Is het normaal dat ik niet kan klaarkomen van penetratie? (Ik ben een vrouw)

Afgelopen weekend heb ik weer sex gehad met mijn ex partner, dit voelde erg fijn maar toen hij klaar was sprong hij meteen onder de douche, dus ik zei: en ik dan? toen zei die: dan moet je maar leren klaarkomen van penetratie, elke vrouw die ik voor jou heb gehad komen wel van penetratie en als je er niet van kan komen zit er geen gevoel bij je tijdens de sex.

Ik voelde en voel me hierdoor best voor lul gezet want ik kan echt niet klaarkomen van penetratie, hoe graag ik ook zou willen (En ja ik heb nog wel gevoelens voor hem!).. is dit iets raars?
Ben ik de enige die dit heeft en ligt het dus wel aan mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (22)

allereerst; wat een egoistische hork van een kerel zeg!

heel veel vrouwen komen niet klaar door penetratie (alleen).
de doorsnee vrouw heeft sowieso vaak wat meer tijd en aandacht nodig dan de doorsnee man.
laat je die onzin niet aanpraten hoor!
12 jaar geleden
Ja dat is normaal, ik heb het eerder gehoord en mijn ex vrouw had dat ook maar er zijn meerdere manieren om klaar te komen dan met penetratie, daar zorgde ik voor, voordat ikzelf kwam.

Maar die "man" waar je mee was is niet echt netjes, als het je ex is/was moet hij weten dat het gewone werk niet voor jou is en dat jij wat extra aandacht nodig had.

ik mag het niet zeggen maar doet het toch laat hem lekker je ex blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat is redelijk normaal, in elk geval een veel voorkomend probleem. Misschien heb je een andere stimulatie nodig om klaar te komen? In een goede relatie kun je dat ook samen ontdekken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet redelijk maar volkomen normaal, en al helemaal geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o sorry
(ik ga maar weer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je hebt het over een goede relatie, terwijl vraagstelster aangeeft dat ze vrijt met haar ex. Lijkt me niet zo'n hele goede relatie.
En over je andere vraag Sispa: die minnen moet je je niet aantrekken, het idee is dat het leuk is en dat je er wat van leert. Wij zijn ook helemaal niks van jou, alleen maar wat typsels van mensen op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel en vraagsteller:
Mijn bedoeling was GOEDE te benadrukken - dus: in tegenstelling tot deze egotripper (maar dat wilde ik niet zo zeggen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ; moet je gewoon doen joh. En we hebben hier (helaas) geen smileys om nuance aan te brengen in wat je zegt, dus soms is het gebruik van hoofdletters of aanhalingstekens best handig. In een GOEDE relatie - zou duidelijker zijn geweest.
Mijn min (onpersoonlijk ; je hebt tenslotte nog een pofessorpetje op ;-) ) sloeg vooral op de benaming 'probleem' voor iets wat echt geen probleem is of zou mogen zijn. GV is een openbaar medium dat door iedereen gelezen kan worden, en daarom vind ik het belangrijk dat wanneer er echt iets in een antwoord staat dat in mijn ogen negatief kan uitwerken ook duidelijk aangegeven is als zijnde fout. Dat is niet persoonlijk en heeft niks met jouw te maken, en in dit geval was het PUUR de beeldvorming die mijn minduim 'triggerde'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, Marleen. ( *die andere vraag* is verwijderd, was ook al niet goed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar had ik wel een vermoeden van dat die niet door de richtlijnen zou komen. Maar ik vond hem wel belangrijk genoeg om toch op te reageren / antwoord te geven. Soms moet je een beetje tussen de regeltjes doorfietsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier idem, en ik hoopte stiekem al dat je je antwoord zo bedoelde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oow, nou is ze toch vertrokken...
Het is zelfs redelijk speciaal als je als vrouw WEL klaarkomt van penetratie.

Er is een gerede kans dat die andere vrouwen waar je ex het over had, het gefaked hebben, bij gebrek aan echte opwinding. Dat kun je hem de volgende keer naar z'n hoofd slingeren, voordat je hem definitief uit je bed en uit je leven verwijdert.

