Wat gebeurd er met aangemaakt sperma als je langere tijd geen sex hebt?

Ik neem aan dat het op een gegeven moment vol moet zitten. Is het dan zo dat er geen nieuw sperma bijkomt of is het dan zo dat oud sperma zal worden afgevoerd om plaats te maken voor een nieuwe lading ofzo? En hoe lang blijft dat eigenlijk goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
68.3K

Antwoorden (4)

Je blijft continu sperma aanmaken, maar het klopt inderdaad dat het "zaakje" op een gegeven moment vol zit, en er niets meer bij kan. Meestal krijg je in dat geval bewust of onbewust een natte droom. Sommige merken hier niet eens iets van, en het hoeft dan ook niet altijd samen te gaan met een erotische droom die je gehad hebt. Gelukkig hebben de meeste mannen alle grootste moeite om een week geen ejaculatie te hebben, waardoor het automatisch weer wordt aangevuld, en er zo een fijne "cirkel of life" bewerkstelligd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wel ja, en als je wakker wordt merk je het ook wel hoor! :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dit antwoord klopt het meeste niet. De meeste mannen moeite om een week geen ejaculatie hebben? Nonsens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eigenlijk hebben mannen ook een soort ongesteldheid alleen i.p.v. bloed en eitje, vocht en zaadje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ja
Het lichaam breekt het oude sperma af en vervangt zo het oude sperma. Wikipedia: De zaadcellen die niet naar buiten worden gestuwd, worden na ongeveer een maand afgebroken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verfrissend juist antwoord tussen alle onzin. +1
Kristal
12 jaar geleden
precies. +1
De lading sperma wordt dagelijks aangevuld. Wanneer je "vol" zit is per man verschillend. Maar het klopt wel dat je vol kunt zitten.

Hoe meer sperma des te hoger de hoeveelheid hormonen in het lichaam van de man. Door de steeds hogere hoeveelheid hormonen wordt ook de drang om seks (of ejaculatie) steeds hoger. Op een gegeven moment heeft je lichaam zoveel hormonen dat de meeste mannen de hand aan zichzelf zullen geven of op een andere manier even lekken van zichzelf genieten.

Hoe lang dit duurt is voor iedere man verschillend. Je kunt simpelweg nooit te vol komen zitten. Je lichaam ontdoet zich van het overtollige door dit zelf af te voeren. (door de hoeveelheid hormonen is ook de kans op een natte droom veel groter).

Sperma doet er ongeveer 90 dagen over om volgroeid genoeg te worden om het lichaam te kunnen verlaten. Pas na 3 a 4 maanden zal sperma niet goed genoeg meer zijn en door het lichaam afgevoerd worden. Maar zie mijn antwoord hierboven...zo lang duurt het meestal niet.

Groetjes,

Maxine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je geen gemeenschap hebt, spontane zaadlozing of masturbeert dan wordt het geleidelijk af aan afgebroken en de voedzame bestanddelen worden opgenomen in het bloed.

Maar 1 tot 3% van het sperma is zaad, dat in de ballen wordt aangemaakt. De rest is vocht, afkomstig uit de prostaat en zaadblaasjes. Dit vocht komt er alleen uit als je een zaadlozing hebt. De zaadcellen die niet naar buiten worden gestuwd tijdens een orgasme, worden na ongeveer een maand afgebroken. De voedzame bestanddelen, met name proteïnen, worden opgenomen door het bloed.