waarom jeukt mijn schaamhaar?

Ik heb altijd jeuk aan mijn schaamhaar.
Tenminste, ik weet niet of het de schaamhaar is maar gewoon net boven de penis.
Is er iets aan de hand, en kan ik er ook wat aan doen?
alvast bedankt.

Toegevoegd na 4 minuten:
nee, ik scheer het niet.
ben nog maar 14 jaar.

Toegevoegd na 9 minuten:
ik douch elke dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (9)

Heb je altijd jeuk? gruwelijke jeuk? Dan zou je platjes kunnen hebben (schaamluis). Heb je weleens sexueel contact gehad?

Zo nee, kan het ook gewoon de groei van nieuw haar kunnen zijn! Dus haar wat nog door de huid moet komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt het door de zeep/douchemiddel die je gebruikt waar je misschien overgevoelig voor bent/ en was je t te overmatig ermee das niet nodig
Je zou ook een wasmiddelallergie kunnen hebben voor bepaald wasmiddel wat zich daar uit.
Hou je er last van schaam je niet vraag t je dokter gewoon ff

Toegevoegd na 1 minuut:
schaamluis kan ook maar dat loop je op via sex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen, schaamluis kun je ook krijgen van bv een wc-bril als er net ervoor een "besmet" iemand op gezeten heeft. Net als bij hoofdluis: ze kunnen van de ene gastheer overgaan op de andere. In tegenstelling tot geslachtsziektes kun je schaamluis wel degelijk oplopen zonder seks te hebben.
Heb je misschien strakke onderbroeken aan? Dit kan ook behoorlijke jeuk geven. Of je kan niet tegen polyester o.i.d..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed de zeep uit je haartjes spoelen, als dat achterblijft geeft dit ook vaak erge jeuk. En goed afdrogen! Een beetje talk poeder erop geeft meestal wel verlichting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of juist een beetje invetten.
Ik vindt tot nu toe de antwoorden erg nuttig. Ik wilde dit erbij toevoegen. Gebruik dit eens; http://www.neutral.nl/

En douche eens om de dag. Het is namelijk genees niet goed voor je huid om elke dag te douchen. Vroeger in de jaren 50 ging mensen zelfs maar 1 keer in de week douchen. Dan had je namelijk zelf geen douche en ging je 1 keer in de week naar een gezamenlijke was en douche ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het groeit, heb er zelf ook last van [ben 13 ]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk omdat het groeit. Maar het kan ook door het soort onderbroeken komen dat je allergisch bent voor de stof. Of schaamluis. Probeer niet te krabben en het met rust te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je schaamluizen hebt, deze nestelen zich graag in schone, frisse plekken en ik zag staan dat je je iedere dag doucht. Het beste lijkt me om hiermee naar de dokter te gaan zodat hij je verder kan helpen. Een andere tip is om toch te overwegen om je schaamhaar te scheren of eventueel korter te knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Prima suggesties hierboven. Het is ook nog mogelijk dat je daar eczeem hebt.
Kijk eens goed met een spiegeltje tussen je schaamhaar of je wat ziet of vraag anders je vader of moeder te kijken. Kan zijn dat je het moeilijk vindt dat te vragen, maar doe toch maar. Daar zijn ze voor.
Als het rood ziet, is het ws allergie of eczeem. En dan naar de dokter.