Als je toch graag samen met je partner wil klaarkomen, kun je ook tijdens de penetratie wat edel handwerk verrichten, of je partner leren hoe hij dat moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dat kun je hem de volgende keer naar z’n hoofd slingeren, voordat je hem definitief uit je bed en uit je leven verwijdert." Nou, ik vraag me af of 't niet beter is hem sowieso al definitief uit haar leven te verwijderen.
Kappen met deze ex, zo snel mogelijk.
Hij snapt niets van vrouwen.
Hij liegt over al die anderen die hij al gehad heeft.
Hij praat je een minderwaardigheids probleem aan.
En hij is egoïstisch !
Komt er nog een volgende keer, dan ga jij douchen voordat hij klaar is gekomen, terug pakken die hap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: Vlak voor het moment supreme uit bed stappen en zeggen 'dank je wel'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst effe douchen!!!
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha, leuk actie om terug te pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, Ed!
Kristal
12 jaar geleden
:-))) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik vind het wel een goeie,maar ik betwijfel of vraagstelster dit ook zal doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het ook niet, ze vindt hem ondanks alles nog steeds lief........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker kappen met zo een ... !!
Hij denkt alleen maar ikke ikke !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terugpakken ja:) Vlak voor zijn hoogtepunt: je tijd is om, ik ga douchen...:) LOL, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Denk het ook niet, ze vindt hem ondanks alles nog steeds lief…....." Soms zijn vrouwen onbegrijpelijk... Net als mannen :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrouwen je kunt beter kippen houden :P
Allereerst zou ik ,als ik klaar wilde komen nooit meer met die vriend naar bed gaan,sorry hoor maar dat is geen minnaar,en over klaarkomen bij de penetratie.bijna geen een vrouw komt daar door klaar,als je liefde voelt ga je vanzelf proberen om je partner klaar te laten komen,en dat gaat echt niet met een paar x heen en weer.
Door lekker te vrijen kom je van zelf in de stemming,en dan bedoel ik dat je partner je lekker verwend zachtjes over je kietelaar streelt en jou e.v.t eerst laat klaar komen en dan hij pas met penetratie.Probeer het eens, maar dan niet met zo,n figuur die gelijk onder de douche springt
12 jaar geleden
Ik begrijp werkelijk niet hoe het in deze wereld die ZO bol staat van seks nog steeds mogelijk is dat mensen zelfs de meest basale dingen nog altijd niet schijnen te weten Niet alleen mannen, maar zelfs vrouwen zijn volkomen onbekend met het vrouwenlichaam.

Voor zover een vrouw al orgastisch is (want niet alle vrouwen kunnen "klaar"komen, hoewel dat meer een psychologisch dan een puur lichamelijk 'probleem' is - voor zover je er al een probleem van wilt maken) gebeurt dat in de regel eigenlijk voor het overgrote deel door stimulatie van zenuwuiteinden in en rondom de clitoris.

Tijdens de penetratie wordt dat gebied niet of nauwelijks gestimuleerd, waardoor een spontaan orgasme eigenlijk fysiek gezien zo goed als uitgesloten is.

Natuurlijk kun je op de lange duur 'leren' zo te ontspannen en zo in te gaan op waar je mee bezig bent (seks in dat geval) dat je ook door indirecte stimulatie via de vagina een orgasme ZOU KUNNEN bereiken, en dan nog niet eens elke keer. Je kunt zelfs 'leren' klaarkomen zonder enige lichamelijke stimulatie, alleen maar met je hoofd, maar dat is weer een 'vak apart'.

Door alle gelul en onzin rondom seksualiteit, krijgen mensen het idee dat klaarkomen 'moet', (voor mannen wellicht, maar mannen zijn geen vrouwen, en ook mannen kunnen leren langer en beter van seks te genieten dan pompen & spuiten alleen), en dat er verschillende 'soorten' orgasmes zijn die je moet 'leren' voelen, of zelfs dat het ene orgasme beter zou zijn dan het andere. B*llsh*t, niks meer en niks minder. Bovendien leggen dat soort indianenverhalen alleen maar extra druk op een (onzekere) vrouw, waardoor het bereiken van een orgasme zo mogelijk nog moeilijker wordt.

Je (terechte) ex heeft vermoedelijk nooit doorgehad dat vele, vele vrouwen gewoon op het moment supreme een orgasme faken (waarbij een ei koken echt hogere wetenschap is, zo simpel zijn mannen te bedonderen), en is blijkbaar niet bereid het werk gewoon nog even 'af te maken'. Een beetje vent trouwens zorgt dat zijn partner éérst aan haar trekken komt, maarja, dat moet je wel een beetje afdwingen ;-) Het gevaar daarvan is trouwens wel dat na een goed orgasme veel vrouwen ook echt 'klaar' zijn en niet altijd meer zin hebben in sex, waarna het wel prettig is als het met 'effe pompen & spuiten' vlot voorbij is ;-) . Andere vrouwen kunnen weer vele orgasmes op rij krijgen ; niemand is gelijk. Gelukkig maar.

