welke dieren hebben veel sex?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.8K
escape
12 jaar geleden
Ik denk de poes van mijn buurvrouw...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is veel? voor vele maagden is 1x veel om maar ff extreem voorbeeld te geven
en bedoel je per tijdseenheid of per leven. Sommige dieren kunnen een dag 100x sex hebben maar maar 200 in hun leven. (extreem voorbeeld)
je kan ook bedoelen per kolonie? per levensgemeenschap? etc.

Het beste antwoord

Bonobo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonobo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De leeuw, die doed het minimaal 3 x per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
National graphics van tv weetjewel. Maarja, k kan niet laten zien. Maar hebt wel gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leeuw doet het meer dan honderd keer achter elkaar. (let op de t)
Ze zeggen dat een leeuw het meer dan 50x per dag doet, maar of dat waar is weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Konijntjes als je ze hun gang laat gaan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik twijfel onderbouwing en daardoor de juistheid van je antwoord.
Een populatie konijnen kan namelijk explosief groeien omdat konijnen nu eenmaal heel het jaar door kinderen kunnen krijgen, ze een korte draagtijd hebben (ong. 30 dagen) en de dan ook nog relatief grote leg hebben (3 tot 7 kinderen). maar dit betekend niet dat ze het vaak doen. nu kunnen we ook discusseren over de vraag wat veel is. voor een maagd is 1 x veel voor vele niet. Daarom kan niemand je antwoord echt fout keuren. van mij krijg je dan ook geen + en geen -
het record schijnt bij een australische krekelsoort de liggen

50 x in 3 uur, en waarom? omdat het vrouwtje bijna al het sperma opeet voor het zijn werk kan doen...... tja (ook een methode om mannen actiever te krijgen)
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
dat is maar een keer per jaar.
amigo
12 jaar geleden
ha ha daar heb je een punt al denkt ik dat ze meerdere paarmomenten per jaar hebben. Daar is de vraag echter niet eenduidig over, is "veel" vaak achter elkaar of "gemiddeld vaak"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel mannelijke krekels worden opgegeten na het paren.
dus uiteindelijk is het weinig per leven van een dier. toch is je antwoord niet per definitie fout. Namelijk omdat de vraag niet gespecificeerd is gesteld.
De vraagsteller kan namelijk bedoelen;
Vaak per tijdseenheid (als tijdseenheid uren is heb je gelijk)
Vaak per leven en wat is vaak? voor vele maagden is 1x heel wat. (dus geen min geen plus)
Dolfijnen behoren samen met Bonobo's en mensen, voor zover bekend, tot de enige diersoorten welke seksuele daden verrichten zonder dat hierbij conceptie het beoogde doel vormt. In een aantal gevallen is bekend dat seksueel gefrustreerde dolfijnen hun lusten botvieren door mensen aan te randen waarmee ze zwemmen. Hierdoor zijn enkele zwemmers ernstig gewond geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is erg interessante informatie, maar geeft geen antwoord op de vraag. Aanranding van dolfijnen (om het zo maar te noemen gaat om verwaarloosbare cijfers). Dus dat doet er niet echt toe. Wat je ook vermeld is dat Dolfijnen echt gevoel hebben bij seks. Maar dit betekend niet dat je het 1x per jaar doet, of dat je het 10000 keer per jaar doet. denk dat ik mijn min voldoende heb beargumenteerd. Hoop dat je openlijke min meer waardeert dan min zonder kritiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn toch wel meer apensoorten die het dan ook met zichzelf doen is dit dan ook met een doel voor ogen?
Diepzeevissen. De vinarmigen oftewel Lophiiformes.
Ze hebben bijzondere paringsgewoonten, ze bijten delen van het mannetje af. Ja, precies, dat.
Gelukkig kunnen wij ze weer opeten, die vissen dan...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je denken dat de heren maar 1 keer seks kunnen hebben.
escape
12 jaar geleden
Ja, maar dat maken de vrouwtjes ruimschoots goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mannetje bijt het vrouwtje omdat hij zelfs zijn eten niet kan verteren.
De bloedvaten van het vrouwtje en mannetje fuseren na loop van tijd, waarbij het mannetje zijn voeding binnenkrijgt. Het mannetje vervormt tot een geslachtsklier, die zaad via bloed ook in haar lichaam rond laat pompen. Dus er is geen sprake van seks. maar van gedeelde bloedsomloop (zoals wij dat ook kennen bij een siamese tweeling). Dus als de vraag zou zijn...
Welk dier heeft het minst sex...
...dan had je gelijk! wel zeer interessante informatie!
kippen: een haan heeft meestal drie tot vijf hennen, die hij allemaal wel een paar keer per dag bespringt.
Of je het 'seks' in de betekenis die wij, mensen, er aan toekennen mag noemen laat ik aan jezelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kikkers hebben ontzettend veel sex.
Mannelijke kikkers bespringen gewoon iemand van dezelfde soort. Of dit nu man of vrouw is. Een man die (als het ware) wordt genomen maakt dan een bepaald geluid. Hierdoor weet de man bovenop dat ie iets fout doet, dus gaat er vanaf. Maar dit zorgt er wel voor dat kikkers ontzettend veel sex hebben. (maar lang niet altijd zinvol)

Een tijgerpaar kan in twee dagen wel honderd keer paren. Op korte termijn hebben deze dieren dus ontzettend veel sex. Maar omdat er zo weinig Tijgers over zijn, kunnen mannetjes ook minder vrouwtjes tegen komen, waardoor ze veel minder sex hebben.

misschien een interresant boek voor je; Wild verliefd. Staat boordevol met interesante weetje, maar niet als een opsomming maar in verhaaltjes. zie daarvoor...
http://www.leesfeest.nl/node/1542
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een leeuw doet het tijdens de paringstijd 1 week lang 20 uur per dag elke 20 minuten. dit komt omdat de periode erg kort duurt.