Hoe weet ik of ik homoseksueel ben?

ik zit hier met een klein dilemma en zou graag wat tips en weetjes willen weten hoe ik beter kan weten of ik homo ben of niet?

als sommige al weten door mijn vragen te lezen voel ik me altijd zeer slecht als ik porno gekeken heb(hetero porno) homo porno trekt me ook niet echt aan ...

Ik kan ook niet echt zeggen dat ik een meisje mooi of aangetrokken ik vind ene meisje meestal leuk als ik haar al heel lang ken en mee om ga..

Ook zijn mijn relaties met vrouwen vrij kort omdat ik nogal " te lief ben" of te emotioneel

Als ik soms een jongen of jongens zien denk ik die is mooi of ziet er goed uit.. Maar mischien is dat meer een vergelijking met jezelf...

Vandaar het dilemma...

Note: Alleen serieuse antwoorden en nuttige alle andere verwijder ik gewoon...
Antworoden als zoek een psyciater of praat me je psychiater snap ik en zijn nuttig.. maar ik zoek hier alleen tips..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (13)

vind je het zo belangrijk dan of je hetero of homo bent? Misschien ben je wel bi-sexueel.
Het allerbelangrijkste is dat je je happy voelt.
Als je je sexueel vooral tot jongens aangetrokken voelt en niet to meisjes zou je weleens homo kunnen zijn.
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is nu je niet weet wat echt je voorkeur is. Toch kun je dit niet forceren.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wetenschappers die beweren dat iedereen van nature bi is,
Als ik lees wat je schrijft denk ik dat je bi bent.
Maar ik ken je natuurlijk niet dus neem mijn gedachte niet te serieus.

Als ik jouw was zou ik me er niet heel erg druk om maken, waarom zou je jezelf als bi, homo of hetero moeten bestempelen?
Heb gewoon plezier en dan zie je later vanzelf waar je eindigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar moet je je niet zo druk om maken.
Ik snap zelf eigenlijk niet wat mannen aantrekkelijk vinden aan lelijke hoeren met te veel make up.
Ritsuka
12 jaar geleden
sommige porno is ook helemaal niks aan, het heeft ook niks te maken met echte seks. Niks ergs aan als je het niet leuk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind geen enkele porno iets om met plezier naar te kijken maar ben niet gelijk fridge omdat ik het walgelijk vindt. vind het een vreemde meetlat overigens die porno
als je je sexueel, emotioneel, lichamelijk aangetrokken voelt tot mannen kan je je volgens mij homosexueel noemen.

dus niet dat je een keertje een man extra aardig vind, of er mooi uit vind zien, maar echt over het algemeen.

als je homosexueel bent is het overigens wel zo duidelijk dat je er niet aan zou kunnen twijfelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ben je homo? waarom dan geen bi?
beetje zwart/wit denken lijkt mij persoonlijk als er ook nog meer mogelijke opties zijn. die vrouwen, voelde jij je daartoe als je je sexueel, en emotioneel, en lichamelijk aangetrokken ?
Persoonlijk denk ik dat het nog niet te zeggen valt of je nu homo bent of niet. Dat je pornofilms niet leuk vind. Ach daar kan ik in komen. De meeste porno doet mij ook niets. Ik denk dat dat meer komt uit het feit dat je gevoelig bent. En ja.. Ook hetero jongens kunnen gevoelig zijn.

Zo te horen uit jouw verhaal ben je ook nog nooit echt verliefd geweest. En ik denk dat je pas kan zeggen dat je homo bent als je verliefd op een jongen zou worden. Als je echt die vlinders in de buik krijgt en niets anders zou willen dan in de buurt van die ene persoon zijn. Zolang dat nog niet is gebeurd kan het nog steeds linksom of rechtsom gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je verhaal zo lees, kom je op mij over als een iemand die niet geslacht gefocust is. En dan is het idd lastig om je zelf te plaatsen in hokje. (Hehobi) Wat makkelijk en veilig is
Waarschijnlijk ben jij meer op de persoon gericht. Meer een emotionele aantrekkingskracht dan een sexuele aantrekkingskracht.
Is helemaal niet verkeerd, alleen minder makkelijk. je moet de juiste persoon tegen komen. Maar zelfs dan kan je je niet zeggen dat je hehobi bent.
Op elk potje past een deksel.

