Wordt mutuale masturbatie als seks gezien?

Zeg maar elkaar bevredigen met de hand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
niet door mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mutuale klinkt wel een beetje eng, alsof je er van aan het muteren slaat ;-)

Antwoorden (7)

alles waarbij men aan elkanders genitaliën zit en daarbij sexuele lust(en) opwekt bij de ander, heeft ook met sex te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker, je bent per slot niet aan het figuurzagen samen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch vind ik de term mutuale masturbatie erg dichtbij komen....:-)
Daar is een heel makkelijke graadmeter voor - voor alle vormen van intiem danwel lichamelijk contact trouwens.

Zou je het doen waar je schoonmoeder bij is ?
Zoja, dan is het geen seks. Zonee, dan is het seks.

Je zult er alleen niet zo snel zwanger van worden, dus voor de voortplanting is het niet erg geschikt.

Sex is echter alle intieme lichamelijke handelingen tussen partners. Handje vasthouden is nog geen sex (zie bovengenoemde 'meetlat'), een knuffel geven ook nog niet, maar zodra de kleertjes uitgaan is het voor de meeste mensen wel duidelijk. Niet dat de grens voor iedereen even strak zal liggen, maar erg ver lopen de verschillen niet uiteen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roken en overmatig drinken zou ik ook niet doen waar mijn schoonmoeder bij is. ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat doe je alleen, en niet samen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord, maar tongzoenen zou ik niet doen waar mijn schoonmoeder bij was, maar reken ik ook niet onder seks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht je van lasagna eten... doe ik wel bij schoonmoeder... en is verre weg geen sex. toch heeft minQkel gelijk. het punt is duidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lotte ; ik wel, zij het niet in de meest 'extreme' vorm. Dat is namelijk ook niet iets dat ik met iedereen zou doen, terwijl ik wel bij andere mensen de hand zou kunnen vasthouden, of een knuffel geven of een kus op de wang. Tongzoenen vind ik - ondanks dat het tegenwoordig vrij gebruikelijk is dat in het openbaar te doen - toch weer van een andere, intiemere orde.
Jazeker, je leert hierbij een ander, wat hij of zij kan doen om jou een orgasme te geven.
Ondanks dat het vaak afgedaan wordt als een bijzaak is het eigenlijk essentieel voor het leren kennen van elkaars lichaam.
Dus dit zou eigenlijk voor de penetratie moeten beheerst worden...

Enjoy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is hoe je het bekijkt biologisch gezien wel maar maatschappelijk gezien niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betreft het * samen* beleven van een sexuele ervaring: ja.

Wat betreft of het door de maatschappij/sociologie enzo als zodanig word aanvaard,hmmm...k denk t niet.

Wat betreft het basale wat sex betreft (voortplantingsgericht): nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Clinton is zelfs bevrediging met de mond nog geen sex.
Ik denk dat vrijwel ieder ander dat niet met Bill eens is.
Het opwekken van een orgasme bij een ander is sex, net als het "voorbereidend werk".
Mutuele masturbatie werd vroeger ook wel petting genoemd en beschouwende mens als voorportaal van sexuele gemeenschap.
Overigens hoeven de kleren daarbij niet uit, Bill had (naar verluid zijn broek nog aan.
Ook de reclame over condooms dat je erover moet beginnen voordat de broek uit is is deels onjuist, broeken hebben een rits.......
Je bent bezig elkaar te bevredigen en dus is het hoe dan ook sex.
Dat er geen kinderen van kunnen komen (handen wassen zodat geen zaad in de vagina via de hand kan belanden) is dus niet een juist criterium.

De wetten op zedendelicten zijn fors aangescherpt, zo is een ongewenste tongzoen al verkrachting, net als het binnendringen van het lichaam van de ander met tong vinger of ander lichaamsdeel .
Voorheen viel dat onder het lichtere vergrijp aanranding.

Het moet dus beslist als een sexuele handeling gezien worden en dus is er sprake van sex.

Dus voor sex hoeft je broek niet uit en je schoonmoeder kan heimelijke erotische prikkelende handelingen soms niet zien, dus is schoonmoeder wel een leuke maar geen waterdichte indicator.
Hiermee wil ik het overigens prachtige en ludieke antwoord van Marleen beslist niet bekritiseren.