Nee, het wordt constant geproduceerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan sperma opraken? (letterlijk van het net??)

Nee, sperma kan niet opraken. Het lichaam van een jongen maakt namelijk 72 miljoen zaadcellen per dag aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh dan
kan ik gewoon doorgaan ;)
nee, maar je kan wel heel moe worden na al dat "opmaken" ipv opraken:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan even op raken, maar na een uurtje is er weer nieuwe 'voorraad'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem bij het "opraken" van sperma zijn niet de zaadcellen, maar het prostaatvocht. Zoals bij vele biologische zaken, produceert het lichaam een overvloed en "on demand": "gebruik" stimuleert de productie en afgifte van sperma - m.n. prostaatvocht. De productie van zaadcellen gaat langzamer en reageert minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
hangt ervan af of je vocht bedoeld of de spermacellen.. ik kan je zelf als ouder wordende man vertellen dat naarmate de leeftijd vordert ook het aantal keren dat je echt ejaculeert minder word...
maar echt op raakt het nooit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want sperma wordt steeds aangemaakt door de hypofyse