Wbt het porno kijken ( ik heb die vraag niet van je gelezen) maar er zijn veel mensen die het niet leuk vinden.
Maar heb je alle soorten geprobeerd? Wat ik vaak opwindender vind, zijn erotische verhalen. je ziet het dan niet direct maar je kan het dan in je fantasie zo maken naar jouw smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, de homo-test bestaat niet. Toch zijn er wel manieren om erachter te komen.
Het feit dat je jezelf afvraagt of je homo bent, is al een bewijs dat je er vanuit kan gaan dat je inderdaad homo bent. Je wordt immers opgevoed als hetero. Iedereen gaat er vanuit dat je op een gegeven moment thuis komt met iemand van het andere geslacht. Jij dus ook! Dus waar komt dan toch die vraag vandaan?

"Ja maar, ik had een vriendin en ik hield echt van haar."
Tja, dat kan. Broers en zussen houden ook van elkaar. Houden van is iets wat iedereen herkent. Het gaat echter om de seksuele aantrekkingskracht!
"Ja maar, ik had ook een seksuele relatie met haar."
Als je hetero wilt zijn, en dus je best doet, dan is het niet moeilijk om jezelf voor de gek te houden. Je zoekt (als man) een leuke vriendin, en voor je het weet heb je samen een keurige heterorelatie. Maar voelde je je werkelijk seksueel tot haar aangetrokken? Of had je tijdens het vrijen fantasieën over mannen?

Er zijn genoeg argumenten te verzinnen waarom homo-zijn niet leuk is en er zijn zat redenen aan te voeren waarom je maar beter "hetero" kan blijven. Maar wat je ook verzint, het telt allemaal niet. Het gaat erom wat jij voelt! Het gaat erom wie jij bent! Het gaat erom wat jij bent! Wees eerlijk naar jezelf, dat is de enige manier om te weten of je homoseksueel bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jongens ziet en denkt: "die ziet er goed uit", hoeft dat nog niet te betekenen dat je homo bent.
Zelf ben ik een meisje, en ik kijk ook wel zo naar meiden. Maar ik denk dat het meer gelinkt is aan een soort van afgunst/jaloezie, zo van, zo zou ik er zelf ook wel uit willen zien.
De vraag of je homo bent, kan alleen jij beantwoorden. Waarschijnlijk loop je gewoon een keer tegen de ware aan. Tot die tijd, sta gewoon voor alles open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je een beetje bi, ben ik ook :)
Ik weet nu van mezelf dat ik vrouwen wel leuk kan vinden en zeker heel mooi, maar dat ik in relaties toch het meeste met mannen heb.
Niet helemaal bi dus, maar een beetje bi.
Ik mis in een relatie met een man dan ook helemaal niks wat betreft vrouwen, het enige verschil is dat hij samen met mij naar mooie vrouwen kan kijken :) en verder hoeft een man dan ook niet met de gedachte aan triootjes aan te komen. Wat ik hiervan het meeste geleerd heb is denk ik wel dat ik erg monogaam ben in de liefde. Als ik van iemand hou, dan wil ik alleen die persoon.

Echter hier ben ik door de jaren heen achtergekomen, door uit te proberen en te doen wat mijn hart me ingeeft.
Niet dat ik zoveel relaties of sex heb gehad, dat valt best mee. Maar ik heb wel ervaring met zowel mannen als vrouwen. En de mannen bevielen uiteindelijk het beste.

