komt het algemeen voor dat jonge heteroseksuele vrouwen seksuele ervaringen met elkaar hebben?

in een engels boek dat ik vroeger voor school moest lezen las ik over meisjes van 13 jaar die elkaar seksueel stimuleerden. Later heb ik nog eens over dit verschijnsel gelezen. Is dit iets wat westerse, niet-lesbische meisjes doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zeker weten! Niet elk meisje natuurlijk maar het komt wel degelijk voor. Het is gewoon wat proberen en kijken hoe hét is. Hun eigen lijf ontdekken, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het komt wel voor. Het heeft te maken met de zoektocht naar jezelf en wat je lekker vind.
En als je dat met je vriendin kan doen, waarom niet.
Tegenwoordig worden er zoveel informatie op de jeugd afgevuurd dat het alleen maar nieuwsgierigheid wekt.
En hoewel het meerendeel toch blijft bij hun eigen ding, zijn er wel meisjes die openstaan voor nieuwe ontdekkingen,

Zelf heb ik het nooit meegemaakt. waren ook nooit aanleidingen toe. Sex was echt iets voor hetero stellen alles anders war raar en vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwha ik heb 22maanden achter de deur gezeten maar reken maaar dat ik mijn zeepje niet liet vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat het meer te maken heeft met vertrouwen.
je bent nieuwsgierig wilt het uitproberen maar omdat meteen met een jongen doen dat is eng.
Daarentegen met je beste vriendin. dat is veilig en vertrouwd. En geen verwachtingen en hopen op een relatie... .
ideaal zou ik zeggen.
Het kan voorkomen. Maar het is absoluut niet een algemeen gebruik van westerse niet-lesbische meisjes. Ga er maar van uit dat de meesten deze ervaring niet zullen hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner mij dat op het schoolplein de meisjes elkaar wel eens gingen onderzoeken. Enthousiast vertelde ze, dat ze 'er een heel eind in' hadden kunnen kijken. Het was puur het ontdekken van het lichaam. Geen seksuele stimulatie.
Dat ontdekken heb ik veel om mij heen gemerkt, met buurkinderen. Ze deden het stiekem, dat wel, maar ik vond het toen de gewoonste zaak van de wereld. Of de jeugd het nog doet, weet ik niet; ze zullen het wel stiekem doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het zelfs wel wat eerder gebeurt. Basisschoolleeftijd, een beetje doktertjespelen wat later uit de hand loopt. Gewoon om te oefenen (tongzoenen enzo, ontdekken wat lekker voelt) In mijn omgeving gebeurde het wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel grappig om te lezen dat een ieder vanuit zijn eigen perspectief antwoord en je daarom zeer tegengestelde antwoorden krijgt.
Van uit mijn perspectief gezien ....(grin) denk ik dat het voor meisjes in onze maatschappij wat makkelijker is om zogenaamd bisgierig (nieuwsgierig naar Biseksuele relaties) te zijn.
het wordt nog steeds veel makkelijker geaccepteerd als meisjes bijvoorbeeld hand in hand lopen en/of (tong)zoenen, dus denk ik dat "het" vaker bij meisjes gebeurd.
maar om het nu direct te bestempelen als: "iets wat westerse niet lesbische meisjes doen", gaat m.i. weer te ver.