(zie vervolg in reacties)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij deze partner niet kunt klaarkomen en als je masturbeert wel, is hij vermoedelijk gewoon nog wat te onervaren (of te egoistisch), en heeft hij nooit de juiste technieken geleerd, of kan hij je onvoldoende laten ontspannen/genieten. In ieder geval ligt het in dat geval ABSOLUUT niet aan jou. En in alle andere gevallen ook niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor deze leerzame aflevering van 'Neuken kun je leren.' :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"effe pompen en spuiten", briljant!
Kristal
12 jaar geleden
Helder. Klaar!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, prachtig manifest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur haantjes gedrag toch?
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Go Marleen! Dikke + van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik hier nog een goede link voor jullie
http://dodsonandross.com
Wel Engels, maar deze dame is echt DE expert op het gebied van vrouwelijke sexualiteit en het vrouwelijk orgasme. Ze geeft zelfs masturbatiecursussen. Sex voor Dummies van Ruth Westheimer is trouwens ook nog steeds een aanradertje. Ook in het Nederlands te krijgen. http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/Sex+voor+Dummies/search/true/searchType/qck/N/8299/Ntk/books_all/sI/true/sA/303/index.html
Als je weer eens sex zou hebben met deze zakkenwasser en hij schept op over dat andere vrouwen wel klaarkomen,dan kun je lachend zeggen; Jééé ik wist niet dat jij zoooo dom was dat je jezelf door deze vrouwen in de maling laat nemen,wist je dan niet dat deze vrouwen gefaked hebben?
Ik kan het me wel voorstellen want je denkt alleen aan je eigen plezier en die vrouwen waar jij het over hebt,hebben dit allang ingezien en gefaked om maar zo snel mogelijk van je af te zijn want je bakt er helemaal niets van.
Je weet totaal niet hoe een vrouw in elkaar zit op dit gebied.

Maar het is natuurlijk nog beter om deze gevoelloze vent voorgoed te dumpen want het ligt niet aan jou.
Als een man echt van je houdt dan zorgt hij ervoor dat je wel komt d.m.v. andere manieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een man en heb wel vaker een vriendin gehad . Eén ding is zeker , zelfs maar weinig vrouwen komen klaar van een penetratie. Is afhankelijk van de plaats van de klitoris tov de kleine schaamlippen. Uw ex partner is een beetje een egoïst als je het mij vraagt. en dient beter zijn best te doen, om je op een andere manier te stimuleren, is zelfs beter voor de penetratie, want dan ben je reeds vochtiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ik ben Belg en dan nog een Westvlaming van Kortrijk.
Zoals al veel vaker gezegd: dat komt vaker wel voor dan niet.

Bij zo'n man is er in mijn optiek maar 1 goede reactie (maar dat moet je wel durven)

Je wacht tot hij onder de douche uitkomt, zorgt ervoor dat je kijkt of het je allemaal niks kan schelen en je roept hem na:

Denk je er WEL aan 100 euro op het tafeltje achter te laten....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste zin... geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen moet je dat durven, je moet het ook willen. Je geeft namelijk duidelijk aan dat het je niet geeft dat hij er alleen voor de sex was. Sterker nog, je geeft het bevestiging dat hij dat mag doen want je bent toch een hoer. Hoe sarcastisch het ook bedoeld mag zijn, ik denk dat het precies verkeerd om werkt. Je voelt jezelf er nog rotter over (stel voor dat hij echt geld achterlaat?!) en hij heeft een excuus voor z'n lompe gedrag, en een goedkeuring om het de volgende keer weer te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met mormel.
amigo
12 jaar geleden
Ik denk dat ik eigenlijk ook bedoelde: je moet het willen, maar durven moet je het ook Je moet zoiets natuurlijk NOOIT zeggen als je je er dan slechter door voelt, maar ik zou hier ZO boos over zijn, dat ik het er mogelijk uit zou flappen en ik zou zelf daardoor NOOIT het gevoel krijgen dat ik dan evt voor geld beschikbaar zou zijn. Het idee alleen al!!!! En de man die dat zou denken als ik het op die manier achter hem aan zou roepen zou zichzelf ook na moeten laten kijken in mijn optiek (maar dat moet deze meneer toch al dus mogelijk denkt hij dat inderdaad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha hele goede! die had ik eerder in mn leven moeten weten...
Dit is heel normaal, je bent echt niet de enige. Klaar komen voor een man is misschien makkelijk, maar voor vrouwen moet er echt wel meer gedaan worden. Dit kan zelfs al gebeuren in het voorspel, door hem wat aan je clitoris te laten friemelen. Dan heb jij je 'pleziertje' al gehad en bij de sex krijgt hij het ook. En jij natuurlijk ook nog een beetje. ;)