Ik ken ook een vrouw die overtuigd lesbisch was toen ik haar leerde kennen. Ik heb met haar een relatie gehad en daarna bleven we contact houden.
Ik ken haar dus vrij goed, we waren immers partners, nou en als er iemand lesbisch overkwam dan was zij het wel...!
Een man, daar moest ze niet aan denken!

Nu is ze al een jaar of twee supergelukkig met een man.
Met alles erop en eraan!

Dus tja, wat is je voorkeur? ik zou zeggen, leef je leven, probeer het uit, en wie weet kom je op een dag iemand tegen van wie je zegt: JIJ bent het voor mij!
En als je met die persoon dan erg blij bent, maakt het toch niet uit of dit een mannetje of een vrouwtje is? Als het maar functioneert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst maakt het sowieso niet uit wat je bent, want je hoort gewoon gerespecteerd te worden op de manier zoals je bent! Ik ben er sinds een jaar achter dat ik op zowel meiden als jongens val! Ik dacht ook eerst dat ik bi-sexueel was maar ik heb steeds meer mijn voorkeur voor alleen vrouwen, dus zegt het al genoeg..! Wat je bent maakt niet uit, het gaat erom hoe je je erbij voelt! En eerlijk is eerlijk, maar een "normale" (iedereen is normaal) hetero man zou al nooit fantaseren over mannen, dus misschien zegt het je dan genoeg? Loop ook zeker niet weg voor je gevoelens en durf het onder ogen te zien, ik heb het zelf ook een lange tijd niet in willen zien en werd er dood ongelukkig van! Toen ik eenmaal uit de kast kwam voelde ik me zo lekker! Mensen respecteerde het ook enorm, al met al heel veel positieve reacties dus! Het komt allemaal goed, gewoon lekker experimenteren dan kom je er vanzelf achter of mannen meer jouw ding zijn?!
Succes en geluk nog! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mooie antwoorden hierboven al, ik zou er aan toe willen voegen dat het idd niet uitmaakt en ga ook idd gewoon experimenteren!!

Voor wat betreft het "lief en gevoelig zijn" heel veel vrouwen vinden dat juist fijn!! en dat is zeer zeker geen maatstaf of wel of niet homo bent!

Zelf ben ik hetero maar wel ook best wel een lieve en gevoelige man ( gek om van je zelf te zeggen maar is wel zo ....).

Ik kan mij wel voorstellen dat het soms wat verwarrend is maar je lost niets op met piekeren, ga leven!!!! in het hier en het NU !!!

veel geluk !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je b.v. een omgeving voor te stellen waar je graag sex zou willen hebben en stel je voor hoe dat is.

Eerst met een mooie meid en daarna exact hetzelfde met een mooie jongen.
Wat je opwindt en het verschil hiertussen kan je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vrouwen die wel van metro-mannen houden. Misschien heb je niet de juiste persoon getroffen. Het is voor mij moeilijk te zeggen of je bi of homo bent. Het is namelijk een gevoelskwestie. Als je meer tot mannen aangetrokken voelt, dan voor vrouwen. Dan is er wel een grote kans, dat je homo zou kunnen zijn.

Misschien klinkt dit raar en misschien mag ik dit niet zeggen. Mijn vraag is, heb je ooit wel eens een jongen gezoend of intiem geweest met een jongen. Een vriend van mij is namelijk wel homo, daarvoor bi, omdat hij het nog niet helemaal wist. Totdat hij een relatie kreeg met een jongen en er achter kwam dat hij toch homoseksueel was.

waarschijnlijk is het een kwestie van ervaren, voordat je met zekerheid kunt roepen wat jouw geaardheid is.
Zelf vind ik vrouwen ook wel mooi om te zien, maar ik weet zeker dat ik hetero ben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jij een jongen bent die gewoon niks om porno geeft, maar dat er gevoelens van seks komen als jij een meisje beter kent. Is heel normaal lijkt mij.
Niks om zorgen over te maken. Laat je niks wijs maken door alles stoere seksverhalen van mensen om je heen.
Leef gewoon lekker je leven, de rest kom vanzelf.