ik heb ooit gehoord dat wanneer een man een erectie krijgt..en hij gaat dan een plasje doen..dat het heel pijn doet. is dit waar?

(ja sorry voor de manier van schrijven, maar ik denk dat iedereen de vraag wel begrijpt ^_^" )
____________________________

is het waar dat het dan heel pijn doet om te plassen, zoja.. waarom doet het dan pijn?

bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is er bij diegene van wie ik het gehoord heb flink wat mis.. O.o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of degene die dat vertelde zou ook een soa kunnen hebben of blaasontsteking. Misschien een idee dat die na de huisarts gaat en laat controleren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm..
dat kan ook (hoop het niet). maar bedankt voor het reageren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank. Een bezoekje langs de huisarts kan nooit geen kwaad.
paulus811
12 jaar geleden
Als mijn vrouw erachter komt dat ik daardoor het hele toilet heb ondergeplast, kan dat wel eens pijn gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha dat doet zeker zeer ;)

Antwoorden (7)

Heel ongemakkelijk maar niet pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet pijnlijk volgens mijn vriend, het nadeel alleen is dat een man even wat moeilijker plast en meestal ook de urinestraal beetje alle kanten op gaat, kwestie van heel goed mikken dus of zittend plassen.
Het is niet zo dat je verrekt van de pijn, maar een fijn gevoel is het ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is dat het..moeilijker plassen. Bedankt voor je reactie meiske ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank hoor. Spreek niet uit ervaring van mezelf, maar uit de ervaring van me vriend haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen onthoud wel dat als je daarna gaat plassen dat je een emmer en een schoonmaakdoekje meeneemt hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, zal ik onthouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zittend plassen met een erectie gaat hem niet worden, tenzij je voor de wc op de grond gaat zitten, maar dan moet je wel een heel end komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan dat prima zittend hoor. Beetje voorover buigen en 'm omlaag houden. Gaat een heel stuk beter dan staand zelfs, want dan kan ik alleen maar omhoog plassen en dat is niet zo geweldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik plas altijd zittend en omlaag zonder problemen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als vrouw heb je daar gewoon nooit moeite mee he :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee godzijdank!
Nee het doet geen pijn maar is wel moeilijker en onhandig want met een erectie staat hij omhoog dus gaat de straal ook omhoog..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei oei
Nee, het doet geen pijn, maar het gaat wat moeilijker omdat de afvoer van de blaas iets geblokkeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, weer wat wijzer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je blaas op zich wordt niet geblokkeerd, maar je urineleider wordt afgekneld.
de reden waarom het lastiger is om met een erectie te plassen is dat het niet de bedoeling is dat er tijdens de daad urine wordt overgedragen. Het is dus lastig en voelt ook ongemakkelijk, maar pijnlijk, nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje
Tot nu toe nog geen enkel goed antwoord gezien dus geef ik het zelf maar; tijdens de erectie zwelt de prostaat op waardoor de de urinebuis wordt afgesloten/afgeknepen. Dit is evolutionair bepaalt omdat urine dodelijk voor zaadcellen is. Dus plassen tijdens een erectie kun je vergelijken met toch vloeistof door een dichtgeknepen buisje proberen te 'duwen' en dat geeft levert mannen een ongemakkelijk/pijnlijk gevoel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* geeft had ik nog moeten weghalen, ik had nl levert er al voor in de plaats gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord beginnen met "alle andere antwoorden zijn fout" is niet bepaald een goede stijl, naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat de prostaat direct tijdens de erectie opzwelt en dat pijnlijk plassen zou veroorzaken lijkt mij sterk. Ik heb er geen last van en elke man die hier een antwoord geeft heeft er ook geen last van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pluimpje zo heb ik het geleerd op school uit mijn biologieboek, maar die kloppen over het algemeen van geen kant hé dat doen die uitgevers expres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel kloppen seluj dat boeken met verloop der jaren verouderen. Wel goed dat je oplet op school :p.
Wat pluimpje probeert te zeggen is dat jij gelijk oordeelt dat iedereen zijn antwoord wat grof is en niet netjes.
Biologie boek regel 4.6.1 opvoeding en regel 7.4.2 laat iedereen in zijn waarde en oordeel niet te snel.
Als deze regels er niet in staan zal mijn boek wel verouderd zijn. Of de uitgevers hebben het expres gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel met de ene zin dat jij gelijk oordeelt dat iedereen zijn antwoord fout is. Zo nu kan iedereen het begrijpen wat ik bedoelde te typen naar jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder heeft zijn eigen ervaring mee en dat kan iemand accepteren of niet hij heeft er geen last van en andere mannen ook niet. Dan ken jouw boek ook niet Bewijzen dat alle mannen echt pijn hebben.
Iedereen is anders gelukkig maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mannen die hier reageren ervaren slechts ongemak, geen pijn, dus als een boek beweert dat *alle* mannen pijn voelen, dan is dat boek gewoon fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pluimpje het is toch echt zo, ik heb het vorige maand nog geleerd op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@menneke1990 en anderen, ik zeg niet dat alle mannen er last van hebben. En die biologieboeken waren echt niet zo gedateerd dat het niet meer klopte, als men een beetje ervaring met het onderwijs zou hebben weet men dat schoolboeken om de zoveel (gemiddeld 4 á 5 jaar) vervangen worden. En de eerste zin uit mijn antwoord was misschien een beetje bot, maar ik word er behoorlijk moe van dat mensen op dit soort vragen onzin uit lopen te kramen of antwoorden die eigenlijk bij reacties horen te staan geven en dat ze daar wel punten voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan meld je die antwoorden die volgens jou slechts reacties zijn. Dan zijn ze die punten ook weer kwijt. Zo heb ik er bij deze vraag ook al een redelijk aantal gemeld die alleen maar herhaling waren ("wel ongemakkelijk, geen pijn").
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik vind het kinderachtig en naai om te verklikken, iedereen moet zelf maar verantwoordelijkheid nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niks kinderachtigs aan. Gewoon een kwestie van de boel een beetje opgeruimd houden. Niemand heeft wat aan 10x hetzelfde antwoord. Maar als je melden kinderachtig vindt, vraag ik me af wat je vindt van moe worden van punten scoren van anderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij moe word van mensen die onzin uitkramen en dingen kinderachtig vind en je overal aan stoort, wat doe je dan nog in hemelsnaam op goeievraag?!?!? Onzinnige antwoorden let ik al niet eens meer op daar wen je aan om het te negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi, wat een gezellig theekransje is dit geworden. Ik vermoed dat seluj in de toekomst wel wat genuanceerder te werk zal gaan in de antwoorden. Mijn inziens is het verder een prima antwoord..... toch nog een + van mij!!!
ik heb het wel eens dat ik een erectie heb en heel erg nodig moet plassen.
als ik dan plas moet ik dan extra kracht zetten zeg maar.
seluj heeft dat al goed uitgelegd.
en daarna voelt mijn penis vaak geirriteerd/pijnlijk/brandend aan.
alsof ik niet helemaal ben uitgeplast, het is te vergelijken met een blaasontsteking.

Toegevoegd na 15 uur:
ps: zo moeilijk is het niet om te plassen met een erectie, je moet dan gewoon zittend gaan plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zittend plassen hangt er maar weer vanaf hoe 'stijl omhoog' hij staat :) (Het naar beneden duwen kan dan wel weer pijnlijk zijn.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook een beetje voorover leunen xD