Ps, een tip wel, die deze bovenstaande tip met een andere gozer. Jij verdient veel meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op een dag het licht gezien, toen ik ineens begreep waaróm een man gemakkelijker en vroeger klaarkomt dan een vrouw. Stel eens dat het andersom was. Als de vrouw klaar was en de man nog niet, zou ze (in de natuur dan, waar op het gevoel geleefd wordt) zich terug loskoppelen en zou de man zijn zaad niet hebben in gebracht. De natuur heeft het dus zo bedacht dat eerst de man moet klaarkomen, en óf de vrouw uiteindelijk ook klaarkomt, is voor de natuur van weinig belang. Het is dus heel normaal dat vrouwen niet zo snel klaarkomen, of al helemaal niet. Nou ja, dat was mijn persoonlijke visie. Misschien heb ik de vrouwen nu heel boos gemaakt. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat ik het bij het rechte eind heb. Maar het leek me een mogelijke verklaring voor het zo vaak gehoorde verhaal van de man die snel en de vrouw die heel moeilijk of zelfs niet klaarkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klaarkomen is het probleem meestal niet, dat is bij veel vrouwen ook in 2 minuten gepiept, als er op de juiste knopjes gedrukt wordt, en gaat een stuk makkelijker als er geen man in de buurt is ;-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is niet echt een oplossing voor het probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beter antwoord had dit geweest, maar ik had dat andere al gegeven:
De man kan de vrouw penetreren met zijn middel- en wijsvinger en de penisbewegingen nabootsen terwijl hij haar clitoris likt. Mijn vriendin dacht tot haar 38ste dat ze niet kón klaarkomen. Maar sinds ik deze methode gebruik lukt het bijna altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suk: Je kan je antwoord altijd nog uitbreiden, zolang de vraag nog niet gesloten is! ;)
Nee dat ligt niet aan jou. Voor zover ik (man) weet kunnen vrouwen vaginaal en/of clitoraal klaarkomen, maar is het niet aan te leren, zoals je ex beweerd. Maar veel mannen weten dat niet eens, of vinden het teveel moeite.
Als het bij jou alleen clitoraal lukt, moet je er allereerst samen over praten en je partner daar begrip voor hebben en meer tijd voor uittrekken. Wil hij dat niet, dan moet je serieus gaan nadenken of je dit voor de komende tijd (jaren?) wel wil.
Trouwens, er zijn ook standjes denkbaar waarbij hij jou penetreert terwijl jij jezelf clitoraal stimuleert :-)
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is redelijk normaal. Ik schat dat 40% van de vrouwen tijdens die gelegenheid geen hoogtepunt bereiken.
Tijdens het voorspel of naspel kan je partner hier op een andere manier voor zorgen. Zo geniet je alle twee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, jij bent helemaal normaal en die gast is op zijn minst nogal lomp.

maar je kan wel iets doen:

http://www.gezondheidsnet.nl/seks-soas-en-meer/artikelen/696/trainen-voor-betere-seks

Behalve voor seks, wordt het ook gedaan als voorbereiding op een bevalling en tegen incontinentie.

ps. douchen die je vooraf, niet achteraf, behalve als jullie er een zooitje van hebben gemaakt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou... Achteraf douchen is vaak ook wel lekker hoor, er kan nogal wat zweet en-of ander lichaamsvocht lekker her en der.
Een echt goede minnaar is hij niet. Een goede minnaar vindt bevrediging van zijn sex partner(s) belangrijker dan zijn eigen orgasme.
De grote vraag gaat worden of jij het blijft accepteren dat hij jou niet bevredigd of dat je uiteindelijk kiest voor een goede minnaar.

