hoe breng je je ouders op een goede manier op de hoogte van je seksuele activiteit met je vriend?

mijn vriend en ik zijn nu 10 maanden samen en hebben sinds een tijd af en toe geslachtsgemeenschap. Mijn ouders durf ik dit niet te vertellen omdat ik pas 15 ben. Hoe kan ik mijn ouders dit duidelijk maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ouders zijn naar alle waarschijnlijkheid niet achterlijk, dus zullen echt wel weten dat jullie meer doen dan elkaar af en toe een kusje geven. Tenslotte zijn ze zelf ook jong geweest - in de jaren 80 ongeveer nog wel, toen we beslist de preutse jaren achter ons hadden en voorbehoedmiddelen ruim beschikbaar waren.

Voorbehoedsmiddelen kan (en moet) je zelf regelen, rechtstreeks of via de huisarts, en dat kan buiten je ouders om. Ook verder is er geen enkele reden ter wereld waarom je je sexuele leven met je ouders zou moeten bespreken - net zozeer als zij het hunne niet bij jou op tafel gooien. Er zijn nou eenmaal twee dingen in je leven waarvan je weet dat ze gebeuren, maar elk detail is 'too much information': dat je ouders seks hebben, en dat je kinderen seks hebben.

Hou het dus maar gewoon lekker voor je zelf ; vermoedelijk hebben ze het toch wel door. het is één van de (vele) dingen die horen bij het feit dat je je los begint te maken van je ouders en je eigen leven begint te leiden.

Dat betekent overigens NIET dat ze het goed moeten vinden dat je onder hun dak / in hun huis vadertje-moedertje gaat liggen spelen. Seksueel actief zijn geeft geen enkele garantie voor of recht op logeerpartijtjes en dergelijke. Ook de behoefte een eigen nestje te bouwen hoort op een gegeven moment bij volwassen worden, dan dat hoeft zeker niet per definitie in het ouderlijk huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je aan t thee drinken bent of als je bijna klaar bent met eten praat je rustig over je vriendje en dan komt t wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe goed jouw relatie met je ouders is en wat je ouders van je vriend vinden. Kan je met je ouders overal over praten dan kan je het altijd vertellen behalve als je ouders je vriend niks vinden, dan kun je het beter verzwijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je weet hoe anticonceptie werkt hoef je het toch niet te vertellen aan je ouders. Sex in een relatie is heel normaal, sommige zijn wat ouder als ze ermee beginnen sommige wat jonger. 15 jaar is niet abnormaal jong om sex te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik jou nog wat jong voor een seksuele gemeenschap met een vriend.

Echter kan ik en ook jou ouders het niet voorkomen en zullen we wel moeten accepteren dat je het doet.

Wees wijs, vertel eerst je moeder dat je je vriend een schat vindt, verheerlijk hem en vertel tussen neus en lippen erbij dat je al met hem naar bed bent geweest, vaak begrijpen moeders dat beter dan vaders.

Als vader (ik spreek nu uit ervaring) is geen enkele knul goed genoeg voor zijn dochter dus wat die knul (hij heeft het gedaan en niet jij) doet kan en mag niet, behalve als je moeder je vader het een rustige manier vertelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, met die laatste alinea ben ik het eens (ik heb ook een dochter).
Ik denk dat jouw ouders het heus wel zullen begrijpen dat jullie niet alleen maar hand in hand lopen samen. Jullie hebben al een relatie van 10 maanden. Gebruiken jullie wel voorbehoedsmiddelen en anticonceptie ?
Wil je het vertellen aan je ouders? Anders zou ik het gewoon lekker voor jullie zelf houden. This iets van jullie samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan of je het graag wilt vertellen of niet, maar dat wil je volgens mij wel. Dan zou ik het gewoon heel rustig, op een rustig moment vertellen. Begin gewoon over je vriend, en praat dan verder. Laat het een beetje doorschemeren, dan beginnen zij er misschien over. Zo niet, gewoon vertellen, iedereen heeft seks, dus jij ook! ;)

Maar, heel belangrijk: op een rustig moment, dus niet na een ruzie of zo iets.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet over praten zolang er niet naar gevraagd wordt. Ouders hoeven heus niet alles van hun kinderen te weten en kinderen ook niet alles van hun ouders.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je per sé wilt dat ze het weten moet je een rustig moment uitzoeken om het ze te vertellen. Het best is dan dat je het maar 1 ouder tegelijk vertelt nl aan degene waar je het meest close mee bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is wil je het vertellen aan je ouders? Als je je daarbij beter voelt moet je dat vooral doen. Denk je dat het alleen je relatie met je ouders schaad doe het dan niet. Als je het verteld zou ik eerst je moeder appart nemen en zeggen: mam ik moet je iets persoonlijks vertellen. Je moeder heeft dan het gevoel dat ze belangrijk voor je is en zal het juist waarderen dat je het aan haar verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terwijl ik dit leest vraag ik me af of je er wel echt aan toe ben.
Als voor zelf het gevoeld dat je niks te verbergen heb zat je niet met deze vraag.
Als je zeker van je zelf en de relatie met de Jongen waarmee dit heb zou het gewoon kunnen vertelen zonder schaamte zij zijn namelijk ook Jong geweest s6