Hoe groot is de kans dat een vrouw zwanger wordt als er een condoom is gebruikt en de man niet is klaargekomen?

De condoom is bij mijn weten correct gebruikt, bij het eraf halen kwam er namelijk voorvocht uit het mondje van de condoom, en daarnaast niets (dus niet gescheurd). Daarbij zouden er (volgens nvsh) geen (actieve) zaadcellen meer in de urinebuis moeten zitten, omdat er geplast is sinds de laatste zaadlozing. Een keer of dertig denk ik...

Maargoed, is typisch iets voor mij om dan te gaan stressen of ze toch niet per ongeluk zwanger kan raken. Iemand die me hier meer over kan vertellen?

Toegevoegd na 12 uur:
Ter verduidelijking: ik ben niet in haar geweest zonder condoom. Dus we hebben niet eerst zonder gevreeën, met daarbij voorvocht dat in de vagina kwam...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (5)

Uit onderzoek is gebleken dat (ondanks condoomgebruik) bij vier tot zes van de honderd personen die een jaar lang condooms gebruiken, toch een zwangerschap ontstaat. De kans dat bij goed gebruik het toch die ene keer raak is, is bijzonder klein, maar bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als toevoeging op het vorige antwoord:
Als hij is ook niet is klaar gekomen.
De kans gering is, en zou je niet in je vruchtbare dagen zijn... Dan denk ik dat je wel kan aan nemen dat je niet zwanger bent. ;-)
De kans is dan wel heel erg klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt dat de kans op zwangerschap heel erg klein is. Dan kan je het beste en het condoom en de pil gebruiken 99% betrouwbaar. Of een ander conceptiemiddel. Voor advies kan je het beste even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We kunnen allemaal heel erg moeilijk doen over kansen en berekening, maar het condoom is een betrouwbaar anticonceptiemiddel.

Hoe dan ook, de kans op bevruchting is, zelfs op het hoogtepunt van de maand en zónder condoom, niet zo groot als vaak wordt aangenomen. Zoals uit tabel 1 blijkt, van duizend paren die precies op tijd ejaculeren en ovuleren, leidt dit bij niet meer dan honderdveertig tot een zwangerschap zoals berekend.

Als je het naar kansberekening vraagt is mijn antwoord: De kans is te verwaarlozen als je niet bent klaargekomen, het condoom niet is gescheurd en je niet vooraf zonder condoom in haar bent geweest.

Mocht je echt twijfelen en krijg je een vaste relatie: Als je partner aan de pil is en jij condooms gebruikt is dat dubbel veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt 20% kans.
De veiligheden van alle andere conceptiemiddelen kun je in m'n bron vinden. :)