Laat je niet wijsmaken dat JIJ niet klaar kan komen door penetratie dat is op de eerste plaats zijn tekortkoming.
Natuurlijk zijn er vrouwen die al klaarkomen als ze naar een penis kijken maar het merendeel heeft wat meer stimulatie nodig.
Deze stimulatie kun jij natuurlijk wel wat sturen maar dat is een stukje ontdekking van je eigen lichaam en een combinatie van penetratie en clitorale stimulatie want dat gaat heel goed tegelijk.
Voor hem de leuke taak te ontdekken hoe hij jou het beste kan bevredigen en aan jou om dat duidelijk te maken.
En de weg der ontdekking van jouw (en zijn) lichaam is een van de leukste dingen aan sex wat je daarna alleen kan uitbreiden en keer op keer verbaast staan over de mogelijkheden.
Om een direct antwoord op je vraag te geven,..ja het is normaal dat dat niet gaat maar er zijn mogelijkheden om klaar te komen door jullie lichamen dusdanig te positioneren dat jij dusdanig gestimuleerd wordt dat het hoogstwaarschijnlijk is dat ook jij een orgasme kunt krijgen terwijl je gepenetreerd wordt.

(bah wat klinkt dat allemaal klinisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze man heeft duidelijk geen respect voor jou.
Je zegt dat je nog gevoelens voor hem hebt, dan maakt het heel moeilijk om er een punt achter te zetten.
Maar zo'n man is zeer slecht voor je zelfvertrouwen.
Zoiets zeg je toch niet? Raar hoor.
Werk aan jezelf, zou ik zeggen. Dan komt vanzelf het moment dat je meer verwacht van een man, dan wat deze man "presteert".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel normaal. Meer dan de helft van alle vrouwen kan het niet van penetratie alleen, dus je behoort tot een meerderheid.

Als nog iemand een keer het lef heeft zoiets tegen je te zeggen, antwoord dan: "Goh, AL jouw voorgangers hadden de gave om mij wel met pentratie een orgasme te geven. Het komt waarschijnlijk doordat jij veel kleiner geschapen bent dan mijn exen."

Even serieus: niet twijfelen aan jezelf, maar aan die "leuke" vriend van je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een ontzettende hufter zeg! Nu weet je in ieder geval weer goed waarom hij je ex is, en waarom je dit vooral zo moet houden.

Het is per vrouw verschillend. Er zijn best veel vrouwen die tijdens gemeenschap niet zo makkelijk of helemaal niet klaar komen, anderen weer wel. Als het niet tijdens gemeenschap gebeurt is het nog niet zo erg, een man die een beetje met een vrouw weet om te gaan kan haar ook met zijn vingers of zijn tong een spetterend orgasme bezorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat heb ik ook hoor.
Het verschilt trouwens per man...sommige hebben een penis die het goede plek net kan raken hihi
Andere bakken er niks van en stoten alleen maar lekker.
Ik zou zeggen...ga lekker bovenop zitten, dan is de kans vaak groter dat het wel lekt... en laat de man ook even aan 'jouw' voorspel werken en hem niet er alleen maar gelijk in prikken zodat meneer zo snel mogelijk zijn zaad maar kan lozen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekt? ;-)
Wil hier toch wel graag ff antwoord op geven.

Weet je wat ik zou zeggen tegen die vent:

"Als jij denkt dat al die vrouwen klaar komen voor een heen en weer worstje in hun gaatje, ben je wel erg goedgelovig". Ik doe tenminste niet alsof!!! En jij zou eens moeten werken aan hoe je vrouw kan laten genieten. Veel succes met al die dames met nep orgasmes.
12 jaar geleden
Leuke vraag!

Ik krijg wel een orgasme van penetratie... maar dan alleen en ALLEEN met mijn man. Hiervoor heb ik het niet gehad met andere mannen/vriendjes.

Dus: ligt het aan jou? Ja en Nee.

Ja, want je vind het wel fijn om met je ex-partner seks te hebben, maar er zat te weinig sensueel gevoel bij zodat jij klaar kwam.

Nee, ook aan zijn kant ontbrak de ECHTE passie/gevoel (hij springt namelijk meteen onder de douche).

Kortom; niet druk om maken. Ik kwam dus ook niet klaar bij andere mannen. Maar bij mijn huidige man wel... maar ik weet stiekem waardoor het komt... en dat is omdat nog zooooo ontzettend verliefd op heb ben ;)