De ontvanger wel, de "gever" ook maar een zeer kleine kans.
Nog altijd minder kans dan bij anaal of vaginaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo kleine kans????
Het is gewoon gelijk. Maakt echt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, er zitten namenlijk veel minder SOA-cellen in het speeksel
happyboy
12 jaar geleden
maar "ontvanger" het krijgt van de "gever", dan heeft de "gever" de SOA al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gever bedoel ik degene die de orale seks geeft ( de man dus )
Dus als we het over een heteroseksueel stel hebben heeft de man minder kans het te krijgen van de vrouw dan andersom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gever bedoel ik degene die de orale seks geeft ( de man dus Die zin verduidelijkt je standpunt niet, wordt de man nou gepijpt of beft hij de vrouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, nu even duidelijk:
degene die zijn mond gebruikt (pijper of beffer) heeft minder kans dan de ander
Genitale herpes en gonorroe kunnen ook op de mond overgedragen worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan orale gonorroe oplopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zonder meer.
De de overdraagbaar verschilt per ziekte maar de meeste soa's zijn ook oraal overdraagbaar.
Sommige kunnen weken zo niet maanden in iemands keel "sluimeren" zonder dat je er last van hebt.
Vooral als je geen vaste partner hebt of sex met meerdere tegelijk kun je die dan weer overbrengen.
Alhoewel een redelijk goede voorlichting hebt en door regelmatig te laten testen wordt er redelijk "veilig" gevreeen echter bij orale sex wordt echt zelden aan bescherming gedacht.
Als je twijfelt of een soa vermoed laat je testen daar doe je jezelf en je partner(s) een groot plezier mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker. Bij pijpen kun je een condoom omdoen, en bij beffen heb je volgens mij ook zo iets ervoor. Maar dat hoeft niet per se. Let iig op of je geen koortslip hebt, of iets in die richting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA.
1. Chlamydia
Uit studies is gebleken dat zowel bij mannen als vrouwen chlamydia in de keel werd teruggevonden. Onderzoekers leiden hieruit af dat het via orale seks, zowel via likken als pijpen, wordt doorgegeven.
2. Herpes
Vooral de partner die gelikt of gepijpt wordt loopt risico op een besmetting met herpes.
3. Humaan papillomavirus (HPV)
Zowel via likken als pijpen én bij gelikt of gepijpt worden, kan het HPV-virus doorgegeven worden.
4. Hepatitis C
Er zijn een beperkt aantal gevallen bekend waarbij een besmetting plaatsvond tijdens het likken of pijpen.
5. Syfilis
Orale seks is een zeer belangrijke transmissieroute bij homoseksuele mannen.
6 . Gonorroe
Gonorroe kan een infectie in de keel veroorzaken na orale seks.
7. HIV
Orale seks waarbij sperma of (menstruatie) bloed in de mond komt, is onveilig. Zeker als er wondjes, zweertjes, aftjes of koortsblaasjes rond mond, geslachtsorganen of anus zijn.

Wil je op zeker spelen, gebruik dan ook bij oraal contact altijd een condoom of een beflapje.
Als je vermoedt dat je een soa hebt opgelopen, aarzel dan niet en ga meten naar je huisarts.