Hoe merk je als je een SOA hebt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon je 2 keer per jaar laten testen. Net als naar de tandarts gaan.
En altijd een condoom gebruiken.
En als je de persoon niet vertrouwd. Alleen je handen gebruiken. Kan ook heel leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
testen kan via de huisarts, maar ook gratis en eventueel anoniem via o.a. de ggd.

Antwoorden (5)

Meestal krijg je dan last van je geslachtsdeel (jeuk,roodheid,pijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuk,uitslag en rode geslachtdelen en pijnlijk bij het plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De symptomen zullen zich meestal binnen de maand na contact manifesteren.

Vrouwen
•vaginale afscheiding die sterk kan ruiken
•pijn bij sexuele betrekkingen
•pijn in de onderbuik
•problemen bij het urineren (frequent of pijnlijk)
•bloeden tussen de maandstonden door of zeer hevige maandstonden
•huiduitslag in en rond de vagina

Mannen
•uitscheiding uit de penis
•huiduitslag rond op op de penis
•problemen bij het urineren (frequent of pijnlijk)
•koorts

Toegevoegd na 7 minuten:
huiduitslag rond OF op de penis
maandstonden = menstruatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een SOA hebben zonder dat je er iets van merkt. Je kunt ook klachten hebben die op een SOA lijken zonder dat het een SOA is. Denk bijvoorbeeld aan een schimmelinfectie.
Om het een en ander uit te sluiten kun je, wanneer je vermoed dat je een SOA zou kunnen hebben, dit het beste laten testen.
Dit kan bij je huisarts maar ook bij een seksualiteitscentrum.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet persee te voelen... Ik heb zelf ook een SOA gehad en ben er niet trots op... Maar ik voelde zelf helemaal geen klachten of iets dergelijks.. Het is dat mijn vriend ontstoken ogen had en dat we er zo achter kwamen dat hij Chlamydia had, nouja en toen had ik het ook.. Ik zou gewoon als ik jou was even langs je huisarts gaan.. Je hoeft je overigens niet te schamen, Chlamydia is 1 van de meest voorkomende SOA's.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje! Ik heb ook NIKS gemerkt van Chlamydia! Maar ik had het dus mooi wel! Ik schaam me er niet voor. Ik test regelmatig en heb daardoor gelukkig nooit iets doorgegeven aan een ander. Met een antibiotica kuurtje was het zo genezen. @Jongwoman, je zegt dat ze zich er niet voor hoeft te schamen... maar je zinsnede "ik ben er niet trots op" klinkt toch alsof jij je er wel voor schaamt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schaamde me er absoluut niet voor, maar ik was er inderdaad niet trots op, ik wou dat ik het had kunnen voorkomen, maar ik dacht er op dat moment niet bij na.