting brengen wel, dat is gewoon crimineel gedrag.
Ben het ook niet met het antwoord eens overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal je kind maar wezen! Die gepakt wordt welteverstaan. Dat is pas mensonterend.
Als een pedofiel zijn voorkeur niet wil uitleven, wat is er dan mis met een chemische castratie? Dat neemt ie dan maar voor lief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pedofiel besluit geen kinderen voor seks te gebruiken rn hij kan zich inhoudrn hoeft castratie niet, wie weet heeft ie gewoon een relatie en kan hij bin zijn parzmer gantaseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zijn partner fantaseren bedoel ik dus, mijn handen stonden verkeerd op toetsenbord blijkt :,)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wow, wat een emotionele reacties allemaal.
Het punt dat ik wou maken, is dat een pedofiel bij voorbaat castreren mensonterend is, omdat je iemand castreert omwille van zijn voorkeuren. Met bepaalde voorkeuren hoef je niet te handelen naar die actie. Het mensonterende aan het voorstel, is dat jullie a priori mensen willen castreren omwille van hun seksuele voorkeur. Jullie lijken ervan uit te gaan dat elke pedofiel kinderen verkracht, alsof elke homo jullie in jullie achterste zal pakken. Dat is niet het geval. De mensen die lijken te lezen dat ik pleit voor het verkrachten van kinderen. Hallo? Zijn jullie helemaal? Dat valt helemaal niet af te leiden uit wat ik zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd hetzelfde, als het over pedofilie gaat zijn er nog maar weinigen die normaal na kunnen denken. @amigo
In ons rechtsysteem hebben zowel slachtoffer als dader rechten, dat een dader rechten heeft sluit niet uit dat een slachtoffer rechten heeft. Niemand zegt dat het verkrachting niet mensonterend is. @kikobob
Tegen wie heb je het nu? En zover als ik kan zien is pedofilie/homofilie/heteroseksueel in principe hetzelfde, alleen is heteroseksualiteit in onze maatschappij het minst controversieel. Wat zijn overigens precies de voorbeelden waar je het over hebt(en van wie)?
Het klinkt de meeste mannen gruwelijk in de oren, maar een chemische castratie verschilt niet idioot heel veel van pilgebruik, al zijn de effecten wat zwaarder.
Toch zijn er heel wat pedofielen die VRIJWILLIG medicijnen slikken voor chemische castratie, simpelweg omdat ze zelf vinden dat hun seksuele voorkeur niet past bij een daadwerkelijke levensstijl. Verplicht castreren heeft vaak weinig zin, omdat de controle lastig is, en de werking snel uitgewerkt, zodat er makkelijk 'gevaarlijke' situaties kunnen ontstaan bij pedofielen die 'de drempel al genomen hebben'.

In Canada wordt sinds enige jaren geëxperimenteerd met therapie (vaak in combinatie met deze medicijnen en op vrijwillige basis) met de 'opvang' van pedofielen in een sociaal netwerk. Dit blijkt buitengewoon goed te werken. Door het enorme taboe op pedofilie (en vergeet ook niet de enorme vooroordelen vanuit de maatschappij EN de hulpverlening, die in iedereen die pedofiele gevoelens heeft een potentiële kinderverkrachter/ moordenaar ziet en ze sociaal volledig uitkotst en buitenspel zet) kunnen mannen met dergelijke gevoelens eigenlijk nergens heen, BEHALVE het circuit van andere pedo's in. Een situatie waarvan iedereen wel kan bedenken dat het de kat op het spek binden is en het probleem dus eerder groter dan kleiner maakt.

Het slikken van de medicijnen zelf is natuurlijk best al zwaar, omdat deze hormoontherapie nogal wat bijwerkingen heeft, maar is in een goede omgeving en met de juiste stimulans wel goed vol te houden. Helaas ontbreekt het in de meeste gevallen aan dat laatste stukje.

Want hoewel we inmiddels vrij zeker weten dat de aanleg pedofilie net als die voor homosexualiteit (en heterosesualiteit, uiteraard, en geslachtsidentiteit) is aangeboren, is dat geen vrijbrief om je l*l achterna te lopen onder het mom 'ik kan er niks aan doen'. De mens is geen beest, heeft daarin altijd nog een vrije keuze, en steun in en bij die keuze geeft de grootste kans op succes. Castratie kan daarbij als ondersteuning dienen, maar is niet eens altijd noodzakelijk.

Mooi vind ik de conclusie uit de nieuwsbrief in de link :
"Kortom, laat je niet misleiden. Zelfs als pedofiele gevoelens al aangeboren zouden zijn, dus een geaardheid zouden zijn, dan nog ben je verantwoordelijk voor je daden, wat je daarmee doet. Dit wordt niet automatisch bepaald door het brein. Dit biedt alleen het instrument om inhoudelijk na te denken, over ethische normen en waarden bijvoorbeeld."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste jaren is een medicijn sterk in opkomst: Decapeptyl. Om de twee tot vier weken krijgt de patiënt een spuitje toegediend. Niet de werking van testosteron, maar de productie van testosteron door het eigen lichaam wordt zo vrijwel stilgelegd. Tijdelijk overigens, want als patiënten stoppen met de injecties of pilletjes, komt de seksuele drang weer terug.

Incidenteel worden patiënten voor lange termijn chemisch gecastreerd. Maar altijd vrijwillig. De afgelopen jaren is chemische castratie bij behandelingen van zedendelinquenten echter van een optie tot dé optie geworden. Van vrijwilligheid is daarbij nauwelijks sprake. Want als patiënten de injecties weigeren, mogen ze niet op verlof.

Bij levenslange chemische castratie, zijn er ernstige bijwerkingen aan de gebruikte medicijnen. Zo krijgen patiënten op de lange termijn last van botontkalking. Verder krijgen ze kleine borsten, wordt de kans op depressie en zelfmoord sterk vergroot, worden ze dikker en verliezen ze veel spierkracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je word er onvruchtbaar van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nadeel is dat het tegennatuurlijk is, terwijl de drang van de pedofiel, in zijn geval dan, natuurlijk is. En aangezien er ook kinderen zijn die genieten van seks met volwassenen, kan het zijn dat zij ook benadeeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen die genieten van seks met volwassenen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, nog nooit van gehoord ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee! nooit van gehoord. Verzonnen door 'n wellusteling die z'n perverse daden wil goedspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, ik kan mij best voorstellen dat er een 17 jarige kan genieten van sex met een 18 jarige. Is ook een 'kind' met een 'volwassenen'. Echter, dit zijn niet de mensen die in aanmerking komen voor chemische castratie. Als er daadwerkelijk 10 jarige zijn die mogelijk genieten van sex met een volwassen dan nog moet je het kind voor zichzelf beschermen. En daarom is het dan dus ook niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naturalistic fallacy